BRANŻA
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych prezentuje Kodeks Dobrych Praktyk
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT), chcąc podnosić standardy etyki i zaufania w rodzimym sektorze turystycznym, przygotowało wstępną wersję Kodeksu Dobrych Praktyk dla poszczególnych segmentów rynku: organizatorów turystyki (w relacjach B2B i B2C), branży MICE, firm transportowych, agentów turystycznych oraz pilotów i przewodników turystycznych. Dokument zawierający najważniejsze zasady, wartości i wyzwania z jakimi mierzą się podmioty działające w środowisku turystyki, ma być odpowiedzią na potrzebę zwiększenia transparentności i samoregulacji w polskim sektorze turystycznym, podobnie jak dzieje się to w innych miejscach na świecie.
W komunikacie prasowym Stowarzyszenie zaznacza, że Kodeks nie jest ostatecznym zestawem zasad. To wstępna propozycja, która ma rozpocząć branżową rozmowę o jakości, etyce i odpowiedzialności. Wersje kodeksu zostaną opracowane w sposób graficzny i będą dostępne są w formie broszury zbiorczej, jak i pojedynczych grafik dostosowanych do mediów społecznościowych. Zapraszając przedstawicieli sektora do współtworzenia i rozwijania kodeksu, ESPT w kolejnych miesiącach planuje m.in. konsultacje środowiskowe z członkami i ekspertami; zbieranie opinii i dobrych przykładów z rynku; webinary, a ostatecznie - oficjalne przyjęcie finalnej wersji kodeksu oraz uruchomienie programu jego certyfikacji. MO
2025-04-25 17:12:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»