Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
W poprzednich numerach

»

WT 20 (434) 16-31 października 




»zamów prenumeratę



WT 19 (433) 1-15 października



WT 18 2019 (16-30 września)






WT 17 2019 (1-15 września)




»zamów prenumeratę





WT 16 2019 (16-31 sierpnia)


 
WT 15 2019 (1-15 sierpnia)




Spis treści WT 14 2019 (16-31 lipca)

 Raport 2019. Itaka największa. Czy Internet wybierze idera

Technologia jest niepodważalnie najważniejszym kierunkiem, w którym podąża branża, ale rośnie również zapotrzebowanie na spersonalizowane usługi.

 

Pekin od września z kolejnym lotniskiem

Zakończyła się budowa nowego chińskiego lotniska Beijing Daxing International Airport.

 

Komentarze

Nowe pokolenie w turystyce, Natalia Pęcak

Turystyczne mekki pragną wytchnienia, Alicja Dąbrowska

Lataj odpowiedzialnie, Tomasz Rosset

 

Dane pokazują, że branża jest w dobrej kondycji

Z Renatą Mentlewicz, dyrektor Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego rozmawiamy o udostępnianiu danych na potrzeby analizy rynku i kondycji biur zajmujących się turystyką zorganizowaną.

 

Chaos w VAT: dwie stawki na jedną usługę

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej orzekł, że do usługi pośrednictwa należy stosować dwie stawki podatku: stawkę w wysokości 0% w transakcjach dokonywanych poza terytorium Unii Europejskiej oraz stawkę w wysokości 23%.

 

Regiony i biura wspólnie przeciwko overtourismowi

Tłumy turystów w odwiedzanych miejscach to problem nie tylko mieszkańców, czy władz miast i regionów, ale samych podróżnych.

 

InterTour edukuje

Vistula zapowiada kolejne międzynarodowe programy.

 

15 lat polskiej turystyki w Unii

Adam Zaborowski przypomina początki branży w Unii Europejskiej.

 

TUI Poland bliżej rynku

Touroperatorzy chętniej niż jeszcze kilka miesięcy temu, rozmawiają z TUI o dzieleniu się

miejscami w samolotach. Także agenci chcą się z firmą związać jeszcze mocniej.

 

Rainbow inwestuje we własne hotele

Sieć White Olive Rainbowa powiększyła się o kolejny obiekt.

 

Expedia współpracuje z Lufthansą

Expedia zaoferuje dostęp do najlepszych ofert przewoźników należących do koncernu lotniczego.

 

Internetowi agenci zdominowali Niemcy

Sprzeda turystyki w Internecie dynamicznie rośnie.

 

Regiony

Powiat świecki wyróżniony

Drohiczyn promuje lokalny produkt

107 mln zł na turystykę i kulturę

 

Seniorzy z rosnącym potencjałem

Wzrost liczby osób starszych to wyraźny trend obserwowany w strukturze demograficznej naszego kraju.

 

Opole przyciąga kulturą i city breakami

W najnowszej kampanii miasto promowane jest jako miejsce dla turystów zainteresowanych turystyką miejską i kulturową.

 

Krynica-Zdrój szuka oszczędności i zmienia turystykę

Branża przygląda się likwidacji wydziału odpowiedzialnego m.in. za turystykę i promocję w krynickim ratuszu.

 

Destynacje

Brugia ogranicza liczbę turystów

Spadki w turystyce Islandii

 

Holandia wybiera turystów jakościowych

W najbliższych latach działalność Holenderskiej Organizacji Turystycznej ma się skupić na zarządzaniu ruchem turystycznym, w mniejszym stopniu na promocji turystycznej.

 

Polski rynek rośnie, dyrektor wyjeżdża

Gabriele Lenger od sierpnia będzie kierowała dwoma oddziałami austria.info, pracując z Pragi.

 

USA sprawdzi twoje konto na Facebooku

 

Condor średnio atrakcyjny dla inwestorów

Grupa Thomas Cook wystawia na sprzedaż linie lotnicze. Pieniądze z transakcji mają pomóc firmie rozwinąć segment hoteli własnych.

 

Doświadczonego agenta motywują nie tylko pieniądze

Dla agentów nadal najważniejsze we współpracy z touroperatorami są kwestie wynagrodzenia. Znaczenie ma również to, kto jest motywowany – sprzedawca czy właściciel.

 

Barometr

Lato przez cały rok, Piotr Henicz

Dobry czas na kupno walut na wakacje, Marcin Kiepas

 

Prawo

Chroń to, co najcenniejsze – zastrzeż znak towarowy

Przedsiębiorcy turystyczni opierają sukces na budowie zaufania klientów do swojej marki, która z czasem staje się wartością samą w sobie.

 

Ugoda z klientem w sprawie reklamacji powinna mieć formę pisemną

 

Poradnia

Obserwuj konkurencję i zmieniaj się na lepsze

Dzięki monitorowaniu konkurencji w Internecie możemy nie tylko śledzić to, co dzieje się na rynku, na którym funkcjonuje nasze biuro, również sami udoskonalać różne aspekty obecności firmy w sieci.

 

Kronika

Agroturystyka na trzech filarach. Góry Świętokrzyskie to mocna marka regionu.

O efektywnej pracy zespołowej. Pracownicy informacji turystycznej ćwiczyli techniki organizacji pracy.

Nowa polityka turystyczna Warszawy. Turystyka ma służyć mieszkańcom i podnoszeniu innowacyjności.

 

Personalia

Klienci cenią „pełne półki”

Piotr Ostrowski: Należy sprzedawać marzenia, nie przejaskrawiając przy tym rzeczywistości.

 

Joanna Waśkowicz- Czajka

Z podróży zawsze przywożę smakołyki i inspiracje kulinarne

 

Artur Krysztofiak dyrektorem biura WOT

Wiesława Przybylska dyrektorem w Polskiej Izbie Turystyki

Johanes Ganser w zarządzie HanseMerkur

 

 



»zamów prenumeratę


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 13 (427) 

1-15 LIPCA 2019




WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 12 (426) 

16-30 CZERWCA 2019





WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 12 (426) 16-30 CZERWCA 2019

Spis treści:
 

Z pierwszej strony

NSA orzeka, MF milczy

OSAT zachęca: kupuj w biurze a nie online

Komentarze

Przetrwają najlepsi. Jakość zawsze się obroni, Natalia Pęcak

Przeciw, czyli za, Tomasz Rosset

Na kulinarnym szlaku tradycyjnych smaków, Alicja Dąbrowska

Dwugłos

Czy przed branżą sezon last minute?

Rozmowa z Marcinem Wujcem, prezesem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych oraz Krzysztofem Piątkiem, prezesem Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

Branża

Silne ośrodki naukowe znów najlepsze

Branża i szkoły wyższe muszą współpracować

Rośnie potencjał wyjazdów weekendowych

Chińska poczta wyda pocztówki

Biura

ECTAA normalizuje rynek w Europie

Syndyk ściąga pieniądze

Regiony

Pomorskie rośnie w sieci
 

Temat numeru

Punkty turystyczne są niezbędne

Praca w informacji turystycznej jest ciekawa, ale wymagająca

Poradnia

Bądź gotowy na kryzys

Prawo

Kontrahencie uważaj na zapisy kar umownych

Pisma sądowe mogą być doręczone na adres prowadzonej działalności

 

Barometr

Za mało reprezentatywnych danych, Grzegorz Baszczyński

W 2019 euro bez zmian, dolar nieco tańszy, Konrad Ryczko

Kronika

Dziennikarze z wizytą w Chorwacji

Warszawiacy poznawali Sri Lankę

Jak nowocześnie promować region

Sylwetka

Elżbieta i Sławomir Majchrzakowie. Mały gracz na rynku może więcej

Personalia

Wawoczny na czele Śląskiej Organizacji Turystycznej

Anna Łastowska bełchatowskim Dobrodziejem Roku

Marcin Pietrzyk rozpoczął współpracę z Rainbow


»zamów prenumeratę



WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 11 (425) 

1-15 CZERWCA 2019







»zamów prenumeratę



WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 10 (424) 

16-31 MAJA 2019











WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 9 (423) 

1-15 MAJA 2019








Spis treści WT 06 2019

Polskie spa dla Niemców

Znaczenie Polski jako kierunku turystycznego w Niemczech rośnie. Turyści ci pobyty w naszym kraju częściej niż dotychczas rezerwują przez internet.

Świętokrzyskie reorganizuje Kowalczyka

Jacek Kowalczyk w wyniku zmian organizacyjnych w Urzędzie Marszałkowskim stracił stanowisko. 

ITB o sezonie prawdę powie

– oczekiwania są wysokie

Co kraj to ogród i niezapomniane wrażenia

Wielki mur

W obiektywie

Z Imedem Jeddaiem, prezesem czeskiego touroperatora Blue Style, właściciela Sun&Fun w Polsce, rozmawiamy o przyszłości obu firm, podobieństwach i różnicach między polskim i czeskim rynkiem wyjazdowym.

Polska w nowoczesnej odsłonie na ITB

Tysiące wystawców, większe stoiska, nowe segmenty – za nami największe na świecie targi turystyczne – ITB w Berlinie.

Rzecznik wyjaśnia: kąpieliska w Darłowie były dobrze zabezpieczone

Raport NIK-u jest dla Darłowa korzystny, twierdzi rzecznik burmistrza i podkreśla, że miasto w odpowiedni sposób zabezpieczyło kąpieliska.

Czartery nie mogą zostać na Okęciu

Touroperatorzy chcieliby pozostać na Lotnisku Chopina, ale raczej nie mają na to zbyt wielkich szans.

Obchodzący w tym roku 30. rocznicę istnienia na rynku organizator przyznaje, że osiągnięty sukces to wynik ciężkiej, codziennej pracy.

Novaturas z dobrą sprzedażą mimo trudnego sezonu

Upalne lato i kłopoty Small Planet były poważnymi wyzwaniami dla litewskiego Novaturasa.

Sopot szkoli przewodników

Warmia i Mazury z cyfrową walutą

Bieszczadom przybędzie szlaków rowerowych

Kopalnia zamknięta dla turystów

Kilka miesięcy po wyborach samorządowych, w części województw turystyką zajmują się nowe osoby. Nie można wykluczyć, że zmian nie będzie więcej.

Jak kształcić i certyfikować przyszłe kadry w turystyce

Krakowscy przewodnicy szukają sposobów, by zapewnić system szkoleń i certyfikacji osobom chcącym pracować w zawodzie.

Turystyka potrzebuje ram

Branża turystyczna się zmienia, wraz z tym pojawia się potrzeba uznawania kwalifikacji z edukacji pozaformalnej – twierdzi Józef Ratajski.

Malta z turystycznym rekordem

Zakaz palenia na plaży w Bibione

Itaka wprowadza bezpośrednie loty na Malediwy

12 mln turystów odwiedziło Portugalię

Grecja w dół, ale nie w Polsce

Ten rok dla greckiej branży turystycznej prawdopodobnie nie będzie tak dobry jak miniony.

Amerykańska armia ma swój portal rezerwacyjny

Departament Obrony wybrał serwis organizujący wycieczki dla wojska.

Polska w nowoczesnej odsłonie na tegorocznym ITB

Więcej salonów, ale mniej marek

Rynek agencyjny konsoliduje się, co widać po tym, jak rozwijają się sieci franczyzowe. Nie oznacza to, że dla małych i niezależnych agentów zabraknie miejsca.

Jeden duży konkurent

Sieć sprzedaży powinna być zdywersyfikowana.

Mocna zima, a lato na stand by

Między Chinami a USA. Handlowy przełom?

Jak przygotować ofertę zgodnie z nową ustawą

W przyszłym sezonie już wszyscy klienci i organizatorzy będą objęci regulacjami nowej ustawy, co należy zawrzeć już na etapie sporządzania oferty.

Jaką odpowiedzialność ponosi organizator za wypadek turysty?

Konieczne szczepienia

Sprzedając wycieczki egzotyczne, pracownik biura podróży powinien mieć wiedzę na temat zagrożeń zdrowotnych czyhających na turystów w różnych częściach świata, by móc informować o nich klientów i doradzać.

Blue Style świętował urodziny

Czeski touroperator Blue Style, właściciel marki Sun&Fun powstał 20 lat temu.

warsztaty

Rosjanie wypoczywają na Mazurach

W Kaliningradzie odbyło się doroczne spotkanie branży turystycznej.

Bal w Wieliczce z Odysami

W Kopalni Soli „Wieliczka” już trzeci raz odbył się bal karnawałowy.

Jasne reguły gry i zrozumienie

Elżbieta i Bernard Cieślawscy są zwolennikami partnerskich relacji ze swoimi agentami.

Muzyki słucham wyłącznie na szafie grającej

Karel Zelený promuje emirat Ras al-Chajmy w Pradze

Jacek Socha szefem działu contractingu w Grecosie

Lidia Łączny koordynatorem klastra turystycznego



WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 5 (419) 
1-15 MARCA 2019

Spis treści

Z pierwszej strony

Polska rośnie najszybciej

W zeszłym roku Europejczycy podróżowali więcej niż rok wcześniej, ale liczba wyjazdów rosła wolniej niż w latach poprzednich. Polska okazała się jednym z najsilniejszych rynków źródłowych w Europie.

Specjalne wydanie „Wiadomości Turystycznych” na ITB

Destination Poland będzie na targach promować Polskę jako atrakcyjny kierunek turystyczny.

Praca u podstaw wciąż potrzebna

Wielka góra śmieci naMount Everest

Wynocha z Okęcia

W obiektywie

Z Jackiem Skrzypkowskim, dyrektorem działu Leisure Product w eSky rozmawiamy o różnicach między typowymi agentami internetowymi a biurami skoncentrowanymi na ofercie touroperatorów.

Resort porządkuje Okęcie bez organizatorów

Ministerstwo Infrastruktury prowadzi konsultacje w sprawie czarterów na lotnisku Chopina w Warszawie. Touroperatorzy nie zostali na nie zaproszeni.

„Żółte kamizelki” nie odstraszają turystów we Francji

Protesty we Francji bez negatywnego wpływu na turystykę tego kraju.

Lotnisko Chopina w Warszawie pełni kluczową rolę w działalności organizatorów turystyki

Płatność za bilety będzie łatwiejsza

IATA przeprowadziła pierwszą udaną transakcję w ramach IATA Pay.

Czy Net Holiday przeinwestował

O tym, że w firmie dzieje się coś niedobrego, wiadomo było już od jakiegoś czasu.

Exim otwiera się na wyjazdy krajowe

Jedną z tegorocznych nowości w Exim Tours są wakacje w Polsce.

PFR wspiera inwestycje Rainbow

Fundusz Ekspansji Zagranicznej sfinansuje nowe projekty hotelowe touroperatora.

Logos Travel rozwija ofertę biegową

Organizator poszerza paletę oferowanych kierunków.

Casa Cook powstanie w Chinach

Spółka grupy Thomasa Cooka i chińskiej firmy Fosun, zapowiada kolejne projekty hotelowe w Państwie Środka.

ITRP wybrała Itakę

Dokumentacja pracownicza – nowe zasady

DIT szkoliła z N-Sykona

Małopolskie izby poznają VAT

Marki ze wsparciem ministerstwa

Na początku trzeba stworzyć katalog marek turystycznych i określić potrzeby.

Puszcza Białowieska z nowymi produktami turystycznymi

W 2018 r. w ramach realizacji strategii marki Puszczy Białowieskiej powstały trzy produkty turystyczne, które w tym roku mają być promowane.

Według NIK kąpieliska w Darłowie nie były bezpieczne

Oznakowanie kąpielisk mogło wprowadzać w błąd.

Ełk rozwija partnerstwo z Litwą

Litewski Alytus i Ełk promują turystykę transgraniczną.

Pakistan chce znieść wizy

Putin za ułatwieniami wizowymi

Turcja znów zachęca do zimowych wyjazdów

Wietnam inwestuje w turystykę

Kraj z roku na rok przyciąga coraz więcej turystów, choć na razie głównymi rynkami źródłowymi są kraje azjatyckie.

Grecka turystyka stoi przed nowymi wyzwaniami

Dziennikarstwo przyjazne turystyce– jak nie szkodzić

Turystów w Japonii więcej, ale dynamika słabsza

Irlandia promuje się festiwalamii Dniem św. Patryka

Chińczycy zastąpili Europejczyków w Wielkiej Brytanii

Tel Awiw i Jerozolima atrakcyjne dla Polaków

Ponad 4 mln turystów odwiedziło w 2018 roku Izrael.

Rosnący popyt na Ras al-Chajma

Emirat otwiera biuro na Europę Środkowo-Wschodnią.

Dobry pilot i program uwzględniający najważniejsze zabytki to przepis na udaną objazdówkę. Turystów nie odstrasza nawet stanie w długich kolejkach do znanych muzeów i obiektów.

Autokar równa się wygoda.Standard oferty regularnie rośnie

Na wycieczki autokarowe jeżdżą zarówno studenci, rodziny z dziećmi jak i seniorzy. Klienci cenią sobie kompleksową obsługę i komfort.

Ferie zimowe wstrzymują lato

Inwestorzy czekają na wyniki negocjacji handlowych

Prezes UOKiK sprawdza umowy biur podróży

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów weryfikuje zapisy umów z klientami zakwestionowane przez sąd.

Niewłaściwe wykonanie umowy nie jest podstawą do odmowy zapłaty

Pozyskuj klientów w sieci

Facebook daje wiele możliwości promocji firm. W zależności od potrzeb, można przez ten portal reklamować swoje usługi docierając do szerokiego grona odbiorców, albo budować grupę lojalnych klientów.

Promocja Polski w Szwajcarii

Czas na Polskę – przekonywali gości targów Fespo w Zurychu polscy wystawcy.

forum

Przewodnicy w Bieszczadach

Tematem forum przewodników turystycznych był las.

Polska kuchnia przyciąga Belgów

Polska była partnerem spotkania belgijskiej branży turystycznej.

Cenię sprzedaż bezpośrednią

Jakub Piotrowski uważa, że podstawą pracy agenta jest dobra znajomość produktu.

30 lat w turystyce

Milena Wysokińska dyrektorem marketingu w Rainbow

Edyta Romanowska nowym rzecznikiem Rainbow

Bartosz Milczarczyk w Stołecznym Biurze Turystyki

 



WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE NR 2 (416) 
16-31 STYCZNIA 2019

 

Z pierwszej strony

Odzyskiwanie inwestorów            

Grupa Thomasa Cooka zakończyła miniony rok rozliczeniowy wyższymi przychodami, które jednak nie przełożyły się na lepszy wynik. Mimo że koncern poniósł stratę, prezes twierdzi, że strategia biznesowa jest poprawna.

Itaka modyfikuje program Bonus     

Touroperator chce motywować agentów do sprzedaży oferty w bardziej kontrolowany sposób.

Komentarze

Czy to będzie przełomowy rok dla polskiej turystyki?, Małgorzata Orlikowska            

Toniemy! Najwyższa pora działać!, Alicja Dąbrowska           

Podatkiem w turystów, Tomasz Rosset     

Rozmowa numeru

Strona internetowa po chińsku to za mało   

Z Tomaszem Jańczakiem, doświadczonym menedżerem turystycznym i ekspertem od rynku chińskiego, rozmawiamy o sposobach pozyskania klientów z Państwa Środka przez europejskich przedsiębiorców turystycznych.

Branża

]ersonalizacja oferty wyzwaniem dla agentów  

Indywidualizacja oferty może być dla internetowych agencji turystycznych prostym zadaniem, o wiele większym problemem jest określenie jej stopnia.

Ministerstwo dofinansuje zadania publiczne

Ruszył otwarty konkurs na dofinansowanie zadań z zakresu turystyki w 2019 roku.

Regiony

W Dziwnowie nowa promenada             

Większe Muzeum Ziemi Lubuskiej

Świętokrzyskie bez czarownicy            

Czy LOT-y powinny „przejąć” promocję od samorządów?        

MSiT analizuje najem krótkoterminowy  

Część „przedsiębiorców” wynajmujących pokoje działa w szarej strefie. Czas rozwiązać ten problem prawnie.

Destynacje

Bardziej kulinarna grecka oferta      

Podczas czwartej edycji Greckiej Panoramy strefa kulinarna została powiększona o ekspozycję win z Grecji.

Najważniejsze rynki turystyczne świata  

W ciągu ostatnich siedmiu lat Chiny stały się turystyczną potęgą.








WT 17 2019 (1-15 września)

 
Sylwetka

»



» Czesław Płoński, właściciel Biura Podróży Nowator »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter