Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
W poprzednich numerach

»

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 13 (379) 1-15 lipca 2017

Wycieczki fakultatywne trafią do sprzedaży bezpośredniej i agentów

Nowość w TUI Poland ma zwiększyć przychody firmy. Za rezerwację wycieczek agenci otrzymają zwykłą prowizję.

Z OKŁADKI

 • Bułgaria rośnie w internecie

Czarnomorska destynacja w statystykach sprzedaży pnie się w górę, regularnie zajmując trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych kierunków. Jednak, by utrzymać pozycję, musi poprawić jakość oferty.

 • Andryszak szefem TUI Deutschland

Kontrowersyjny szef polskiego oddziału firmy zastąpił na stanowisku Sebastiana Ebela.

BRANŻA

 • Skuteczna koordynacja kluczem do sukcesu marki

Bez efektywnej strategii zarządzania marketingowego nie ma szans na zbudowanie rozpoznawalnej marki produktu czy regionu.

 • BIT w Mediolanie. Rośnie zainteresowanie włoskich tur ystów Warszawą. Z inicjatywy branży udział w mediolańskich targach BIT wzięła WOT i warszawskie biura podróży.

 • Sykon wprowadza rozwiązanie automatyzujące kontakt z klientem. System nKlient integruje system rezerwacji z telefonią i chatem.

 • Wybitny naukowiec, społecznik, nauczyciel. Odszedł Stefan Bosiacki

 • Bundestag przyjął nową ustawę turystyczną. Branża twierdzi, że będzie musiała „jakoś” zaakceptować nowe regulacje.

ROZMOWA NUMERU

Rejsy nakręcają obroty

Niemieccy agenci rozwijają się głównie dzięki sprzedaży rejsów wycieczkowych, mówi Ralf Hieke, wiceprezes Niemieckiego Związku Turystycznego DRV. Ważną część ich obrotu stanowi też dystrybucja ubezpieczeń.

BIURA

 • Antalya rozbudowuje infrastrukturę transportową

Delegacja z regionu Antalyi przyjechała do Polski, by promować zalety wypoczynku w tamtejszych kurortach.

 • Agenci przekonują się do niemieckiej oferty

Polscy agenci chętnie podpisują umowy z systemem Traveltainment.

 • Polski ETI ruszył ze sprzedażą

Na razie ETI skoncentruje się na sprzedaży Egiptu.

DESTYNACJE

 • PROT koordynatorem Baltic-marki

Powstało Baltic Sea Tourism Center, koordynujące promocję państw bałtyckich.

 • Karyntia przekonuje atmosferą i ofertą dla rodzin z dziećmi

W rywalizacji o turystę zimowego Karyntii pomaga jasno określona strategia promocyjna.

REGIONY

 • Kraków w zgodzie z trendami – stawia na emocje

Emocjonalna Propozycja Sprzedaży nadawać będzie kierunek działaniom marketingowym stolicy Małopolski do 2022 r.

 • Turystyka senioralna receptą na sezonowość w turystyce

W maju w Darłowie odbyła się Pierwsza Międzynarodowa Konferencja Silver Tourism.

 • Polityka psuje turystykę. Jelenia Góra bez targów turystycznych. Po 18 edycjach targi turystyczne Tourtec zostały zawieszone.

 • Rzeki połączyły marszałków

Trzy województwa wspólnie rozwijają Szlak wodny Pisa-Narew.

TURYSTYKA PIELGRZYMKOWA

 • Szlaki religijne ważne dla regionów

Turystyka religijna, bliska lokalnym tradycjom stwarza szanse rozwoju małych gmin.

 • Wyjazdy turystyczne z elementem sacrum

W czasie pielgrzymek przeżycia duchowe stawia się na pierwszym miejscu, ale trudno nie włączyć do programu świeckich atrakcji turystycznych.

 • Słaba promocja Izraela. Izrael nie wykorzystuje potencjału destynacji pielgrzymkowej.

PRAWO

 • Organizator musi uzasadnić klientowi koszty rezygnacji

Rezygnacja klienta z imprezy turystycznej prawie zawsze staje się przyczyną sporu pomiędzy organizatorem a niedoszłym turystą.

PORADNIA

 • Grafiką angażuj zmysły klienta

Nikt chyba nie wątpi, jak ważne dla sprzedaży jest zobrazowanie oferty za pomocą zdjęć, filmów, grafik. Czy mówimy o stronie internetowej, czy o witrynie zadbaj, by ta wizytówka twojego biura rzeczywiście przyciągała uwagę klientów.

SYLWETKA

 • Poszerzamy ofertę o Tajlandię i USA

Maciej Wilczyński nieustannie poszukuje nowych pomysłów na rozwój biura.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 12 (378) 16-30 czerwca 2017

ROZMOWA NUMERU Lokalna oferta bardziej online

Ulrich von dem Bruch, prezes LünebergerHeide GmbH  zajmującej się promocją turystyczną Pustaci Lüneburskiej nie liczy na współpracę z agentami. Jego zdaniem o wiele bardziej opłaca się samodzielnie reklamować i sprzedawać oferty.

Z OKŁADKI

 • Ryanair Sun kontraktuje

Nowy przewoźnik czarterowy pod marką Ryanair Sun prowadzi rozmowy z polskimi touroperatorami o ofercie na Lato 2018. Ci ostatni na razie nie chcą komentować pomysłu współpracy.

 • W ministerstwie jak na karuzeli

Dawid Lasek ostatecznie został odwołany ze stanowiska podsekretarza stanu w MSiT.

BRANŻA

 • Przyszłość uczelni zależy od współpracy z biznesem

Bliższa współpraca uczelni z przedsiębiorcami to kierunek, w jakim powinny podążać szkoły wyższe kształcące na wydziałach turystycznych

 • Agenci nie wykorzystują szansy. Nie poszerzają oferty o wyjazdy bleisure

Ponad połowa Polaków podróżujących służbowo potwierdza, że wykorzystuje wyjazdy biznesowe także do celów wypoczynkowych.

 • EDEN w tym roku pod hasłem turystyki kulturowej

POT zainaugurował polską edycję konkursu na najlepsze europejskie destynacje.

 • Pytania o dyrektywę powracają

Na Mazowszu kilkuset organizatorów nie złożyło deklaracji.

BIURA

 • Z Turcji nie da się zrezygnować

Klienci coraz częściej pytają o wakacje w Turcji. Tym bardziej że oferta kraju wykracza daleko poza wakacje nad przysłowiowym basenem.

 • Na Karaiby z Poznania

TUI stawia na porty regionalne. W zeszłym roku zaczął latać daleko z Katowic, teraz doszły wyloty ze stolicy Wielkopolski.

DESTYNACJE

 • Hévíz liczy na turystów z Polski

Węgierska miejscowość uzdrowiskowa rozpoczęła intensywne działania promycyjne na polskim rynku.

 • Touroperatorzy rozwijają ofertę czarterową do Chorwacji

Do Chorwacji Polacy jeżdżą głownie samodzielnie i samochodem. Touroperatorzy próbują pozyskać tych klientów.

 • Mniejsze wydatki na reklamę w sektorze podróży i turystyki

Sektor podróży i turystyki (PiT) przeznaczył na reklamę blisko 40,4 mln zł.

 • Wiedeń promuje się przez muzykę

W drugiej edycji kampanii promocyjnej udział wzięła Warszawa.

REGIONY

 • Gastronomia wspiera turystyka

Nowością tegorocznego Pikniku nad Odrą był festiwal Food Trucków.

 • Kujawsko-pomorskie rozwija szlak św. Jakuba

W Toruniu odbyło się spotkanie przedstawicieli Europejskiej Federacji Dróg świętego Jakuba.

INFORMACJA TURYSTYCZNA

 • Dobry informator to doradca

Nie ma dobrej informacji bez pasji, życzliwości i otwartości na potrzeby turystów.

 • Promocja przez profesjonalną informację

Miasta mają różne pomysły na promocję. Dla wszystkich liczą się wyszkoleni pracownicy, którzy pomagają turystom wykorzystać pobyt w najlepszy sposób.

 • Punkty IT do kontroli

System certyfikacji nie ma określonych źródeł finansowania.

PRAWO

 • Agent może odzyskać VAT od niezapłaconej faktury

W przypadku niewypłacalności kontrahenta agent musi pamiętać o terminach, jakie obowiązują go dla podjęcia prób odzyskania VAT od niezapłaconej faktury.

PORADNIA

 • Uporządkuj swój mejling

Komunikacja  meilowa to podstawa kontaktu z klientem. Czasem niefortunne sformułowanie może zniechęcić klienta do dalszego kontaktu z biurem. Na szczęście istnieją sposoby na uniknięcie stresu związanego z mejlowaniem.

SYLWETKA

 • Kreujemy mody dla klientów

Piotr Optołowicz doświadczenie zdobywał jeszcze w dzieciństwie, pod okiem ojca.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 11 (377) 1-15 czerwca 2017

 • Branża ze starymi uwagami do Funduszu

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny działa od pół roku. Wbrew obawom, współpraca z organizatorami przebiega gładko i bez większych problemów.

 Z OKŁADKI

 • Najlepszy sezon od lat

Po słabszych latach przyszedł czas na oddech. Ostatnie tygodnie oznaczają dwucyfrowe wzrosty, zarówno po stronie liczby klientów, jak i obrotów. I touroperatorzy, i agenci potwierdzają, że sprzedaż idzie pełną parą.

 • Dyrektywa obniży poziom zabezpieczeń w Europie

W Brukseli branża rozmawiała o interpretacji zapisów dyrektywy o usługach turystycznych.

ROZMOWA NUMERU

 • Od technologii nie ma odwrotu

Technologia przynosi nowe możliwości, ale wiąże się z kosztami. Rok Gasparac, regionalny dyrektor marketingu z firmy TrekkSoft, podpowiada, jak prowadzić firmę zgodnie z trendami i nie wpaść w pułapkę zbyt wysokich inwestycji.

BRANŻA

 • Platforma Obywatelska z pomysłem na odnowiony POT

Opozycja proponuje zmianę kompetencji POT i jej decentralizację.

 • Projekty Fedyka na pozyskanie funduszy dla POT trafią  do kosza?

Wojciech Fedyk jako prezes POT przygotował kilka ciekawych projektów. W tej chwili raczej nie mają jednak szans na realizację.

 • Unia (nie)dogadała się z USA

Amerykanie nie będą musieli wyrabiać wiz podróżując do Europy.

BIURA

 • Polska coraz ważniejsza dla Lufthansy

Nowy przewoźnik chce być w Europie numerem jeden pod względem oferty z segmentu premium i w działalności serwisowej.

 • tourasia Polska – tak jak w Szwajcarii – chce sprzedawać tylko przez sieci agencyjne

Tysiąc klientów w pierwszym roku, ale już 5 tysięcy za dwa lata to plany sprzedażowe nowego specjalisty od azjatyckich podróży tourasia.

 • Kierunki egzotyczne w ofercie całorocznej

Itaka wprowadza Kubę i Oman do oferty całorocznej.

 • Berlin z ofertą produktową dla agenta

Za sprzedaż berlińskiej karty turystycznej agent też dostanie prowizję.

DESTYNACJE

 • Ukraina chce się wzorować na Pols ce

Przy tworzeniu strategii działania w turystyce nasi wschodni sąsiedzi chcą czerpać z polskich doświadczeń.

 • Kuba promuje się w Polsce jako kierunek całoroczny

Prawie 40 tysięcy Polaków odwiedziło Kubę w zeszłym roku. W kolejnych latach ma być jeszcze lepiej.

 • Więcej Polaków wybiera Austrię jako letnią destynację

Coraz więcej regionów promuje letnią ofertę na polskim rynku.

 • Klienci wolą wypoczywać niż zwiedzać

Według badania GfK, w preferencjach klientów nadal dominuje leisure.

REGIONY

 • Podatek wesprze lokalną turystykę

W Sandomierzu dochody z opłaty miejscowej będą przeznaczane na turystykę.

 • Starannie wybierz miejsce eventu

Wybór lokalizacji na spotkanie branżowe zależy od charakteru wydarzenia.

GDZIE I JAK NA EVENT

 • Starannie wybierz miejsce eventu

Wybór lokalizacji na spotkanie branżowe zależy od charakteru wydarzenia.

 • Spotkania branżowe ewoluują w stro nę workshopu

Od kameralnego śniadania po VIP-owski wyjazd studyjny, touroperatorom nie brakuje pomysłów na spotkania z agentami.

 • Cena nadal najważniejsza

Dużą rolę odgrywają też dodatkowe usługi i kreatywność.

PRAWO

 • Agent nie ponosi odpowiedzialności za przekazywanie danych

Trybunał Sprawiedliwości przesądził, że za terminowe poinformowanie pasażera o odwołanym locie wyłączną odpowiedzialność ponosi przewoźnik, a nie agent.

PORADNIA

 • Real time marketing ma moc

Marketing w czasie rzeczywistym jest niezwykle skutecznym (a przy tym tanim) narzędziem budowania wizerunku, jednocześnie jednym z najtrudniejszych do stosowania. Nieprzemyślane użycie grozi wizerunkową wpadką.

SYLWETKA

 • Specjalistka od turystyki ślubnej

Krystyna Konarzewska zwiedziła niemal cały świat, ale najlepiej czuje się w Polsce.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 10 (376) 16-31 maja 2017

 • Projekt ustawy w Sejmie jeszcze przed wakacjami

Według harmonogramu prac nad nową ustawą o imprezach turystycznych, projekt ma trafić do Sejmu jeszcze przed przerwą wakacyjną. Prezentujemy pełny tekst projektu z dnia 22 marca 2017 (po konsultacjach publicznych).

Z OKŁADKI

 • Wybory z aferami w tle

Wybory sekretarza generalnego Światowej Organizacji Turystyki przebiegały burzliwie. Nie zabrakło wątków sensacyjnych, w tym szantażu i przekupstwa. Nowym sekretarzem został oskarżany o kupowanie głosów Zurab Pololikaszwili.

 • Itaka dostrzega potencjał krajówki

Neckermann, Rainbow – teraz prawdopodobnie także Itaka zainteresuje się bardziej ofertą krajową.

RÓŻA KOLUMBA

 • Zmienia się funkcja katalogu turystycznego

Katalog przestaje być pełnym źródłem informacji o ofercie. Staje się raczej zaproszeniem do odwiedzenia strony internetowej organizatora

REGIONY

 • Free Time Festival ponownie zgromadził tłumy

Gdańskie targi to przede wszystkim świetnie spędzony czas z rodziną.

 • Regiony wydały 666 mln zł na promocję

Ukazał się raport „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”.

 • Targi Lato walczą o gości bogatym programem

Rozpoczynające letni sezon targi Lato były mniejsze niż przed rokiem, ale regiony,  z Mazowszem na czele, robiły dużo, by przyciągnąć warszawiaków.

BIURA

 • Neckermann pomaga agentom budować strategię internetową

Neckermann zachęca agentów do większej aktywności online. Touroperator deklaruje w tym zakresie wsparcie.

 • Hotelarskie izby łączą siły pod marką Fundacji Polish Prestige Hotels

Fundacja liczy, że dzięki połączeniu będzie miała większy wpływ na rynek.

GDS

 • Alternatywne narzędzia sprzedaży

NDC to kolejne, obok GDS-ów, narzędzie do dystrybucji ofert lotniczych.

 • W stronę firm technologicznych

Dziś GDS-y same nazywają się platformami sprzedaży produktów turystycznych z szeroką ofertą usług.

 • Kontakt z klientem zawsze i wszędzie

Nowa platforma Amadeus pozwala na dostęp do danych w każdym miejscu i o dowolnej porze.

PRAWO

 • Zabezpiecz swoje roszczenia wobec kontrahenta z zagranicy

Polski organizator powinien zadbać w umowie z zagranicznym partnerem o zaspokojenie ewentualnych roszczeń, jakie mogą mieć klienci.

PORADNIA

 • Usprawnij swoją stronę www

Strona internetowa powinna posiadać funkcje, które pozwalają nie tylko sprzedawać oferty, ale też pozyskiwać turystów i zmieniać ich w lojalnych klientów. Tylko dzięki temu stanie się skutecznym kanałem dystrybucji oferty.

SYLWETKA

 • Mam szczęście, że robię to, co lubię

Bożena Srebro uważa, że w Polsce tworzy się za mało sieciowych produktów turystycznych.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 09 (375) 1-15 maja 2017

Henicz komentuje: Rekordowe wyniki przedsprzedaży.

Początek kwietnia przyniósł podsumowania przedsprzedaży sezonu Lato 2017. Wyniki przerosły oczekiwania, padły kolejne rekordy. Wczesne  bookingi to marzenie każdego touroperatora, mniej last minute w sezonie i spokojna sprzedaż.

Z OKŁADKI

 • Edukacja do poprawy

Jakość to słowo klucz także w szkolnictwie wyższym. Niski poziom nauczania daje co prawda szansę na ukończenie studiów większej liczbie osób, ale powoduje też, że uzyskane dyplomy tracą na wartości.

 • Kongresu w Turcji nie będzie

Nie doszło do skutku wyjazdowe spotkanie członków PIT, zaplanowane na maj.

ROZMOWA NUMERU

 • Warto inwestować w luksus

Grecja boryka się z problemami, ale turystyka wspiera lokalną gospodarkę. Andreas Andreadis, prezes SETE, Organizacji Greckich Przedsiębiorców Turystycznych, jest zdania, że kraj czeka jeszcze wiele turystycznych sukcesów.

BRANŻA

 • POT: Mniej badań i marketingu, wi ęcej działania

Marek Olszewski organizację chce prowadzić jak przedsiębiorca, a nie urzędnik, bo przecież jest ona częścią ważnego segmentu gospodarki.

 • Turecka branża znalazła się w trudnym momencie

Konflikt dyplomatyczny kraju z Niemcami i Holandią dokłada się do wizerunku kierunku niebezpiecznego, a to nie sprzyja pozyskiwaniu turystów.

 • Najlepsi w marketingu z Różami

Rainbow, Matimpex, Vogue Travel – to zwycięzcy konkursu Róża Kolumba.

 • Dobre prognozy dla polskiej turystyki według Światowej Rady Turystyki. W ciągu kolejnych 10 lat turystyka ma przynieść Polsce ponad 50 mld zł.

BIURA

 • ETI chce stać się liderem w sprzedaży wyjazdów do Egiptu

Wyróżnikiem nowego touroperatora mają być hotele Red Sea.

 • Itaka zadowolona z przedsprzedaży Lata 2017

O ponad 50 proc. więcej klientów niż rok wcześniej zarezerwowało wakacje z Itaką w ramach przedsprzedaży lata.  

 • Nowe spojrzenie na dynamiczne pakietowanie

„Podróżnicze puzzle” to nieformalna nazwa nowego produktu Prestige Tours.

  • Oasis Tours po liftingu znów na rynku. Tomasz Wrześniewski został prezesem Oasis Tours.

REGIONY

 • Połączyć agroturystykę z turystyką pro zdrowotną

W tym roku na targach Agrotravel wiele czasu poświęcono zdrowiu i urodzie. To kolejny mocny punkt Świętokrzyskiego.

 • W Polsce brakuje skomercjalizowanej oferty turystyki kulinarnej

Mimo dużego zainteresowania kulinariami, na polskim rynku turystyki kulinarnej na razie nie ma.

 • Bałtów z nowym centrum konferencyjnym i turystyką aktywną. Kompleks szuka pomysłów na przyciągnięcie większej liczby klientów.

 • Centrum Kopernik deklaruje lepszą współpracę z biurami. Zmiana ma usprawnić zakup biletów i zmniejszyć kolejki do Centrum.

DESTYNACJE

 • Dubaj dobrym miejscem na wakacje

Emirat jest dziś czwartą najczęściej odwiedzaną na świecie destynacją.

 • Portugalia przebudowuje zamki na hotele

Program rządowy ma na celu zachowanie zabytków oraz ich zamianę w obiekty turystyczne przynoszące dochód.

 • Przedsiębiorcy z Salonik zaprezentowali potencjał miasta

Workshop miał przybliżyć polskim partnerom mocne strony greckiego miasta, będącego dobrą bazą wypadową na półwysep Chalkidiki.

TURYSTYKA MORSKA

 • Urlop na morzu w wersji krótkiej

Rejs promem to nie tylko przejazd, także pomysł na krótki urlop połączony z przygodą.

 • Organizatorzy rejsów stawiają na specjalizację

W Polsce działa kilku dużych organizatorów rejsów morskich. I choć sprzedają praktycznie ten sam produkt, znaleźli mądry sposób na konkurowanie.

 • Z Disneyem po Renie

Rejsy to nie tylko produkt luksusowy, jest też oferta premium.

PRAWO

 • Umowa sprzedaży to większa odpowiedzialność

Współpraca pomiędzy biurami odbywa się na podstawie umowy agencyjnej lub umowy sprzedaży. Konsekwencje zawarcia każdej z nich są zupełnie inne.

PORADNIA

 • Znajdź klientów w Internecie

Wydawałoby się, że 27 mln osób korzystających na co dzień z Internetu to niewyczerpane źródło klientów. Posiadanie własnej strony czy fanpage’a na FB to dziś konieczność, trzeba jednak wyjść dalej i aktywnie poszukiwać klientów w sieci. SYLWETKA

 • Klienta traktować indywidualnie

Małgorzata Matląg, dzięki takiej strategii, pod koniec 2016 roku została prestiżowym agentem Itaki.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 07 (373) 1-15 kwietnia 2017

Krytyka wynika z uprzedzeń

Volkan Akgül, radca ds. kultury i informacji ambasady Turcji w Polsce zapewnia, że Polska jest i będzie ważnym rynkiem źródłowym dla jego kraju. Na współpracę z polskim touroperatorami Turcja przeznaczy 500 tys. dolarów.

Z OKŁADKI

 • Ministerialna marka POT

Pod koniec roku wiceminister Lasek przedstawi założenia Domu Polskich Marek. Przy jego realizacji zasadniczą rolę będzie odgrywać POT, która po niezbędnej restrukturyzacji ma zająć się konkretnymi programami.

 • Grecy wracają do Warszawy

Biuro Greckiej Organizacji Turystycznej za dwa miesiące pojawi się ponownie w Polsce.

BRANŻA

 • Egipt mimo wszystko bezpieczny?

Władze przekonują, że dzięki poprawieniu systemu kontroli na lotniskach, kraj jest bezpieczny dla turystów.

 • Pół miliona na promocję Green Velo ze wspólnej regionalnej kasy

Pięć województw wspólnie będzie wspierać i finansować promocję szlaku.

 • Hiszpania wprowadza nową strategię rozwoju turystyki i wsparcie dla branży

Władze szukają rozwiązań, które wspierając przedsiębiorców obniżą rosnące ceny usług turysty cznych w kraju.

 • Miasto Łódź z własną organizacją

Po latach członkostwa w ROT, miasto tworzy nową organizację.

BIURA

 • Afryka ceni polskich turystów

Uczestnicy Spotlight on Africa liczą na ścisłą współpracę z polskimi touroperatorami.

• Oferta Qtravel.pl na stronach Kayak

Oferty ponad 80 polskich touroperatorów będą dostępne na stronie giganta.  

 • Nowy system motywacyjny dla agentów

Sun&Fun późno rozpoczął sprzedaż lata. Agentów kusi wysokimi rabatami.

 • Turystyka i sport, czyli promocja Polski za granicą

Media World Cup ma połączyć turystykę i sport.

REGIONY

 • Na Śląsku bardziej regionalnie niż GLOBalnie

Katowickie targi pod znakiem dominacji oferty regionów. Mimo słabej frekwencji nowy organizator ma wielkie plany na przyszłość.

 • Domowy posiłek – nowy pomysł Krakowa na sharing economy

Na autentyczność i możliwość nawiązania relacji stawia Kraków, organizując obiady w prywatnych domach. O tego typu usługi klienci pytają coraz częściej.

 • Na Styku Kultur – lokalna impreza z bogatą ofertą regionów

23. edycja łódzkich targów przebiegła pod hasłem turystyki wodnej.

 • Wioski tematyczne sposobem na promocję Hajnówki

Cztery wioski Podlasia opracowały ofertę edukacyjno-turystyczną.

 • Jubileusz KIT pod hasłem komercjalizacji produktu

 • Karta turysty na 700-lecie Lublina

Jubileusz ma być świętem mieszkańców i magnesem przyciągającym turystów.

UBEZPIECZENIA

 • Polisa dla agenta zyskuje klientów

Polisa obejmująca ubezpieczenie agenta turystycznego od błędu powoli przyjmuje się na rynku.

 • Przekonać klienta do dobrego produktu

Rolą agenta jest nauczenie klienta, że ważniejszy jest zakres odpowiedzialności, a nie cena polisy.

PRAWO

 • Jak przekształcić małe biuro podróży w spółkę kapitałową

Przy zamianie jednoosobowej firmy w spółkę warto zadbać o zachowanie ciągłości działalności i przeniesienie praw, w tym gwarancji ubezpieczeniowej.

PORADNIA

 • Wygraj autoprezentacją

Strona internetowa biura to nie tylko piękne zdjęcia i oferty turystyczne. To także okazja, by pokazać się jako wiarygodny i wyjątkowy sprzedawca. Nie zaniedbuj więc zakładki „o nas”, ale wykorzystaj ją do zdobycia zaufania klienta.

SYLWETKA

 • Trzeba szybko reagować na zmiany

Magdalena Wandor – jeden z najlepszych agentów Wezyra, została laureatem konkursu Agent Roku 2016.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 07 (373) 1-15 kwietnia 2017

W tym roku Grecja zastąpi Niemcom  Turcję

O przewidywania dotyczące rozwoju poszczególnych kierunków turystycznych zapytaliśmy Marka Andryszaka, byłego prezesa TUI Poland.

Z OKŁADKI

 • Tanie linie zabierają klientów

W Polsce przewozy lotnicze rozwijają się szybciej niż prognozowano. Największe wzrosty widać w grupie tanich linii lotniczych, które wchodząc w kierunki typowo wypoczynkowe, powoli zabierają rynek czarterom.

 • Jubileuszowe TT Warsaw w Pałacu

Prezes Urszula Potęga zapowiada, że będzie to sentymentalna podróż przez ćwierćwiecze.

ROZMOWA NUMERU Chronimy granice i kurorty

Polscy turyści zaczną wracać do Tunezji już w tym roku, uważa Ahmed Meddeb, dyrektor polskiego oddziału Urzędu ds. Turystyki Tunezji.

BRANŻA

 • Francja walczy o poprawę wizerunku, czyli o powrót zagr anicznych turystów

Francja inwestuje w poprawę infrastruktury, poziom usług i działania marketingowe, a wszystko po to, by zwiększyć liczbę turystów z zagranicy.

 • Nowy prezes z ambitnymi planami na turystykę krajową

Marek Olszewski planuje wzmocnić działania promocyjne POT w kraju.

 • Polski pomysł na ITB

Więcej wystawców, nagroda za nawiązania do turystyki rowerowej – polskie stoisko w Berlinie zbiera pochwały.

 • Podatek u źródła 2017 – dodatkowy ciężar dla przedsiębiorców?

Z początkiem 2017 r. zakup biletu lotniczego lub wynajem samochodu u zagranicznego przedsiębiorcy może wiązać się z koniecznością potrącenia podatku u źródła.

BIURA

 • Organizatorzy stawiają na fitness

Polacy lubią być „fit”, a trend ten nie mógł nie zostać zauważony przez polskich touroperatorów.

 • Ecco Holiday z nowym katalogiem i promocjami

Spotkania z agentami połączono z promocją katalogową. 

 • W sprawie masakry w Susie TUI bez zarzutów

Brytyjski sędzia śledczy oddalił zarzut o zaniechanie wobec TUI i hotelu, prz

 

»


Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>

  
»  12-15.07.2017 – WYDARZENIE 
Dni Grunwaldu 2017, Gmina Grunwald, Fundacja Grunwald, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, www.grunwald1410.pl

»
 23-25.07.2017 – TARGI
BITE 2017 Beijing International Tourism Expo 2017,
Pekin, Chiny, organizator: Conference and Exhibition Management Services Pte Limited (CEMS), www.chinaexhibition.com
» 29.07-20.08.2017 – WYDARZENIE
Jarmark św. Dominika,
Gdańsk, organizator: Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A., jarmarkdominika.pl
Sylwetka

»



» Małgorzata Matląg, właścicielka biura Savoy Tours »więcej
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter