Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

  |   A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Tomaszewska Aleksandra - sylwetka

Aleksandra Tomaszewska wierzy, że świat to przyjazne miejsce, które oferuje wiele szans i możliwości rozwoju. Kto chce osiągnąć sukces zawodowy powinien jednak nie tylko wytrwale dążyć do wyznaczonych celów, ale przede wszystkim umieć podejmować decyzje o zmianach. 

Gdyby Aleksandra Tomaszewska posłuchała wyłącznie głosu rozsądku dziś być może prowadziłaby własną firmę i opracowywałaby kolejne etapy jej rozwoju. Zamiłowanie do podróżowania okazało się jednak silniejsze i pochodząca z Warszawy Tomaszewska związała swoje życie zawodowe z – jak jej się wydawało – mało praktyczną dziedziną życia. Decyzji chyba nie żałuje, skoro kilka lat od zawodowego debiutu zajmuje odpowiedzialne stanowisko w jednej z wiodących na świecie firm zajmujących się dostarczaniem usług biznesowych branży turystycznej.

Turystyka to ciężki kawałek chleba

– Skromny studencki budżet nie pozwalał na zwiedzanie świata w takim zakresie, w jakim bym chciała. Marzenia o podróżowaniu próbowałam najpierw spełniać wyszukując najtańszych ofert biur podróży. Tym sposobem udało mi się zwiedzić kilka miejsc. Ponieważ już wtedy wiedziałam, że chcę podróżować więcej postanowiłam zrobić kurs pilota wycieczek. Od razu po jego zakończeniu dostałam pierwszą pracę – jako rezydentka w Grecji, potem również w Turcji, Tunezji, na Cyprze i w Egipcie – wspomina początki Tomaszewska. Jako pilot przepracowała w sumie siedem lat. Zajęcie było idealne dla zapalonej podróżniczki, ukazało jednak ciemne strony branży. – Praca przez kilka miesięcy 7 dni w tygodniu, nieprzespane noce, często po cztery dni z rzędu, konieczność rozwiązywania bardzo trudnych, kryzysowych sytuacji i z drugiej strony postrzeganie tej pracy przez klienta jako płatne wakacje sprawiły, że postanowiłam wrócić do Polski i poszukać tutaj możliwości rozwoju zawodowego w innej dziedzinie – mówi Tomaszewska.

Postanowiła spróbować swoich sił w dziedzinie związanej z kierunkiem studiów, celowała w międzynarodowe organizacje. Wybór padł na portal Monster Polska. Tu przepracowała dwa lata, by ponownie związać się z branżą turystyczną. – Nową pracę znalazłam za pośrednictwem swojego ówczesnego pracodawcy. Na portalu Monster ogłaszał się Travelport, który poszukiwał pracowników mających doświadczenie i umiejętności w sprzedaży i znających branżę turystyczną. Pomyślałam: czemu nie – podsumowuje Tomaszewska. Pracę w Travelport zaczynała jako new business development manager. W następnych latach awansowała na sales managera, w końcu country managera. – Zarządzam działem handlowym tej organizacji

– wyjaśnia Tomaszewska. 

Profesjonalny zespół to podstawa

Praca na tak odpowiedzialnym stanowisku, w dodatku w firmie o międzynarodowej renomie to duże wyzwanie. Aleksandra Tomaszewska ciężkiej pracy się jednak nie boi. Lubi podkreślać jej pozytywne strony. – Dużą zaletą pracy jest możliwość spotkań i rozmów z klientami, właścicielami biur podróży. Z wieloma z nich dzielę wspólną pasję – podróżowanie. Największym plusem jest jednak dla mnie praca w firmie, która stawia na innowacyjność i rozwój i w której mam możliwość współpracy z kompetentnym zespołem specjalistów. Ponieważ stanowisko wymaga ode mnie nieustannego podejmowania decyzji, przy tych ważniejszych i trudniejszych staram się zawsze zebrać jak najwięcej danych i opinii. Współpracownicy często służą mi wtedy radą. Przy decyzjach ważnych wychodzę z założenia, że nie warto się spieszyć. Czasem trzeba czasu i dystansu, aby pozwolić sobie na świeże spojrzenie na sprawę. Być może pojawi się ciekawe rozwiązanie, o którym wcześniej nie pomyśleliśmy? – zastanawia się Tomaszewska.

Country manager Travelport Polska nie poszukuje na razie nowych zawodowych wyzwań. Praca w branży turystycznej sprawia jej satysfakcję, ponieważ sama branża ulega nieustannym przemianom. To zaś wymusza na przedsiębiorcach działających w turystyce konieczność nieustającego śledzenia trendów i zmian, a także adaptowania się do nich i bycia gotowym do odpowiadania na zmieniające się potrzeby klientów. – Przykładem jest chociażby zastosowanie online w branży i wzrost liczby rezerwacji biletów lotniczych zakładanych przez internet na przełomie ostatnich 5 lat: z niecałych 10 proc. do ponad 20  – zaznacza Tomaszewska.

Wakacje bez laptopa

Praca w międzynarodowej firmie jest absorbująca, jednak Aleksandra Tomaszewska zawsze znajduje czas na realizację swoich pasji. Wciąż ważne miejsce w jej życiu zajmują podróże. – Raz do roku staram się też wyjechać w podróż bez laptopa i Blackberry – mówi z uśmiechem Tomaszewska i dodaje, że jeśli nie oddaje się podróżniczemu hobby, namiętnie uprawia sporty. – Uważam, że wysiłek fizyczny działa oczyszczająco na umysł. To niezastąpiony warunek zachowania równowagi i sprawnego funkcjonowania na co dzień. Od kilku lat co najmniej godzinę kilka razy w tygodniu poświęcam na sport. Chodzę na siłownię, biegam, jeżdżę na rowerze, ostatnio odkryłam na nowo łyżwy. Moim marzeniem jest uzyskanie licencji szybowcowej. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją zrobić.

Curriculum vitae

Aleksandra Tomaszewska, ur. 12 grudnia 1979 r. w Warszawie. Abslowentka  Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od pracy pilota, rezydenta. W latach 2007 – 2009 pracowała dla Monster Polska jako account manager. Od 2009 r. związana z Travelport Polska, gdzie obecnie pełni funkcję country managera. Prywatnie miłośniczka podróży, fitnessu. Niezamężna.  

 

powrót

 
Sylwetka

»



» Agnieszka Lis, kierownik biura LOT "Serce Kaszub"  » więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter