Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
W poprzednich numerach

»

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 1 (391) 1-15 stycznia 2018

Niszowe programy wchodzą do stałej oferty

Wejście w turystykę kulinarną i nawiązanie współpracy z chińską branżą turystyczną – to plany touroperatorów na najbliższy rok.

Z OKŁADKI

 • Idzie kolejny dobry rok dla turystyki

Grecja, Turcja, Hiszpania to główne kierunki, do których będą latać Polacy w przyszłym roku. Jeśli na dobre wróci Egipt, rynek urośnie dwucyfrowo. Najwięksi polscy touroperatorzy patrzą w przyszłość z optymizmem.

 • Japonia wprowadza podatek wyjazdowy

Turyści wyjeżdżający z Kraju Kwitnącej Wiśni będą musieli uiścić opłatę w wysokości  1 tys. jenów.

BRANŻA

 • Nadal potrzebne są zmiany w prawie

Kontynuowanie prac nad stworzeniem kompleksowego prawa turystycznego to najważniejsze zadanie stojące obecnie przed Polską Izbą Turystyki.

 • Turcja liczy na polskich turystów. Będzie promować u nas Kapadocję i Stambuł

500 tys. klientów z Polski w przyszłym roku i 1 mln w ciągu pięciu lat, to cel, jaki stawia sobie Turcja. Kraj chce być piątym najczęściej odwiedzanym na świecie.

 • Władze kraju twierdzą, że jest bezpiecznie i czekają na turystów

Turyści wracają do Egiptu, a kraj stawia na rozwój nowych produktów.

 • Nowe połączenia z Rosją. Ural Airlines wchodzi na polski rynek

W ramach promocji przewoźnik będzie wypłacał prowizję agencyjną.

 • Więcej pasażerów, rekordowe czartery

Z Arturem Tomasikiem, prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych, rozmawiamy o rozwoju lotnisk regionalnych i wynikach za rok 2017.

 • Podatki lotnicze hamują rozwój turystyki w Europie 

Zniesienie podatków pasażerskich znacząco zwiększyłoby europejskie  PKB.

 • Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych

 • Rosyjscy turyści boją się przyjeżdżać do Polski?

Po tegorocznym Forum Eto Polsza! przedstawiciele polskiej branży mają mieszane uczucia. Rosjanie również.

BIURA

 • Ekspansja OTI na zachód

Holding zakupił Ferien Touristik. To pierwszy krok do zdobycia niemieckiego rynku.

 • Prima Holiday chce zarabiać przez cały rok

Więcej Bułgarii, Turcji, Zakinthos i dalekie kraje – Prima Holiday planuje zwiększyć obroty.

DESTYNACJE

 • Mołdawia intensywnie promuje się na polskim rynku

Narodowe Stowarzyszenie Turystyki stara się pozyskać turystów z Polski.

 • Grecka Panorama wpisała się na stałe w kalendarz targów

Trzecia edycja greckich targów przyciągnęła trzykrotnie więcej uczestników niż w roku ubiegłym.

TRENDY 2018

 • Ministerstwo pracuje nad ustawami o POT i markach turystycznych

MSiT przygotowuje dla turystyki kolejny pakiet ustaw i rozporządzeń.

PRAWO NA NOWY ROK

 • Koniec z limitem składek na ubezpieczenie emerytalne • Od 1 marca ulga na start – czyli sześć miesięcy bez składek ZUS  • Zatwierdzenie sprawozdania możliwe w trybie obiegowym • Uproszczenia podatkowe dla małych firm

PORADNIA

 • Zarabiaj dzięki personalizacji

Personalizacja oferty pozwala zwiększyć lojalność klienta i odwrócić jego uwagę od kosztu wyjazdu. By dobrze dopasować produkt, poznaj potrzeby podróżnego. Inwestuj w narzędzia, które ułatwią ci przygotowanie złożonych wyjazdów.

SYLWETKA

 • Jak przekonać do siebie klienta

Dorota Wilemberg osiągnęła sukces nie tylko dzięki determinacji, ale także osobistemu podejściu do klienta.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 24 (390) 16-31 grudnia 2017

Bańka: turystyka napędza gospodarkę

Ministerstwo docenia potencjał turystyki, przekonuje Witold Bańka. Dowodem na to ma być zwiększenie budżetu POT o 10 mln zł.

OKŁADKA

Łempicka Agentem Roku

Właścicielka biura podróży 24Holiday z powodzeniem sprzedaje wycieczki wszystkich największych polskich touroperatorów. Jej zaangażowanie zostało docenione w konkursie organizowanym przez redakcję WT.

ROZMOWA NUMERU

Sporo pracy przed nami

Polacy odwiedzają Chorwację głównie w sezonie letnim. Celem Agnieszki Puszczewicz, dyrektor polskiego przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej jest przekonanie ich do pojechania do kraju także wiosną i jesienią oraz wypróbowania wakacji innych niż typowe plażowanie.

FORUM AGENTÓW

Agenci biorą odpowiedzialność za ofertę

Touroperatorzy dobrze oceniają minione lato i podkreślają, że wzrosty sprzedaży u nich to także lepsze obroty agentów. Ale i odpowiedzialność.

Biura agencyjne mają przed sobą obiecującą przyszłość

Agenci nie powinni opierać swojej pozycji rynkowej na jednym touroperatorze.

Nie tak łatwo podpisać umowę

Rozmowy stolikowe zdominował temat nawiązania współpracy agencyjnej.

BRANŻA

Tłumnie, głośno, międzynarodowo – powrót do Pałacu okazał się sukcesem

Na dwudziestą piątą edycję targi TT Warsaw wróciły do Pałacu Kultury i Nauki. To była bardzo dobra decyzja – oceniają wystawcy.

REGIONY

Paszporty KIT-u ułatwią pracę małopolskim pilotom

Paszporty Pilota mają ewidencjonować przebieg pracy pilotów.

BIURA

Google uczy agentów skuteczności w necie

Agenci muszą wzmocnić swoją obecność w internecie.

Itaka rozwija usługi dodatkowe

Firma wprowadza kolejne produkty, które zwiększą przychód, także u agentów.

PODSUMOWANIE ROKU

Więcej turystów w regionach

Mimo nie najlepszych warunków, regionalne organizacje turystyczne oceniają rok pozytywnie.

LOT-y działają projektowo

Lokalne organizacje turystyczne czują się coraz bardziej doceniane przez branżę i turystów.

Małe z dużym pożytkiem

Inwestycje w atrakcje i infrastrukturę nie tylko przyciągają turystów, ale też pozwalają wydłużyć ich pobyt. Ich oddziaływanie rozciąga się na cały region.

2017 rok zakończony sukcesem

Touroperatorzy mówią, że ten rok zakończył się dla nich bardzo dobrymi wynikami sprzedaży.

Dobry rok dla czarterów

Kończący się rok Small Planet uznać może za udany, co potwierdzają wyniki finansowe. Także Enter Air jest zadowolony z minionych trzech kwartałów.

PORADNIA

Święta w relacjach z klientem

Wysyłanie świątecznych pocztówek to tradycja, która w cyfrowym świecie powoli idzie w zapomnienie. Mimo że mało już popularne, kartki z życzeniami mogą zadziałać na korzyść agentów turystycznych.



WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 23 (389) 1-15 grudnia 2017

Forum Agentów. Branża – musi ze sobą rozmawiać

W Polsce agenci nadal są ważni. Nie muszą obawiać się o swoją przyszłość, pod warunkiem, że aktywnie zaczną wychodzić naprzeciw potrzebom klientów – taki wniosek płynie z tegorocznego Forum Agentów Biur Podróży.

Z OKŁADKI

 • Egipt dopłaci więcej do lotów czarterowych

Ministerstwo Turystyki ogłosiło, że zwiększy kwotę dopłaty do lotów dla wybranych rejsów.

ROZMOWA NUMERU Marka i dobry marketing

Z Petrą Stolbą, szefową Narodowego Biura Promocji Austrii, rozmawiamy o systemie promocji Austrii, jej organizacji w kraju i zagranicą, oraz wyzwaniach na kolejne lata i planach wobec Polski.

BRANŻA

 • Polska idealnym miejscem do wypoczynku

Turystyka w Polsce jest na fali wznoszącej. Ruch generują goście z zagranicy oraz coraz częściej podróżujący Polacy.

 • Europejscy organizatorzy obradowali w Łodzi. Uchwalono plan na 2018

Zarząd ECTAA konferowali o wdrożeniu dyrektywy o turystyce.

 • W Poznaniu powstanie park kulturowy

Władze stolicy Wielkopolski chcą chronić zabytkowe Stare Miasto.

 • Pasażerowie - rok na wniesienie skargi

Nowe prawo lotnicze ma zwiększyć prawa pasażerów.

BIURA

 • Rainbow zachęca nową Travellą

Organizator zapowiada walkę o większe udziały w polskim rynku turystycznym.

 • Neckermann Podróże pozwala wybrać pokój

Od najbliższego sezonu letniego klienci Neckermann Podróże będą wybierać konkretny pokój w hotelu.

 • Itaka gwarantuje wakacje bez przeszkód

Organizator otwiera się na grupę niepełnosprawnych  klientów.

 • Drogie wakacje kupuje się u agenta

Podróże luksusowe zyskują na popularności, a duża ich część rezerwowana jest u agentów turystycznych.

REGIONY

 • Opłata turystyczna zastąpi klimatyczną

Miasta postulują, by zamiast opłaty klimatycznej samorządy pobierały opłatę turystyczną. Wpływy  miałyby być przeznaczane na turystykę.

 • Kielce będą miały swoje tropiki

Baseny Tropikalne to nowy pomysł hotelu Binkowski Resort w Kielcach na przyciągnięcie turystów z regionu i spoza niego.

 • Snow Expo dobrze ocenione. Goście poszukują konkretnych ofert

Druga edycja targów przyciągnęła tysiące wartościowych zwiedzających.

 • Altura odrzuca ofertę wykupienia PKL

Powiat tatrzański nie poddaje się i planuje dalsze negocjacje ze spółką.

DESTYNACJE

 • Gruzja szuka pomysłu na promocję

Polska znalazła się w gronie pięciu krajów, które pomogą w opracowaniu strategii promocji Gruzji.

 • Frankfurt na poważnie zainteresowany Polską

Coraz więcej Polaków przyjeżdża do Frankfurtu. Niemcy chcą pozyskać więcej naszych podróżnych.

 • Karyntia - nie tylko zima i narty. Więcej programów tematycznych

Austria, kojarzona głównie z wyjazdami narciarskimi, od kilku lat promuje się także jako kierunek letni. 

• Kerala promuje się w Polsce

Ayurvedyjskie zabiegi i domy na łodziach przyciągają polskie biura podróży.

PRAWO

 • Okres przedawnienia roszczeń kontrahentów może być różny

Ogólną zasadą wyrażoną w Kodeksie Cywilnym odnośnie wzajemnych roszczeń stron jest to, iż z upływem pewnego czasu ulegają one przedawnieniu.

PORADNIA

 • Uwaga trudny klient

Niekończące się pytania o najdrobniejsze szczegóły wyjazdu, telefony po godzinach pracy, a na końcu pretensje – pracując w turystyce nie sposób uniknąć trudnych klientów.

SYLWETKA

 • Wytrwale promujemy Tunezję

Agnieszka Hammami w kontaktach z klientami na pierwszym miejscu stawia uczciwość.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 22 (388) 16-15 listopada 2017

Rynek lotniczy na plusie, czartery z lekką stratą

Tradycyjnie w ostatnim kwartale roku światło dzienne ujrzał raport Rynek lotniczy, przygotowany przez redakcję „Wiadomości Turystycznych”.

Z OKŁADKI

 • Więcej obowiązków dla agenta

Dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń musi być wdrożona do końca lutego 2018 roku. Dla agentów turystycznych nie oznacza rewolucji, ale z pewnością konieczność spełnienia dodatkowych obowiązków, chociażby rejestracyjnych.

 • Sunshine Holiday znów będzie sprzedawał wycieczki

Touroperator kojarzony głównie z Tunezją i Egiptem ponad rok temu zawiesił działalność.

ROZMOWA NUMERU Mamy zielone światło

 • O perspektywach rozwoju turystyki w Mołdawii i jej zainteresowaniu rynkiem polskim rozmawiamy z Emilianem Dzugasem, prezesem Narodowego Stowarzyszenia Turystyki Przyjazdowej Mołdawii.

BRANŻA

 • Ustawa przeszła przez Sejm. Branża z częściowym sukcesem

W czasie drugiego czytania przyjęto kilka poprawek zgłaszanych przez branżę.

 • Usprawnić współpracę miedzy tymi, którzy kształcą, a tymi, którzy zatrudniają

Badaniami rynku pracy w sektorze turystycznym objęte zostaną cztery branże: hotelarstwo, gastronomia, organizacja turystyki oraz pilotaż

 • Druga edycja lepiej oceniana

Branża turystyczna coraz przychylniej patrzy na World Travel Show w Nadarzynie.

 • Uzdrowiska z potencjałem, ale bez wsparcia państwa

Polskie uzdrowiska mają szansę stać się markowym produktem, na razie jednak ich potencjał nie jest w pełni wykorzystywany.

 • Ministrowie o promocji

Strategia określa obszary działań promocyjnych Polski za granicą.

BIURA

 • tourasia poszerza ofertę

Wśród nowych kierunków znalazły się wyjazdy do Chin, Japonii i Korei.

 • W ofercie Ecco Izrael ze wzrostami

Wprowadzony dwa i pół roku temu Izrael cieszy się dużą popularnością.

VI FORUM AGENTÓW

 • Debata touroperatorów – agent musi wiedzieć, co dzieje się w branży

Przez ostatnich kilka tygodni agenci podpowiadali, jakie tematy chcieliby poruszyć w czasie debaty z touroperatorami. Poza tradycyjnymi problemami, pojawiło się kilka nowych.

 • Sieć sprzedaży musi się zorganizować

O przyszłości stacjonarnych agentów turystycznych mówić będzie Willi Müller, prezes Schmetterlinga.

 • Slow Road po Mazowszu – czerp radość z podróży!

 • „Agent Roku” to nobilitacja

Tegoroczne Forum Agentów Biur Podróży ponownie będzie okazją do wybrania „Agenta Roku”.

 • Rozmowy stolikowe – tu załatwisz każdy problem z touroperatorem

O problemach z przedstawicielami największych touroperatorów.

PRAWO

 • Uważaj na „siłę wyższą” w umowach z kontrahentami

Zapis o sile wyższej pojawia się w nowej ustawie o usługach turystycznych. Ma na celu ochronę turystów, może jednak zwiększyć odpowiedzialność organizatora turystyki.

PORADNIA

 • W marketingu liczy się opowieść

Czas zapomnieć o tradycyjnych środkach promocji. W ostatnim czasie odwołujący się do emocji, przekaz w formie opowieści uchodzi za jedno z najskuteczniejszych narzędzi content marketingowych.

SYLWETKA

 • Elastyczne podejście do klienta

Agnieszka Strojna nie myśli o doraźnych korzyściach, najważniejsza jest dla niej satysfakcja klienta.

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 21 (387) 1-15 listopada 2017

ROZMOWA NUMERU Klient wciąż ufa agentowi

W ostatnich czasach branża turystyczna musi radzić sobie z wieloma sytuacjami kryzysowymi. Jak na nie reagować, radzi Dirk Rogl, ekspert w zakresie komunikacji.

Z OKŁADKI

 • Ustawa ciągle do poprawy

Prace nad projektem ustawy turystycznej dobiegają końca. Choć czasu zostało niewiele, nadal jest nadzieja na wprowadzenie kilku postulowanych zmian. Posłowie PiS deklarują wsparcie dla niektórych postulatów branży.

BRANŻA

 • Roszczeniami powinien się zająć UFG

Na nadzwyczajnej podkomisji branża zgłaszała kolejne uwagi do projektu ustawy turystycznej. Niektóre przeszły, inne zignorowano.

 • Ulubione destynacje Polaków na przyszły rok

Z okazji 5-lecia obecności w Polsce Kayak.pl ogłosił najpopularniejsze kierunki

 • Giganci inwestują w technologię

Blockchain to nowy internet, który pozwoli obniżyć koszty i lepiej zarządzać biznesem.

BIURA

 • Neckermann Podróże rozwija ofertę city breaksThomas Cook poszerza ofertę wyjazdów weekendowych. Skorzystają na tym także klienci Neckermann Podróże.

 • Oasis dywersyfikuje ofertę na lato 2018

Touroperator pracuje nad nowym katalogiem produktów.

 • Więcej Grecji w ofercie Itaki

Ponad 1300 ofert, sześć nowych kierunków, w tym cztery wyspy w ofercie.

REGIONY

 • Poznań będzie turystycznie współpracował z Bolonią

Grono miast partnerskich Poznania powiększy się o stolicę regionu Emilia-Romania.

 • Aplikacja – narzędzie do promocji miasta i regionu

Z aplikacji Footsteps do końca roku korzystać będzie czterdzieści miejscowości turystycznych.

DESTYNACJE

 • Infrastruktura narciarska to za mało, ważne są doznania

Ski Amadé chce nie tylko obsługiwać, ale przede wszystkim zachwycać gości.

FIRSTY

 • Wczesna rezerwacja coraz wcześniej

Touroperatorzy, z first minute wychodzą z każdym rokiem trochę wcześniej, choć na początku do sprzedaży oddają tylko część oferty.

 • Duży popyt na Hiszpanię w first minute

Ogromny popyt na Hiszpanię wśród Brytyjczyków spowodował, że przedsprzedaż tego kierunku układa się znakomicie, mimo że ceny rosną.

PRAWO

 • Ustawa tworzy realną możliwość wpłat na rachunek powierniczy Projekt nowej ustawy zakłada rozwinięcie przepisów dotyczących rachunków powierniczych, które mają być realną alternatywą dla gwarancji ubezpieczeniowych.

PORADNIA

 • Bądź inny, a nie tylko lepszy

Na Zachodzie pojawia się coraz więcej nowoczesnych rozwiązań, które stosunkowo łatwo pozwalają rozpocząć sprzedaż wycieczek przez strony internetowe. Aby wygrać tę konkurencję, warto postawić na inność.

SYLWETKA

 • Dziecko to najsurowszy klient

Roksana Marczyk-Bekas uważa, że kluczem do pozyskania małych turystów jest zrozumienie ich potrzeb.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 20 (386) 16-31 października 2017

Unia da więcej pieniędzy

Turystyka to jeden z najważniejszych segmentów gospodarki Unii Europejskiej, podkreśla Antonio Tajani i apeluje o zwiększenie budżetu na jego rozwój. Są plany, aby w kolejnej perspektywie stworzyć specjalny budżet dla turystyki.

Z OKŁADKI

 • Radomskie lotnisko poszukuje inwestora

Po wycofaniu się izraelskiej spółki iHLS port lotniczy Radom szuka nowych partnerów.

ROZMOWA NUMERU

Zmieniamy, oszczędzając

Rozmowa z Ivaną Magátovą, dyrektor generalną departamentu turystyki w Ministerstwie Transportu i Budownictwa, o zmianach, jakie zaszły w zakresie promocji Słowacji w ostatnim roku, i planach na przyszłość.   

BRANŻA

 • W lotnictwie sprawdza się decentralizacja

Polska, by rozwijać sektor lotniczy, powinna dalej korzystać z członkostwa w UE i brać czynny udział w tworzeniu strategii dla Wspólnoty.

 • Zagraniczne ośrodki narzekają na nadmierną kontrolę ze strony centrali

Zgodnie z zarządzeniem wydanym przez Marka Olszewskiego media społecznościowe znalazły się pod nadzorem POT, zlikwidowano też konta na Instagramie.

 • Rada Turystyki szuka sposobów finansowania organizacji turystycznych. Z okazji Światowego Dnia Turystyki spotkała się Społeczna Rada Turystyki.

 • LOT Ziemi Mińskiej rozwija skrzydła

Tworzenie, sieciowanie i promocja produktów to cele młodego LOT-u.

BIURA

 • Lidl – nowy agent z tańszą ofertą

Pojawienie się  nowego kanału sprzedaży wywołało spore zamieszanie i protesty agentów.

 • First Class zamyka działalność

Jeden z większych agentów IATA zawiesił działalność i zamknął serwis www.

 • Premio Travel otwiera się na agentów

Biuro, kojarzone dotąd ze sprzedażą B2B, pozyskuje agentów.

REGIONY

 • Slow szansą dla obszarów wiejskich

O rozwoju turystyki slowlife rozmawiano podczas Sejmiku Turystycznego na Mazowszu.

DESTYNACJE

 • Amerykanie szukają mniej znanych europejskich destynacji

Rośnie zainteresowanie amerykańskich turystów nowymi kierunkami w Europie.

AUTOKAR W BIURZE PODRÓŻY

 • Własna flota się opłaca

Mimo wydatków i zobowiązań związanych z utrzymaniem floty, biurom opłaca się mieć swój tabor.

 • Przepisy o stawce minimalnej szkodzą turystyce autokarowej

Znowelizowane przepisy dotyczące płacy minimalnej dla kierowców uderzają również w firmy przewozowe.

 • Autokar w klasie biznes

W ostatnich latach w przewozach znacząco poprawił się zarówno komfort podróży, jak i bezpieczeństwo.

PRAWO

 • Gwarancje bankowe obejmą także przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych

Trwają prace sejmowe nad projektem ustawy turystycznej. Przedstawiamy kolejne punkty, które zmienią warunki działalności organizatorów i pośredników turystyki.

SYLWETKA

 • Rozwijać siebie i szkolić pracowników

Anna Koc dba o dobre relacje ze współpracownikami, a klientów zdobywa szczerością.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 19 (385) 1-15 października 2017

Posłowie za projektem ustawy, choć z uwagami

W czasie czytania projektu ustawy turystycznej posłowie wskazywali zapisy, które budzą ich obawy. Rozwiać je chcą w trakcie prac w komisjach.

Z OKŁADKI

 • Wzmocnić głos agentów

Branża potrzebuje silniejszej organizacji reprezentującej jej interesy, uważa część agentów i zbiera chętnych do utworzenia Polskiej Izby Gospodarczej Agentów i Organizatorów Turystyki. To reakcja na wejście na rynek Lidl Podróże.

 • Terroryzm zmienia turystykę, ale jej nie hamuje

Badania IPK International pokazują, że turystyka rośnie, mimo że zmienia się jej geografia.

ROZMOWA NUMERU

 • Wiedzę czerpiemy od Google

Dirk Foeste, przewodniczący Komisji do spraw Cyfryzacji DRV wyjaśnia, czym jest cyfryzacja w turystyce. Jego zdaniem branża ciągle znajduje się na początku drogi zmierzającej ku usprawnieniu komunikacji z klientem.

BRANŻA

 • Od współpracy z lotniskami zależy tworzenie siatki połączeń i rozwój przewoźnków

Przewoźnicy oczekują od lotnisk konkretnych informacji o miejscach noclegowych, osobach z paszportami i lokalnym ruchu turystycznym.

 • Po sezonie za pół ceny. Coraz więcej chętnych do dawania rabatów. W trzeciej odsłonie projektu zniżek turystom udzieli 562 przedsiębiorców.

 • Vistula otwiera studia międzynarodowe

Na wdrożenie projektu SGTiR otrzyma 1,4 mln zł dofinansowania.

 • Ekoturystyka: nisza czy przyszłość turystyki?

Turystyka ekologiczna zyskuje w świecie coraz większą popularność, w Polsce na razie jest w ofercie nielicznych biur podróży.

REGIONY

 • Lubuskie buduje wizerunek województwa bez barier

Trwa realizacja nowego projektu Lubuskiej ROT –„Lubuska turystyka weekendowa bez barier”.

 • Pomorskie promuje wypoczynek w nurcie slowlife

Głównym odbiorcą slowlifowych ofert pomorskiej turystyki są Skandynawowie.

BIURA

 • Polska pojawi się w ofercie kuwejckich biur podróży

To efekt wizyt studyjnych organizowanych przez ambasadę w Kuwejcie.

 • Virgin da zniżki samotnym rodzicom

Z oferty będzie można skorzystać w dziesięciu resortach na Karaibach.

DESTYNACJE

 • Chorwacja szuka pracowników

Problem braku kadr coraz boleśniej odczuwa chorwacka branża turystyczna.

TURYSTYKA EGZOTYCZNA

 • Egzotyka to jeszcze raczej uzupełnienie oferty

Uruchomienie nowego kierunku to złożony proces i spore ryzyko biznesowe. Nie inaczej jest w przypadku dalekich krajów, choć tu pomocne bywają oferty regularnych linii lotniczych.

 • Egzotyka kusi Brytyjczyków kursami walut

Niekorzystna relacja funta do euro spowodowała, że wzrosło wśród brytyjskich turystów zainteresowanie kierunkami Azji Południowo-Wschodniej.

 • Daleko nie znaczy drogo?

Czarter na Mauritius był dla TUI Poland dobrym pomysłem. 

PRAWO

 • Z powodu zagrożenia klient może zrezygnować bezkosztowo

Do Sejmu trafił rządowy projekt ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Co zmieni w działalności agentów i organizatorów?

PORADNIA

 • Pracownik ambasadorem biura

Posiadanie kompetentnego, a przy tym zgranego i zaangażowanego zespołu pracowników ma pozytywny wpływ na wizerunek biura podróży, może też poprawić jego kondycję finansową.

SYLWETKA

 • Mój cel – podwoić liczbę agentów

Daniel Esavandi widzi potencjał w polskim rynku. To dlatego zdecydował się otworzyć tu biuro podróży.


WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 18 (384) 16-30 września 2017

Lidl Podróże wywołał burzę

„Wiadomości Turystyczne” dokładnie rok temu pisały, że Lidl planuje uruchomić własny portal turystyczny. Kiedy zapowiedzi stały się rzeczywistością i opublikowano pierwsze oferty, na rynku zawrzało.

Z OKŁADKI

 • Albania zwalnia zagranicznych inwestorów z podatków

Kraj tworzy pakiet bonusów, które mają zachęcić przedsiębiorców do inwestowania w infrastrukturę.

ROZMOWA NUMERU Doceniamy krajowy rynek

Z Zoltánem Gullerem prezesem Węgierskiej Agencji Turystycznej (Magyar Turisztikai Ügynökség), o tym jak wygląda obecnie promocja kraju na rynkach zagranicznych i jakie plany marketingowe ma Agencja wobec Polski.

BRANŻA TURYSTYCZNA

 • Polacy chętniej wyjeżdżają za granicę

Poprawa sytuacji ekonomicznej Polaków i wprowadzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego stoją za rosnącą liczbą wyjazdów.

<s

 

»


Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>

  
» 11-14.01.2018 – TARGI
Ferien-Messe Wien,
Wiedeń, Austria, organizator: Reed Exhibition Messe Wien, RELX Group, www.ferien-messe.at
»  12-14.01.2018 – TARGI 
Targi Turystyczne Reiselivsmessen 2018, Oslo, Norwegia, organizator: On-Site Norway AS, reiselivsmessen.no

»
17-21.01.2018 – TARGI
FITUR Międzynarodowe Targi Turystyczne,
Madryt, Hiszpania, organizator: IFEMA - Feria de Madrid, www.ifema.es
Sylwetka

»



» Olga Kopczyńska, właścicielka biura Abakus Travel »więcej
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter