Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
W poprzednich numerach

»

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 05 (371) 1-15 marca 2017

ROZMOWA NUMERU Start-upy rozwijają turystykę

Innowacyjne firmy zyskują wsparcie nie tylko w USA, ale także w Europie i Izraelu. O ich znaczeniu dla przyszłości branży turystycznej mówi Walter Toscano, ekspert firmy TravelTelco – partnera kongresu Travel Technology Europe.

Z OKŁADKI

 • Trudniej z ubezpieczeniami

Polska musi implementować dyrektywę unijną w sprawie dystrybucji ubezpieczeń. Ministerstwo Rozwoju i Finansów przygotowało projekt nowej ustawy, który wzbudził zaniepokojenie branży turystycznej.

 • Ekstremiści korzystają na turystyce

Największe światowe marki, w tym turystyczne, nieświadomie wspierają ekstremistów.

BRANŻA

 • Tour Salon pozytywnie zaskoczył wszystkich

Więcej gości niż przed rokiem i dobre perspektywy na przyszłość, tak w skrócie można podsumować zakończone właśnie targi Tour Salon.

 • OSAT mocniej walczy o pozycję agentów. I odnosi sukcesy na tym polu. Nowy statut, współpraca z zewnętrznymi firmami w kraju i organizacjami zagranicznymi to tematy ostatniego zebrania zarządu OSAT-u.

 • Mniejsza liczba turystów we Włoszech. Wszystko przez trzęsienia ziemi

Spadek zainteresowania dotkliwie odczuwa włoska branża turystyczna.

 • Rynek hotelarski posiłkuje się Airbnb

Hotelarze wykorzystują potencjał swojego największego rywala.

BIURA

 • Rejsy to szansa dla agentów

Rejsy wycieczkowe zyskują w Polsce grono wiernych klientów. Na przeszkodzie stoją jednak rosnące ceny imprez.

 • Świetlana przyszłość pakietów dynamicznych

Rośnie liczba polskich turystów kupujących wakacje w pakietach.

 • Znamy laureatów konkursu Róża Regionów 2016

To już po raz szósty na Scenie Kultury targów Tour Salon pojawili się laureaci konkursu Róża Regionów organizowanego przez Wiadomości Turystyczne.

• Dopasować system kształcenia do po trzeb rynku

Pierwszy rok Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki poświęci na analizę  badań dotyczących potrzeb edukacyjnych w turystyce.

• Aplikacje to nie wszystko. Liczy się pomysł na biznes

Konkurs New Tech – New Travel wyłonił najciekawsze projekty innowacyjne.

• Piloci powinni się nadal szkolić. Powstała Rada Pilotów Wycieczek

Rada ma podnosić kompetencje swoich członków.

 REGIONY

 • Rekordowy rok krakowskiej turystyki. Klienci będą wracać

Niewątpliwie największy wpływ na wzrost liczby turystów miały ŚDM, zyskuje też turystyka biznesowa i kulturowa.

DESTYNACJE

 • Egipt nieśmiało wraca do łask

Wśród klientów widać większe zainteresowanie wypoczynkiem w Egipcie niż rok temu.

 • Best Reisen rozwija ofertę do Dubaju

W tym roku organizator po raz pierwszy wydał oddzielny katalog poświęcony temu kierunkowi.

TURYSTYKA AUTOKAROWA

 • Zmieniają się preferencje klientów

W turystyce autokarowej widać pewne zmiany w preferencjach klientów, ale segment, mimo problemów z szarą strefą, radzi sobie całkiem nieźle.

• Objazdówki kuszą rabatami

Ofertę poszerzono o wyjazdy dla rodzin z dziećmi.

 • W Polsce jest bezpieczniej i taniej

Wzrost zainteresowania rodaków podróżami po Polsce odczuwa turystyka autokarowa.

PRAWO

 • Organizator odpowiada za bezpieczny transport

Organizator wycieczek dla dzieci ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników, mimo że przepisy ruchu drogowego tak nie stanowią.

PORADNIA

 • Oczaruj klienta zdjęciami

Instagram oparty jest o obraz, który „mówi więcej niż tysiąc słów”, co dla branży turystycznej wydaje się być idealnym narzędziem. Żeby działania na nim przyniosły efekt, trzeba dopasować strategię do jego grupy docelowej.

SYLWETKA

 • Turystyka nie boi się innowacji

Filip Błoch liczy na to, że w ciągu roku jego platforma rezerwacyjna dla biur podróży Hotailors.com stanie się wiodącym rozwiązaniem na polskim rynku.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 04 (370) 16-28 lutego 2017

Politycy znowu majstrują przy POT

Kukiz’15 chce zlikwidować POT. Organizacja odpiera zarzuty, choć zamieszanie wokół wyboru nowego prezesa jej nie pomaga.

Z OKŁADKI

 • Organizacje potępiają Trumpa

Wykroczenie przeciwko wolności podróżowania, zagrożenie dla miejsc pracy i wywołanie ogromnego chaosu wśród przedsiębiorców turystycznych – tak wprowadzenie zakazu podróży do USA komentuje światowa branża.

 • Radom oknem na świat Świętokrzyskiego

Wspólne działania promocyjne regionu i lotniska mają pomóc w zwiększeniu liczby turystów.

ROZMOWA NUMERU

• Stwórzmy mobilną sieć szlaków

Tworzenie tras turystycznych, nowoczesne formy edukacji i informacji, analiza ruchu turystycznego – o technologii beaconów i możliwościach, jakie otwiera ona przed branżą turystyczną mówi Piotr Jarczyk, współzałożyciel GlobeData.

BRANŻA

 • Nowe definicje imprezy, usługi i przedsiębiorcy - projekt ustawy w konsultacjach

Do końca tego roku Polska musi implementować dyrektywę. Na konsultacje branża dostała dwa tygodnie.

 • PITM: Chcemy niższej składki przy wyjazdach dzieci

Izba wystąpiła do ministerstwa z apelem o zmniejszenie składki na TFG do wysokości 1 zł.

 • Stanowienie prawa bez ścisłej współpracy z branżą jest działaniem na szkodę Polski

Dobrej ustawy nawet najlepszy zespół prawny nie opracuje bez konsultacji z przedsiębiorcami, ani sami przedsiębiorcy bez udziału prawników.

 • Turecka branża ma się kiepsko. Przychody hotelarzy spadły o połowę

Zamachy terrorystyczne i pucz załamały przyjazdy zagranicznych turystów.

 • Program Polska Wschodnia jednak z pieniędzmi na turystykę. Blisko 200 mln zł trafi do przedsiębiorstw branży okołoturystycznej. 

BIURA

 • Opłata za doradztwo – nierealna?

Choć agenci popierają pomysł opłat za wyszukiwanie ofert, uważają, że jego wprowadzenie w życie jest niemożliwe.

 • Marka Urlopy.pl z nowym zarządem

Firma planuje rozwój przez rozbudowę sieci biur własnych.

 • Na zimowy wypoczynek nadal wybieramy narty

O 33 proc. wzrosła liczba klientów wyjeżdżających z biurami podróży na ferie. Na znaczeniu zyskują wakacje pod palmami.

DESTYNACJE

 • Niemcy 2017 szlakiem Lutra

W tym roku główny nacisk promocyjny Niemieckiej Centrali Turystyki opiera się na obchodach 500-lecia reformacji.

• Targi Fitur pod znakiem ekologii i zrównoważonej turystyki

Tematem 37. Międzynarodowych Targów Turystycznych Fitur w Madrycie był wzrost świadomości ekologicznej turystów.

 • Oszczędzić na wydatkach. Wspólna promocja na egzotycznych rynkach

Praga połączy siły z Berlinem i Wiedniem przy promocji na rynkach dalekich.

 • Nowe lotnisko ma zmienić Paros w popularną destynację

Wyspa zabiegała o naszych turystów w czasie targów Grecka Panorama.

• Młody kierunek z dużym potencjałem

Oman staje się dobrą alternatywą nie tylko dla Egiptu, również dla ZEA.

REGIONY

 • Opłata klimatyczna w Zakopanem wygrywa ze smogiem

Zakopane pobiera opłatę, mimo że przekraczane są normy czystości powietrza. KONSOLIDACJA BILETÓW LOTNICZYCH

 • W segmencie biletów jest miejsce na konsolidację

Na rynku biletów lotniczych widoczne są dwa trendy. Zagraniczni sprzedawcy próbują pozyskiwać naszych klientów, polscy agenci szukają kooperacji.

 • Branża wybiera aplikacje

Przewoźnicy coraz bardziej odsuwają się od GDS-ów.

PRAWO

 • Chroń tajemnice firmy również w umowach z kontrahentami

Poza obowiązkową ochroną danych osobowych w biznesie, także turystycznym, warto pomyśleć o ochronie tajemnicy przedsiębiorstwa.

PORADNIA

 • Mniej reklamy, więcej kontaktu

Choć dziś trudno sobie wyobrazić, by biuro prowadziło działania marketingowe i sprzedażowe bez Facebooka, posiadanie konta nie jest równoznaczne z sukcesem. Potrzebna jest jeszcze skuteczna komunikacja z internautami.

SYLWETKA

 • Odkryć potencjał małych miast

Grażyna Jurkowska  tworzy programy zwiedzania regionu, by zachęcić turystów do poznawania Sądecczyzny.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 03 (369) 1-15 lutego 2017

ROZMOWA NUMERU Egipt chce podwoić liczbę turystów z Polski

Spadki w wyjazdach do Egiptu odczuwa nie tylko tamtejsza, ale i polska branża turystyczna. O planach pobudzenia ruchu do kurortów nad Morzem Czerwonym opowiada dyrektor Urzędu ds. Turystyki Mohamed Abdel Gabar.

Z OKŁADKI

 • Czartery – brakuje pilotów

W Europie brakuje pilotów, przez co niektóre linie nie mogą w pełni wykorzystywać swojej floty. Powodem jest zarówno odpływ kadr do Azji, jak i wysoki koszt zdobycia uprawnień. Brak pilotów był m.in. przyczyną opóźnień.

 • Branża zapłaciła miliony za zamachy

Kilka procent obrotu kosztowały niemiecką branżę ataki terrorystyczne, do jakich doszło w 2016 r. 

BRANŻA

 • Marki terytorialne przyszłością polskiej turystyki

Tworzenie markowych produktów turystycznych oraz turystyka w regionach przygranicznych to tematy konferencji zorganizowanej przez MSiT.

 • Słowacka promocja turystyczna całkowicie w gestii ministerstwa

Agencja Ruchu Turystycznego została włączona w struktury Ministerstwa Transportu i Budownictwa Republiki Słowackiej.

• Niemcy walczą z projektem ustawy implementującej dyrektywę

Niemiecka branża ostro dyskutuje z politykami nad implementacją dyrektywy. W działania włączyli się agenci.

 • Odprawa pasażerska także dla podróży lądowych i morskich

Belgia chce rozszerzyć system kontroli pasażerów lotniczych na inne środki transportu publicznego.

BIURA

 • Organizatorzy szukają alternatywy dla all inclusive

Na rynku pojawiają się oferty umożliwiające poznanie lokalnej kuchni i zwyczajów.

 • Logos Travel promuje ofertę ekstremalną

Wśród nowości touroperatora wyjazdy na Syberię i przeprawy przez Amazonię.

 • Schmetterling wzmacnia współpracę z agentami

Kooperacja Biur Podróży szuka nowych partnerów.

DESTYNACJE

 • Kuba popularna w Polsce dzięki czarterom

Zainteresowanie wakacjami w środkowoamerykańskim kraju wzrosło w ostatnich dwóch latach o ok. 70 proc.

• Europa wraca do łask chińskich turystów. Prym wiedzie Hiszpania

O 70 proc. wzrosła liczba rezerwacji do Europy wśród chińskich turystów.

• Nowy dyrektor urzędu Maroka zapowiada ściślejszą współpracę z touroperatorami

Wydaje się, że polski rynek jest mało znaczący dla tamtejszej branży.

REGIONY

 • Mniej turystów ze Wschodu. Polacy wypełniają lukę w górach

Mimo mniejszej liczba turystów ze Wschodu, Zakopane nie narzeka.

• Świętokrzyskie stawia na szkolenia

ROT realizuje projekty podnoszące kompetencje kadr turystycznych.

 • IGHP wchodzi do regionów

Izba powołała dyrektorów regionalnych. W ten sposób chce bliżej współpracować z branżą.

TURYSTYKA RODZINNA

 • Podróże łączą pokolenia

Amerykańska branża przewiduje, że wpływy z turystyki rodzinnej będą w najbliższych latach rosły.

 • Klienci z dziećmi to rosnący segment rynku

30, a nawet 40 proc. klientów u wiodących polskich touroperatorów stanowią rodziny z dziećmi.

 • Egzotyka kusi rodziny

Wyższe ceny nie odstraszają już turystów rodzinnych.

PRAWO

 • W rozliczeniach barterowych limity nie obowiązują

Weszły w życie przepisy zmieniające minimalne kwoty dla transakcji gotówkowych z 15 tys. euro do 15 tys. zł. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne.

PORADNIA

 • Zarabiaj na cross sellingu

Aby z sukcesem handlować usługami dodatkowymi, trzeba nauczyć się wyczuć oczekiwania klientów i dostosowywać je do realnych potrzeb. Dopiero wtedy cross selling może stać się poważnym źródłem dodatkowych dochodów.

SYLWETKA

 • Wyróżnia nas kompleksowość oferty

Krzysztof Kassner uważa, że dbałość o trwałe relacje z klientami to warunek powodzenia w biznesie.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 02 (368) 16-31 stycznia 2017

ROZMOWA NUMERU Polska potrzebuje ustawy o systemie promocji

System  POT-ROT-LOT oparty na założeniach zawartych w ustawie o Polskiej Organizacji Turystycznej nie działa. Rozwiązaniem byłaby nowa ustawa o systemie promocji turystycznej, uważa Jerzy Szegidewicz, były dyrektor POIT w Londynie.

Z OKŁADKI

 • Agent lekarstwem na kryzys

Według turystów agenci to jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji. Dla touroperatorów też są ważni, bo potrafią odzyskiwać klientów, którzy rezygnują z wyjazdów z powodu obaw o bezpieczeństwo.

 • Itaka wprowadza do oferty rejsy

W programie znalazły się trzy pakiety rejsów wycieczkowych po Morzu Śródziemnym.

BRANŻA

 • Personalizacja usług to wzmocnienie roli sprzedawcy

Travel Industry Club zidentyfikował dziewięć obszarów, które w najbliższej przyszłości będą wpływać na przyszłość branży turystycznej.

 • Politycy zainteresowani problemami regionów? Spotykają się z lokalną branżą

Infrastruktura i bezpieczeństwo były tematami spotkania polityków i Rady POT z branżą turystyczną.

 • Za dojazd własny jednak składki?

Wyjaśnienia dotyczące działania TFG, jakie znalazły się na stronie MSiT, nie rozwiały wątpliwości. Wynika z nich, że za dojazd własny także należy uiszczać składki.

 • Promocja turystyki wiejskiej od nowa. Zamiast Agrotravel – odpoczywaj na wsi

Według Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi popularyzacja agroturystyki jest niewystarczająca. Promocja ma przenieść się na imprezy regionalne.

BIURA

 • Nowy właściciel – więcej nowych produktów

Marka Sun&Fun przechodzi do nowego właściciela, ale działać będzie na starych zasadach. Agenci nie odczują zmian.

  • Unister sprzedany

Niemiecka grupa przeszła w ręce właściciela Travelplanet.pl.

REGIONY

• Opolskie spogląda na rynek rosyjski. Efektywna Eto Polsza

Trzynasta edycja imprezy minęła pod znakiem promocji Opolszczyzny.

 • Wisła potrzebuje spójnego programu rozwoju produktu

Rok Rzeki Wisły pomoże stworzyć i rozwinąć produkty turystyczne.

 • Realizacja strategii lotniska w Rzeszowie zagrożona

Naczelna Izba Kontroli uważa, że potencjał lotniska Rzeszów-Jasionka nie jest w pełni wykorzystywany.

TARGI TURYSTYCZNE 2017

 • Największe imprezy wystawiennicze

PORADNIA

 • ITB 2017 krok po kroku

SYLWETKA

 • Kluczem jest umiejętność słuchaniaAleksandra Dmytrasz na konkurencję się nie ogląda, koncentruje się na podwyższaniu standardu usług.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 01 (367) 1-15 stycznia 2017

Tajemnice Funduszu – fakty i wątpliwości

Przez lata dyskusji na temat turystycznego funduszu gwarancyjnego zapewniano polskich przedsiębiorców, że  jego wprowadzenie będzie skutkować, podobnie jak w innych krajach Europy, obniżeniem innych zabezpieczeń finansowych. Jak wiemy, nic takiego nie nastąpiło. Co więcej, dokonana nowelizacja powiela nieprecyzyjne i niejasne zapisy z ustawy o usługach turystycznych. Nic dziwnego że ich interpretacja zarówno przez przedsiębiorców, jak i przez upoważnione organy jest utrudniona.

Z OKŁADKI

 • Idzie rok niedużych wzrostów

Pytając o perspektywy dla polskiej wyjazdówki, nie skupialiśmy się tylko na kierunkach. Interesowały nas trendy, które będą kształtować rynek w 2017 r. Widoczny staje się trend organizatorów do rozszerzania działalności.

 • Ministerstwo zabiera pieniądze Agrotravel

Organizatorzy targów muszą poszukiwać wsparcia finansowego imprezy w regionie.

ROZMOWA NUMERU Grecja to nie tylko plaża

W tym roku kraj pobije kolejny rekord w liczbie turystów zagranicznych.

Z Thrasym Petropoulosem, dyrektorem PR i komunikacji w Marketing Greece, rozmawiamy o sposobach promowania kraju i wyzwaniach z tym związanych.

BRANŻA

 • Rynek lotniczy na plusie, lecz potrzebuje strategii

Wyniki rynku lotniczego budzą optymizm. Uczestników konferencji zajmował jednak bardziej temat braku strategii i zasadność budowy CPL.

 • Kwalifikacje pracowników nie zawsze odpowiadają realnym potrzebom branży

Rada ds. Kompetencji w Turystyce ma identyfikować luki w kształceniu kadr turystycznych i podejmować działania na rzecz ich uzupełniania.

 • Grecos przekonuje, że nadal stawia na współpracę z agentami

Akcje marketingowe i nowe zapisy w umowie wywołały obawy agentów.

• Izby wspólnie w sprawie ustawy

ITRP i PIT zgodziły się łączyć siły w działaniach na rzecz branży.

 • Wyrok NSA po myśli branży

Biura podróży nie muszą szacować marży od zaliczek – postanowił Naczelny Sąd Administracyjny.

BIURA

 • Gorąco na rynku przewozów

Właściciel systemu euroTICKET oskarżył Sindbada o praktyki monopolistyczne.

  • Konsolidacji nie da się uniknąć

Wakacyjny Świat stawia na mocne wsparcie marketingowe członków swojej sieci.

 • 7islands rozwija ofertę grecką i Majorkę

Touroperator oferuje korzystne daty wylotu i zniżki.

REGIONY

 • Wszystko może być innowacją

Konkurencyjność, przepływ wiedzy w turystyce – o tym dyskutowano na VIII Gremium Ekspertów Turystyki.

 • Szukajmy marketingowego success story dla Polski

Na Kongresie MŚP dyskutowano, jak stworzyć z Polski idealną destynację.

DESTYNACJE

 • Grecy szturmem zdobywają Polskę

Druga edycja Greckiej Panoramy zaskoczyła pozytywnie zarówno wystawców, jak i zwiedzających.

 • Francja stawia na południowe regiony i bezpośrednie połączenia

Czy bezpośrednie loty do Lourdes i Tuluzy zwiększą zainteresowanie polskich turystów południową Francją?

 • WTM to miejsce, gdzie branża spotyka się z biznesem

Tematy bezpieczeństwa i nowych technologii zdominowały targi w Londynie.

 • Bliższa współpraca z Senegalem

Ministrowie podpisali memorandum o współpracy w zakresie turystyki.

TRENDY 2017

 • Precyzyjne targetowanie oferty

Plany touroperatorów to nie tylko nowe kierunki. Trzeba docenić także nowe programy.

 • Mikropodróże przyszłością turystyki

W najbliższych latach wzrośnie zainteresowanie turystyką aktywną, pojawią się nowinki technologiczne.

 • Dostosować plany do sytuacji

Rozwój sieci i poszerzenie oferty w port folio to główne cele, jakie stawiają sobie multiagenci.

PRAWO NA NOWY ROK

 • Łagodniej przy zatrudnianiu u małych przedsiębiorców

Wchodzą w życie przepisy, które usprawnią tworzenie ZFŚS i wydawanie świadectw pracy.

 • Wyższe składki ZUS po nowym roku. Nowe obciążenia dla branży

Nowelizacja podwyższa składki na ubezpieczenie społeczne. Zakłada jednak również pewne zmiany korzystne dla przedsiębiorców.

 • Pozostał rok na zmiany w ustawie o usługach turystycznych

Implementacja dyrektywy wymusi dostosowanie prawa do realiów.

 • Zmiany w umowach zlecenie

Od 2017 roku znacznej zmianie ulegają przepisy dotyczące zawierania umów zlecenia, które w branży turystycznej są jedną z podstawowych form zatrudniania

SYLWETKA

 • Biznes to nie tylko finanse, to misja

Agnieszka Rąpała uważa, że agenci nieprędko znikną z rynku, bo są istotnym wsparciem dla organizatorów.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 24 (366) 16-31 grudnia 2016

Fundusz już działa, ale wątpliwości nie ma końca

Od 26 listopada touroperatorzy muszą pobierać składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, od każdej umowy zawartej od tego terminu. Stosowne rozporządzenia pojawiły się dopiero późnym popołudniem 25 listopada. W branży zawrzało.

Z OKŁADKI

 • Gwarancyjna porażka MSiT

Co do słuszności wprowadzenia Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego branża jest podzielona. Zgodnie twierdzi jednak, że sposób, w jaki Ministerstwo Turystyki wprowadza w życie stosowną ustawę, jest co najmniej żenujący.

ROZMOWA NUMERU Egipt potrzebuje czasu

Zdaniem dr Magdaleny El Ghamari, specjalistki ds. terroryzmu, w Egipcie nadal jest niebezpiecznie. To nie sprzyja wypoczynkowi. Jeśli nie będzie dochodzić do zamachów, pięć lat zajmie powrót do poprzedniej pozycji.

V FORUM AGENTÓW

 • Potrzebujemy współpracy na jasnych zasadach

Obowiązek ubezpieczania się od popełnionych błędów, nieuczciwe rabaty i terroryzm zdominowały debatę podsumowującą V Forum Agentów.

 • Branża, w swoim własnym interesie, powinna szacować poziom zagrożenia

Ustawa o działaniach antyterrorystycznych nakłada obowiązek oceny ryzyka na zarządców obiektów.

 • Wprowadź nowości technologiczne, zanim będzie za późno

MerlinX zachęca biura do inwestowania w nowe technologie

• „Stoliki” skutecznym sposobem rozwiązywania problemów

Głównym tematem rozmów były zasady współpracy agent-touroperator.

 • Konsultacje w sprawie nowej ustawy o turystyce utknęły na definicjach

Ministerstwo zaprosiło branżę na „prekonsultacje” w sprawie nowej ustawy o usługach turystycznych. Szkoda, że na zapoznanie się z materiałem branża miała tak mało czasu.

 • Jak rozliczać składki na TFG

Fundusz od początku spowodował sporo zamieszania w branży. Zamiast upraszczać rozliczenia podatkowe pojawiło się wiele nowych wątpliwości. Jak zatem ująć na gruncie podatków składkę?

RÓŻA REGIONÓW

  • Wygrywają oryginalne projekty

Wydawnictwa promocyjne są lepiej dopracowane, wciąż brak jednak pomysłu, jak przyciągnąć turystę.

BRANŻA

 • OSAT się odmładza

Nowi członkowie zarządu stowarzyszenia mają wprowadzić do organizacji ducha nowoczesności.

DESTYNACJE

 • Targi znów popularne, dopisała zagranica

Za nami kolejna edycja TT Warsaw. W tym roku wystawcy wydają się bardziej zadowoleni niż w latach poprzednich.

 • Zima w Alpach to nie tylko narty. Austria szuka nowych metod promocji

Alpejskie ośrodki narciarskie stawiają na nowatorskie produkty.

 • Litewskie Pomorze bierze kurs na polski rynek

Polacy stanowią zaledwie 5 procent turystów na wybrzeżu. Zdaniem Litwinów to zdecydowanie za mało.

BIURA

 • Przejęcie uratuje Sun&Fun?

Czeski touroperator Blue Style, nowy właściciel biura, planuje dalszą ekspansję.

 • Niemiecki organizator wchodzi do Polski

ETI to jeden z pięciu największych specjalistów wyjazdów do Egiptu w Niemczech.

 • Piotr Chojnowski wprowadzi operatora tourasia do Polski

Szwajcarski touroperator zajmie się w Polsce organizacją wyjazdów do Dalekiej Azji.

PORADNIA

 • Promuj się poprzez imprezy

Organizowanie wydarzeń dla klientów, pracowników lub partnerów biznesowych może być dobrym sposobem na budowanie marki biura podróży i wzmacnianie więzi z odbiorcami jego usług.

SYLWETKA

 • Po prostu robię swoje

Barbara Dobrowolska uważa, że dobra opinia wśród klientów to podstawa, by utrzymać się na rynku.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 23 (365) 1-15 grudnia 2016

<span style="font-size: small; font-family: verdana,genev

 

»


Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>

  
» 14-16.03.2017 – TARGI
MITT Moscow International Travel and Tourism Exhibition,
Moskwa, organizator: ITE Group, www.mitt.ru
» 17-19.03.2017 – TARGI
Międzynarodowe Targi - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR,
Hala Expo Łódź, organizator: Międzynarodowe Targi Łódzkie, www.nastykukultur.pl
» 21.03.2017 – SEMINARIUM 
Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań, Katowice, organizator: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Zarządzania Marketingowego i Turystyki, Katedra Marketingu, www.ue.katowice.pl
Sylwetka

»



» Krzysztof Kassner, właściciel biura Słoneczna Przygoda »więcej
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter