Dostawcy, którzy inwestują w mobilnie zoptymalizowane procesy rezerwacji oraz szeroki wybór bezpiecznych i znanych metod płatności – takich jak PayPal, Google Pay czy karta kredytowa – nie tylko ograniczają liczbę porzuconych transakcji, ale aktywnie zwiększają współczynnik konwersji, wynika z raportu.
PayPal oraz firma doradcza Dr. Fried & Partner opublikowały 34-stronicowy dokument typu whitepaper, poświęcony procesowi rezerwacji online jako czynnikowi sukcesu w branży turystycznej.
Udział sprzedaży internetowej w ogólnych przychodach wynosi obecnie 38 procent – i po raz pierwszy jest napędzany głównie przez popyt, a nie przez ceny. Kluczową rolę odgrywają tutaj urządzenia mobilne: klienci coraz częściej poszukują informacji za pomocą smartfona, jednak często rezygnują z rezerwacji, jeśli proces nie jest odpowiednio zoptymalizowany, pisze niemiecki portal branży turystycznej TN-Deutschland.
Punktem krytycznym są płatności: 54 proc. podróżnych już na stronie głównej zwraca uwagę na dostępne opcje w tym zakresie. Brak znanych i zaufanych metod powoduje, że 35 proc. użytkowników rezygnuje z zakupu. 30 proc. co prawda finalizuje rezerwację, ale jest niezadowolone z procesu. MBG