DESTYNACJE
Słaby jen pomógł japońskiej turystyce
Jak podaje Japońska Narodowa Organizacja Turystyczna, między styczniem a listopadem 2024 r. odwiedziło 33,3 mln zagranicznych turystów. To o półtora miliona więcej niż w analogicznym okresie 2019 r., który był do tej pory uznawany za najlepszy w historii japońskiej turystyki. Tylko w listopadzie br. azjatycki kraj odwiedziło 3,18 mln gości, o ponad 30 proc. więcej niż w listopadzie poprzedniego roku. Jak się okazuje, nie był to wyjątek, bowiem podobne wzrosty odnotowano również we wszystkich innych miesiącach tego roku. Turyści odwiedzający Japonię pochodzili przede wszystkim z rynków azjatyckich.
Wzrost w turystyce przyjazdowej do Japonii przypisuje się przede wszystkim słabemu jenowi, który sprawił, że podróże do tego kraju stały się dla turystów bardziej przystępne cenowo. Popularności kraju sprzyjała również przemyślana strategia promocyjna, w tym współpraca z liniami lotniczymi i biurami podróży, także działania, które miały poprawić doświadczenia turystów. Zadbano o to, żeby w kalendarzu pojawiły się nowe wydarzenia, festiwale, poprawiono infrastrukturę, a usługi były oferowane nie tylko w języku japońskim. MO, foto Pixabay.com
2024-12-20 10:27:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»