Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
W poprzednich numerach

»

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 09 (375) 1-15 maja 2017

Henicz komentuje: Rekordowe wyniki przedsprzedaży.

Początek kwietnia przyniósł podsumowania przedsprzedaży sezonu Lato 2017. Wyniki przerosły oczekiwania, padły kolejne rekordy. Wczesne  bookingi to marzenie każdego touroperatora, mniej last minute w sezonie i spokojna sprzedaż.

Z OKŁADKI

 • Edukacja do poprawy

Jakość to słowo klucz także w szkolnictwie wyższym. Niski poziom nauczania daje co prawda szansę na ukończenie studiów większej liczbie osób, ale powoduje też, że uzyskane dyplomy tracą na wartości.

 • Kongresu w Turcji nie będzie

Nie doszło do skutku wyjazdowe spotkanie członków PIT, zaplanowane na maj.

ROZMOWA NUMERU

 • Warto inwestować w luksus

Grecja boryka się z problemami, ale turystyka wspiera lokalną gospodarkę. Andreas Andreadis, prezes SETE, Organizacji Greckich Przedsiębiorców Turystycznych, jest zdania, że kraj czeka jeszcze wiele turystycznych sukcesów.

BRANŻA

 • POT: Mniej badań i marketingu, wi ęcej działania

Marek Olszewski organizację chce prowadzić jak przedsiębiorca, a nie urzędnik, bo przecież jest ona częścią ważnego segmentu gospodarki.

 • Turecka branża znalazła się w trudnym momencie

Konflikt dyplomatyczny kraju z Niemcami i Holandią dokłada się do wizerunku kierunku niebezpiecznego, a to nie sprzyja pozyskiwaniu turystów.

 • Najlepsi w marketingu z Różami

Rainbow, Matimpex, Vogue Travel – to zwycięzcy konkursu Róża Kolumba.

 • Dobre prognozy dla polskiej turystyki według Światowej Rady Turystyki. W ciągu kolejnych 10 lat turystyka ma przynieść Polsce ponad 50 mld zł.

BIURA

 • ETI chce stać się liderem w sprzedaży wyjazdów do Egiptu

Wyróżnikiem nowego touroperatora mają być hotele Red Sea.

 • Itaka zadowolona z przedsprzedaży Lata 2017

O ponad 50 proc. więcej klientów niż rok wcześniej zarezerwowało wakacje z Itaką w ramach przedsprzedaży lata.  

 • Nowe spojrzenie na dynamiczne pakietowanie

„Podróżnicze puzzle” to nieformalna nazwa nowego produktu Prestige Tours.

  • Oasis Tours po liftingu znów na rynku. Tomasz Wrześniewski został prezesem Oasis Tours.

REGIONY

 • Połączyć agroturystykę z turystyką pro zdrowotną

W tym roku na targach Agrotravel wiele czasu poświęcono zdrowiu i urodzie. To kolejny mocny punkt Świętokrzyskiego.

 • W Polsce brakuje skomercjalizowanej oferty turystyki kulinarnej

Mimo dużego zainteresowania kulinariami, na polskim rynku turystyki kulinarnej na razie nie ma.

 • Bałtów z nowym centrum konferencyjnym i turystyką aktywną. Kompleks szuka pomysłów na przyciągnięcie większej liczby klientów.

 • Centrum Kopernik deklaruje lepszą współpracę z biurami. Zmiana ma usprawnić zakup biletów i zmniejszyć kolejki do Centrum.

DESTYNACJE

 • Dubaj dobrym miejscem na wakacje

Emirat jest dziś czwartą najczęściej odwiedzaną na świecie destynacją.

 • Portugalia przebudowuje zamki na hotele

Program rządowy ma na celu zachowanie zabytków oraz ich zamianę w obiekty turystyczne przynoszące dochód.

 • Przedsiębiorcy z Salonik zaprezentowali potencjał miasta

Workshop miał przybliżyć polskim partnerom mocne strony greckiego miasta, będącego dobrą bazą wypadową na półwysep Chalkidiki.

TURYSTYKA MORSKA

 • Urlop na morzu w wersji krótkiej

Rejs promem to nie tylko przejazd, także pomysł na krótki urlop połączony z przygodą.

 • Organizatorzy rejsów stawiają na specjalizację

W Polsce działa kilku dużych organizatorów rejsów morskich. I choć sprzedają praktycznie ten sam produkt, znaleźli mądry sposób na konkurowanie.

 • Z Disneyem po Renie

Rejsy to nie tylko produkt luksusowy, jest też oferta premium.

PRAWO

 • Umowa sprzedaży to większa odpowiedzialność

Współpraca pomiędzy biurami odbywa się na podstawie umowy agencyjnej lub umowy sprzedaży. Konsekwencje zawarcia każdej z nich są zupełnie inne.

PORADNIA

 • Znajdź klientów w Internecie

Wydawałoby się, że 27 mln osób korzystających na co dzień z Internetu to niewyczerpane źródło klientów. Posiadanie własnej strony czy fanpage’a na FB to dziś konieczność, trzeba jednak wyjść dalej i aktywnie poszukiwać klientów w sieci. SYLWETKA

 • Klienta traktować indywidualnie

Małgorzata Matląg, dzięki takiej strategii, pod koniec 2016 roku została prestiżowym agentem Itaki.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 07 (373) 1-15 kwietnia 2017

Krytyka wynika z uprzedzeń

Volkan Akgül, radca ds. kultury i informacji ambasady Turcji w Polsce zapewnia, że Polska jest i będzie ważnym rynkiem źródłowym dla jego kraju. Na współpracę z polskim touroperatorami Turcja przeznaczy 500 tys. dolarów.

Z OKŁADKI

 • Ministerialna marka POT

Pod koniec roku wiceminister Lasek przedstawi założenia Domu Polskich Marek. Przy jego realizacji zasadniczą rolę będzie odgrywać POT, która po niezbędnej restrukturyzacji ma zająć się konkretnymi programami.

 • Grecy wracają do Warszawy

Biuro Greckiej Organizacji Turystycznej za dwa miesiące pojawi się ponownie w Polsce.

BRANŻA

 • Egipt mimo wszystko bezpieczny?

Władze przekonują, że dzięki poprawieniu systemu kontroli na lotniskach, kraj jest bezpieczny dla turystów.

 • Pół miliona na promocję Green Velo ze wspólnej regionalnej kasy

Pięć województw wspólnie będzie wspierać i finansować promocję szlaku.

 • Hiszpania wprowadza nową strategię rozwoju turystyki i wsparcie dla branży

Władze szukają rozwiązań, które wspierając przedsiębiorców obniżą rosnące ceny usług turysty cznych w kraju.

 • Miasto Łódź z własną organizacją

Po latach członkostwa w ROT, miasto tworzy nową organizację.

BIURA

 • Afryka ceni polskich turystów

Uczestnicy Spotlight on Africa liczą na ścisłą współpracę z polskimi touroperatorami.

• Oferta Qtravel.pl na stronach Kayak

Oferty ponad 80 polskich touroperatorów będą dostępne na stronie giganta.  

 • Nowy system motywacyjny dla agentów

Sun&Fun późno rozpoczął sprzedaż lata. Agentów kusi wysokimi rabatami.

 • Turystyka i sport, czyli promocja Polski za granicą

Media World Cup ma połączyć turystykę i sport.

REGIONY

 • Na Śląsku bardziej regionalnie niż GLOBalnie

Katowickie targi pod znakiem dominacji oferty regionów. Mimo słabej frekwencji nowy organizator ma wielkie plany na przyszłość.

 • Domowy posiłek – nowy pomysł Krakowa na sharing economy

Na autentyczność i możliwość nawiązania relacji stawia Kraków, organizując obiady w prywatnych domach. O tego typu usługi klienci pytają coraz częściej.

 • Na Styku Kultur – lokalna impreza z bogatą ofertą regionów

23. edycja łódzkich targów przebiegła pod hasłem turystyki wodnej.

 • Wioski tematyczne sposobem na promocję Hajnówki

Cztery wioski Podlasia opracowały ofertę edukacyjno-turystyczną.

 • Jubileusz KIT pod hasłem komercjalizacji produktu

 • Karta turysty na 700-lecie Lublina

Jubileusz ma być świętem mieszkańców i magnesem przyciągającym turystów.

UBEZPIECZENIA

 • Polisa dla agenta zyskuje klientów

Polisa obejmująca ubezpieczenie agenta turystycznego od błędu powoli przyjmuje się na rynku.

 • Przekonać klienta do dobrego produktu

Rolą agenta jest nauczenie klienta, że ważniejszy jest zakres odpowiedzialności, a nie cena polisy.

PRAWO

 • Jak przekształcić małe biuro podróży w spółkę kapitałową

Przy zamianie jednoosobowej firmy w spółkę warto zadbać o zachowanie ciągłości działalności i przeniesienie praw, w tym gwarancji ubezpieczeniowej.

PORADNIA

 • Wygraj autoprezentacją

Strona internetowa biura to nie tylko piękne zdjęcia i oferty turystyczne. To także okazja, by pokazać się jako wiarygodny i wyjątkowy sprzedawca. Nie zaniedbuj więc zakładki „o nas”, ale wykorzystaj ją do zdobycia zaufania klienta.

SYLWETKA

 • Trzeba szybko reagować na zmiany

Magdalena Wandor – jeden z najlepszych agentów Wezyra, została laureatem konkursu Agent Roku 2016.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 07 (373) 1-15 kwietnia 2017

W tym roku Grecja zastąpi Niemcom  Turcję

O przewidywania dotyczące rozwoju poszczególnych kierunków turystycznych zapytaliśmy Marka Andryszaka, byłego prezesa TUI Poland.

Z OKŁADKI

 • Tanie linie zabierają klientów

W Polsce przewozy lotnicze rozwijają się szybciej niż prognozowano. Największe wzrosty widać w grupie tanich linii lotniczych, które wchodząc w kierunki typowo wypoczynkowe, powoli zabierają rynek czarterom.

 • Jubileuszowe TT Warsaw w Pałacu

Prezes Urszula Potęga zapowiada, że będzie to sentymentalna podróż przez ćwierćwiecze.

ROZMOWA NUMERU Chronimy granice i kurorty

Polscy turyści zaczną wracać do Tunezji już w tym roku, uważa Ahmed Meddeb, dyrektor polskiego oddziału Urzędu ds. Turystyki Tunezji.

BRANŻA

 • Francja walczy o poprawę wizerunku, czyli o powrót zagr anicznych turystów

Francja inwestuje w poprawę infrastruktury, poziom usług i działania marketingowe, a wszystko po to, by zwiększyć liczbę turystów z zagranicy.

 • Nowy prezes z ambitnymi planami na turystykę krajową

Marek Olszewski planuje wzmocnić działania promocyjne POT w kraju.

 • Polski pomysł na ITB

Więcej wystawców, nagroda za nawiązania do turystyki rowerowej – polskie stoisko w Berlinie zbiera pochwały.

 • Podatek u źródła 2017 – dodatkowy ciężar dla przedsiębiorców?

Z początkiem 2017 r. zakup biletu lotniczego lub wynajem samochodu u zagranicznego przedsiębiorcy może wiązać się z koniecznością potrącenia podatku u źródła.

BIURA

 • Organizatorzy stawiają na fitness

Polacy lubią być „fit”, a trend ten nie mógł nie zostać zauważony przez polskich touroperatorów.

 • Ecco Holiday z nowym katalogiem i promocjami

Spotkania z agentami połączono z promocją katalogową. 

 • W sprawie masakry w Susie TUI bez zarzutów

Brytyjski sędzia śledczy oddalił zarzut o zaniechanie wobec TUI i hotelu, przed którym doszło do masakry w Susie w czerwcu 2015.

 • Travco Travel Egypt, dawny inwestor Alfa Star, zamierza wrócić do Polski?

REGIONY

 • Zachodniopomorskie silniejsze dzięki lokalnym organizacjom

Nowy prezes ZROT stawia na partnerstwo i współpracę. Bo siła polskiej turystyki leży w sferach lokalnych.

 • Do Buska-Zdroju przyjadą niemieccy kuracjusze

Uzdrowisko podpisało porozumienie z niemiecką firmą IQS CERT EZIG.

DESTYNACJE

 • Egipska delegacja z wizytą w Polsce

Przedstawiciele władz Egiptu przyjadą w kwietniu do Polski.

• Europa na plusie mimo zagrożeń terrorystycznych

Liczba zrealizowanych noclegów w Europie w 2016 nieznacznie wzrosła mimo spadków zanotowanych we Francji i Wielkiej Brytanii, wynika z danych Eurostat.

 • Zmienić wizerunek, poprawić „jakość” turysty

Miasta szukają sposobu na przywrócenie równowagi między nadmierną liczbą turystów a zapewnieniem komfortu mieszkańcom.

 • Meksyk przyciąga inwestorów. Nowe hotele i połączenia

Wzrost liczby zagranicznych turystów pobudza nowe inwestycje.

 • Grecka linia będzie współpracować z polskimi touroperatorami

Ellinair wszedł do Polski jako przewoźnik dla Mouzenidis Travel. Na naszym rynku chce zdobyć także innych współpracowników.

TURYSTYKA KULTURALNA

 • Kultura potrzebuje współpracy

Dużą rolę w rozwiązaniu problemów turystyki kulturowej odegrać mogą ROT-y i samorządy.

 • Masz bilet na koncert? Dokup przelot

Lufthansa otworzyła się na platformy eventowe – łączy ofertę przelotów z wydarzeniami kulturalnymi.

PRAWO

 • W sporach z klientem warto skorzystać z sądu polubownego

Nowa ustawa implementująca przepisy o polubownym rozstrzygania sporów to prostszy i mniej kosztowny sposób rozwiązywania problemów konsumenckich.

PORADNIA

 • Jak pozyskać Pokolenie Y?

Dla Milenialsów podróże to jeden z najistotniejszych elementów życia. Dla branży turystycznej to łakomy kąsek, dlatego warto przekonać ich, że zakupy turystyczne robione w biurach agencyjnych są łatwiejsze i korzystniejsze.

SYLWETKA

 • W turystyce trzeba być elastycznym

Krzysztof Ziaja twierdzi, że turystyka jest zbyt nieprzewidywalna, więc nie robi planów na przyszłość.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 06 (372) 16-31 marca 2017

DYSKUSJA REDAKCYJNA Usprawnić system zarządzania, wspierać liderów

Najważniejsze bariery w rozwoju turystyki krajowej można rozwiązać zacieśniając współpracę między podmiotami działającymi na rynku turystycznym i wspierając lokalnych liderów – uważają eksperci turystyczni miast i regionów zaproszeni do dyskusji organizowanej przez redakcję Wiadomości.

Z OKŁADKI

 • ITB większe niż przed rokiem

Więcej wystawców, większe stoiska i ponad 100 tys. odwiedzających: tak w tym roku wyglądały największe targi turystyczne świata ITB w Berlinie. Impreza przebiegała pod hasłem zrównoważonej turystyki i bezpieczeństwa.

 • Turystyka krajowa rozwija się dzięki liderom

Trzeba dostrzec potencjał tego segmentu turystyki – twierdzili uczestnicy dyskusji redakcyjnej „WT”.

BRANŻA

 • Forum okazją do promocji tureckiej turystyki

Turcja ma wszystko, by stać się światowym liderem w turystyce – przekonywali przedstawicie władz na Światowym Forum Turystyki w Stambule.

 • DOT uruchamia touroperatora. Będzie sprzedawać pro dukty turystyczne

Nowo powstały touroperator będzie zajmował się tworzeniem i sprzedażą oferty turystycznej po  Dolnym Śląsku.

 • Nowy partner dla POT i ministerstwa. Powstało porozumienie LOT-ów

Najbardziej aktywne polskie LOT-y powołały nową organizację.

 • OSAT wspiera Sun&Fun

Stowarzyszenie wyjaśnia sprawę umów wysyłanych przez Blue Style.

BIURA

 • Touroperatorzy angażują się społecznie

2017 ogłoszono rokiem zrównoważonego rozwoju turystyki. Polscy touroperatorzy tym trendem podążają od lat.

 • Mouzenidis wchodzi w przyjazdówkę

Touroperator planuje rozwijać także inne segmenty turystyki.

DESTYNACJE

• Niemcy jeżdżą krócej i częściej

69 mln podróży zrealizowali Niemcy w zeszłym roku. Tamtejszy rynek ewoluuje, a to może być okazją dla Polski.

 • Argentyna zwalnia turystów z podatku VAT

Kraj chce przyciągnąć większą liczbę gości zagranicznych.

REGIONY

• Produkt ręka w rękę z informacją

Nie można sprzedawać produktów bez silnej informacji turystycznej – wynika z konferencji organizowanej przez Opolską ROT.

• Rowerowa pętla wokół Wielkich Jezior Mazurskich

 Mazurskie samorządy wybudują 300-kilometrowy szlak rowerowy.

• Weekend „za pół ceny” się opłaca

W akcjach typu „Polska za pół ceny” branża turystyczna widzi antidotum na sezonowość.

TURYSTYKA SENIORALNA

 • Senior: atrakcyjny, ale niedoceniony

Turystyce senioralnej przyda się większa promocja i przełamywanie stereotypów dotyczących starszych turystów.

 • Trzeba dobrze poznać klienta

Seniorzy są bardzo wymagającą grupą klientów, trzeba wiedzieć, czego oczekują.

PRAWO

 • Ustawa zrewolucjonizuje zasady rozliczania rezygnacji klienta

Projekt ustawy o imprezach turystycznych pozwoli na ustalenie zryczałtowanych opłat za rezygnację. Ich wysokość będzie uzależniona od terminu rezygnacji. PORADNIA

PORADNIA

• Zyskaj klientów na forum

Poprzez fora internetowe biuro podróży zyskuje miejsce, w którym może wzmocnić swój wizerunek wśród klientów, co w konsekwencji może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży jego ofert.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 05 (371) 1-15 marca 2017

ROZMOWA NUMERU Start-upy rozwijają turystykę

Innowacyjne firmy zyskują wsparcie nie tylko w USA, ale także w Europie i Izraelu. O ich znaczeniu dla przyszłości branży turystycznej mówi Walter Toscano, ekspert firmy TravelTelco – partnera kongresu Travel Technology Europe.

Z OKŁADKI

 • Trudniej z ubezpieczeniami

Polska musi implementować dyrektywę unijną w sprawie dystrybucji ubezpieczeń. Ministerstwo Rozwoju i Finansów przygotowało projekt nowej ustawy, który wzbudził zaniepokojenie branży turystycznej.

 • Ekstremiści korzystają na turystyce

Największe światowe marki, w tym turystyczne, nieświadomie wspierają ekstremistów.

BRANŻA

 • Tour Salon pozytywnie zaskoczył wszystkich

Więcej gości niż przed rokiem i dobre perspektywy na przyszłość, tak w skrócie można podsumować zakończone właśnie targi Tour Salon.

 • OSAT mocniej walczy o pozycję agentów. I odnosi sukcesy na tym polu. Nowy statut, współpraca z zewnętrznymi firmami w kraju i organizacjami zagranicznymi to tematy ostatniego zebrania zarządu OSAT-u.

 • Mniejsza liczba turystów we Włoszech. Wszystko przez trzęsienia ziemi

Spadek zainteresowania dotkliwie odczuwa włoska branża turystyczna.

 • Rynek hotelarski posiłkuje się Airbnb

Hotelarze wykorzystują potencjał swojego największego rywala.

BIURA

 • Rejsy to szansa dla agentów

Rejsy wycieczkowe zyskują w Polsce grono wiernych klientów. Na przeszkodzie stoją jednak rosnące ceny imprez.

 • Świetlana przyszłość pakietów dynamicznych

Rośnie liczba polskich turystów kupujących wakacje w pakietach.

 • Znamy laureatów konkursu Róża Regionów 2016

To już po raz szósty na Scenie Kultury targów Tour Salon pojawili się laureaci konkursu Róża Regionów organizowanego przez Wiadomości Turystyczne.

• Dopasować system kształcenia do po trzeb rynku

Pierwszy rok Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki poświęci na analizę  badań dotyczących potrzeb edukacyjnych w turystyce.

• Aplikacje to nie wszystko. Liczy się pomysł na biznes

Konkurs New Tech – New Travel wyłonił najciekawsze projekty innowacyjne.

• Piloci powinni się nadal szkolić. Powstała Rada Pilotów Wycieczek

Rada ma podnosić kompetencje swoich członków.

 REGIONY

 • Rekordowy rok krakowskiej turystyki. Klienci będą wracać

Niewątpliwie największy wpływ na wzrost liczby turystów miały ŚDM, zyskuje też turystyka biznesowa i kulturowa.

DESTYNACJE

 • Egipt nieśmiało wraca do łask

Wśród klientów widać większe zainteresowanie wypoczynkiem w Egipcie niż rok temu.

 • Best Reisen rozwija ofertę do Dubaju

W tym roku organizator po raz pierwszy wydał oddzielny katalog poświęcony temu kierunkowi.

TURYSTYKA AUTOKAROWA

 • Zmieniają się preferencje klientów

W turystyce autokarowej widać pewne zmiany w preferencjach klientów, ale segment, mimo problemów z szarą strefą, radzi sobie całkiem nieźle.

• Objazdówki kuszą rabatami

Ofertę poszerzono o wyjazdy dla rodzin z dziećmi.

 • W Polsce jest bezpieczniej i taniej

Wzrost zainteresowania rodaków podróżami po Polsce odczuwa turystyka autokarowa.

PRAWO

 • Organizator odpowiada za bezpieczny transport

Organizator wycieczek dla dzieci ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników, mimo że przepisy ruchu drogowego tak nie stanowią.

PORADNIA

 • Oczaruj klienta zdjęciami

Instagram oparty jest o obraz, który „mówi więcej niż tysiąc słów”, co dla branży turystycznej wydaje się być idealnym narzędziem. Żeby działania na nim przyniosły efekt, trzeba dopasować strategię do jego grupy docelowej.

SYLWETKA

 • Turystyka nie boi się innowacji

Filip Błoch liczy na to, że w ciągu roku jego platforma rezerwacyjna dla biur podróży Hotailors.com stanie się wiodącym rozwiązaniem na polskim rynku.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 04 (370) 16-28 lutego 2017

Politycy znowu majstrują przy POT

Kukiz’15 chce zlikwidować POT. Organizacja odpiera zarzuty, choć zamieszanie wokół wyboru nowego prezesa jej nie pomaga.

Z OKŁADKI

 • Organizacje potępiają Trumpa

Wykroczenie przeciwko wolności podróżowania, zagrożenie dla miejsc pracy i wywołanie ogromnego chaosu wśród przedsiębiorców turystycznych – tak wprowadzenie zakazu podróży do USA komentuje światowa branża.

 • Radom oknem na świat Świętokrzyskiego

Wspólne działania promocyjne regionu i lotniska mają pomóc w zwiększeniu liczby turystów.

ROZMOWA NUMERU

• Stwórzmy mobilną sieć szlaków

Tworzenie tras turystycznych, nowoczesne formy edukacji i informacji, analiza ruchu turystycznego – o technologii beaconów i możliwościach, jakie otwiera ona przed branżą turystyczną mówi Piotr Jarczyk, współzałożyciel GlobeData.

BRANŻA

 • Nowe definicje imprezy, usługi i przedsiębiorcy - projekt ustawy w konsultacjach

Do końca tego roku Polska musi implementować dyrektywę. Na konsultacje branża dostała dwa tygodnie.

 • PITM: Chcemy niższej składki przy wyjazdach dzieci

Izba wystąpiła do ministerstwa z apelem o zmniejszenie składki na TFG do wysokości 1 zł.

 • Stanowienie prawa bez ścisłej współpracy z branżą jest działaniem na szkodę Polski

Dobrej ustawy nawet najlepszy zespół prawny nie opracuje bez konsultacji z przedsiębiorcami, ani sami przedsiębiorcy bez udziału prawników.

 • Turecka branża ma się kiepsko. Przychody hotelarzy spadły o połowę

Zamachy terrorystyczne i pucz załamały przyjazdy zagranicznych turystów.

 • Program Polska Wschodnia jednak z pieniędzmi na turystykę. Blisko 200 mln zł trafi do przedsiębiorstw branży okołoturystycznej. 

BIURA

 • Opłata za doradztwo – nierealna?

Choć agenci popierają pomysł opłat za wyszukiwanie ofert, uważają, że jego wprowadzenie w życie jest niemożliwe.

 • Marka Urlopy.pl z nowym zarządem

Firma planuje rozwój przez rozbudowę sieci biur własnych.

 • Na zimowy wypoczynek nadal wybieramy narty

O 33 proc. wzrosła liczba klientów wyjeżdżających z biurami podróży na ferie. Na znaczeniu zyskują wakacje pod palmami.

DESTYNACJE

 • Niemcy 2017 szlakiem Lutra

W tym roku główny nacisk promocyjny Niemieckiej Centrali Turystyki opiera się na obchodach 500-lecia reformacji.

• Targi Fitur pod znakiem ekologii i zrównoważonej turystyki

Tematem 37. Międzynarodowych Targów Turystycznych Fitur w Madrycie był wzrost świadomości ekologicznej turystów.

 • Oszczędzić na wydatkach. Wspólna promocja na egzotycznych rynkach

Praga połączy siły z Berlinem i Wiedniem przy promocji na rynkach dalekich.

 • Nowe lotnisko ma zmienić Paros w popularną destynację

Wyspa zabiegała o naszych turystów w czasie targów Grecka Panorama.

• Młody kierunek z dużym potencjałem

Oman staje się dobrą alternatywą nie tylko dla Egiptu, również dla ZEA.

REGIONY

 • Opłata klimatyczna w Zakopanem wygrywa ze smogiem

Zakopane pobiera opłatę, mimo że przekraczane są normy czystości powietrza. KONSOLIDACJA BILETÓW LOTNICZYCH

 • W segmencie biletów jest miejsce na konsolidację

Na rynku biletów lotniczych widoczne są dwa trendy. Zagraniczni sprzedawcy próbują pozyskiwać naszych klientów, polscy agenci szukają kooperacji.

 • Branża wybiera aplikacje

Przewoźnicy coraz bardziej odsuwają się od GDS-ów.

PRAWO

 • Chroń tajemnice firmy również w umowach z kontrahentami

Poza obowiązkową ochroną danych osobowych w biznesie, także turystycznym, warto pomyśleć o ochronie tajemnicy przedsiębiorstwa.

PORADNIA

 • Mniej reklamy, więcej kontaktu

Choć dziś trudno sobie wyobrazić, by biuro prowadziło działania marketingowe i sprzedażowe bez Facebooka, posiadanie konta nie jest równoznaczne z sukcesem. Potrzebna jest jeszcze skuteczna komunikacja z internautami.

SYLWETKA

 • Odkryć potencjał małych miast

Grażyna Jurkowska  tworzy programy zwiedzania regionu, by zachęcić turystów do poznawania Sądecczyzny.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 03 (369) 1-15 lutego 2017

ROZMOWA NUMERU Egipt chce podwoić liczbę turystów z Polski

Spadki w wyjazdach do Egiptu odczuwa nie tylko tamtejsza, ale i polska branża turystyczna. O planach pobudzenia ruchu do kurortów nad Morzem Czerwonym opowiada dyrektor Urzędu ds. Turystyki Mohamed Abdel Gabar.

Z OKŁADKI

 • Czartery – brakuje pilotów

W Europie brakuje pilotów, przez co niektóre linie nie mogą w pełni wykorzystywać swojej floty. Powodem jest zarówno odpływ kadr do Azji, jak i wysoki koszt zdobycia uprawnień. Brak pilotów był m.in. przyczyną opóźnień.

 • Branża zapłaciła miliony za zamachy

Kilka procent obrotu kosztowały niemiecką branżę ataki terrorystyczne, do jakich doszło w 2016 r. 

BRANŻA

 • Marki terytorialne przyszłością polskiej turystyki

Tworzenie markowych produktów turystycznych oraz turystyka w regionach przygranicznych to tematy konferencji zorganizowanej przez MSiT.

 • Słowacka promocja turystyczna całkowicie w gestii ministerstwa

Agencja Ruchu Turystycznego została włączona w struktury Ministerstwa Transportu i Budownictwa Republiki Słowackiej.

• Niemcy walczą z projektem ustawy implementującej dyrektywę

Niemiecka branża ostro dyskutuje z politykami nad implementacją dyrektywy. W działania włączyli się agenci.

<span style="font-size: small; font-family: verdana,g

 

»


Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>

  
» 10.06.2017 – EVENT
Industriada - święto Szlaku Zabytków Techniki,
Śląsk, organizator: Szlak Zabytków Techniki, www.industriada.pl
» 23.05.2017 – WORKSHOP
TravelReps Workshop,
Pałac Lubomirskich, Warszawa, organizator: TravelReps, www.travelreps.pl
»  01.06.2017 – EVENT 
I Meet Hotel - 1. Spotkanie Hotelarzy, Browar Lubicz, Kraków, organizator: I Meet Hotelwww.imeethotel.com
Sylwetka

»



» Magdalelna Wandor, właścicielka biura Marti Travel »więcej
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter