Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Nowy numer

»

Spis treści WT 14 2019 (16-31 lipca)

 Raport 2019. Itaka największa. Czy Internet wybierze idera

Technologia jest niepodważalnie najważniejszym kierunkiem, w którym podąża branża, ale rośnie również zapotrzebowanie na spersonalizowane usługi.

 

Pekin od września z kolejnym lotniskiem

Zakończyła się budowa nowego chińskiego lotniska Beijing Daxing International Airport.

 

Komentarze

Nowe pokolenie w turystyce, Natalia Pęcak

Turystyczne mekki pragną wytchnienia, Alicja Dąbrowska

Lataj odpowiedzialnie, Tomasz Rosset

 

Dane pokazują, że branża jest w dobrej kondycji

Z Renatą Mentlewicz, dyrektor Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego rozmawiamy o udostępnianiu danych na potrzeby analizy rynku i kondycji biur zajmujących się turystyką zorganizowaną.

 

Chaos w VAT: dwie stawki na jedną usługę

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej orzekł, że do usługi pośrednictwa należy stosować dwie stawki podatku: stawkę w wysokości 0% w transakcjach dokonywanych poza terytorium Unii Europejskiej oraz stawkę w wysokości 23%.

 

Regiony i biura wspólnie przeciwko overtourismowi

Tłumy turystów w odwiedzanych miejscach to problem nie tylko mieszkańców, czy władz miast i regionów, ale samych podróżnych.

 

InterTour edukuje

Vistula zapowiada kolejne międzynarodowe programy.

 

15 lat polskiej turystyki w Unii

Adam Zaborowski przypomina początki branży w Unii Europejskiej.

 

TUI Poland bliżej rynku

Touroperatorzy chętniej niż jeszcze kilka miesięcy temu, rozmawiają z TUI o dzieleniu się

miejscami w samolotach. Także agenci chcą się z firmą związać jeszcze mocniej.

 

Rainbow inwestuje we własne hotele

Sieć White Olive Rainbowa powiększyła się o kolejny obiekt.

 

 

Expedia współpracuje z Lufthansą

Expedia zaoferuje dostęp do najlepszych ofert przewoźników należących do koncernu lotniczego.

 

Internetowi agenci zdominowali Niemcy

Sprzeda turystyki w Internecie dynamicznie rośnie.

 

Regiony

Powiat świecki wyróżniony

Drohiczyn promuje lokalny produkt

107 mln zł na turystykę i kulturę

 

Seniorzy z rosnącym potencjałem

Wzrost liczby osób starszych to wyraźny trend obserwowany w strukturze demograficznej naszego kraju.

 

Opole przyciąga kulturą i city breakami

W najnowszej kampanii miasto promowane jest jako miejsce dla turystów zainteresowanych turystyką miejską i kulturową.

 

Krynica-Zdrój szuka oszczędności i zmienia turystykę

Branża przygląda się likwidacji wydziału odpowiedzialnego m.in. za turystykę i promocję w krynickim ratuszu.

 

Destynacje

Brugia ogranicza liczbę turystów

Spadki w turystyce Islandii

 

Holandia wybiera turystów jakościowych

W najbliższych latach działalność Holenderskiej Organizacji Turystycznej ma się skupić na zarządzaniu ruchem turystycznym, w mniejszym stopniu na promocji turystycznej.

 

Polski rynek rośnie, dyrektor wyjeżdża

Gabriele Lenger od sierpnia będzie kierowała dwoma oddziałami austria.info, pracując z Pragi.

 

USA sprawdzi twoje konto na Facebooku

 

Condor średnio atrakcyjny dla inwestorów

Grupa Thomas Cook wystawia na sprzedaż linie lotnicze. Pieniądze z transakcji mają pomóc firmie rozwinąć segment hoteli własnych.

 

Doświadczonego agenta motywują nie tylko pieniądze

Dla agentów nadal najważniejsze we współpracy z touroperatorami są kwestie wynagrodzenia. Znaczenie ma również to, kto jest motywowany – sprzedawca czy właściciel.

 

Barometr

Lato przez cały rok, Piotr Henicz

Dobry czas na kupno walut na wakacje, Marcin Kiepas

 

Prawo

Chroń to, co najcenniejsze – zastrzeż znak towarowy

Przedsiębiorcy turystyczni opierają sukces na budowie zaufania klientów do swojej marki, która z czasem staje się wartością samą w sobie.

 

Ugoda z klientem w sprawie reklamacji powinna mieć formę pisemną

 

Poradnia

Obserwuj konkurencję i zmieniaj się na lepsze

Dzięki monitorowaniu konkurencji w Internecie możemy nie tylko śledzić to, co dzieje się na rynku, na którym funkcjonuje nasze biuro, również sami udoskonalać różne aspekty obecności firmy w sieci.

 

Kronika

Agroturystyka na trzech filarach. Góry Świętokrzyskie to mocna marka regionu.

O efektywnej pracy zespołowej. Pracownicy informacji turystycznej ćwiczyli techniki organizacji pracy.

Nowa polityka turystyczna Warszawy. Turystyka ma służyć mieszkańcom i podnoszeniu innowacyjności.

 

Personalia

Klienci cenią „pełne półki”

Piotr Ostrowski: Należy sprzedawać marzenia, nie przejaskrawiając przy tym rzeczywistości.

 

Joanna Waśkowicz- Czajka

Z podróży zawsze przywożę smakołyki i inspiracje kulinarne

 

Artur Krysztofiak dyrektorem biura WOT

Wiesława Przybylska dyrektorem w Polskiej Izbie Turystyki

Johanes Ganser w zarządzie HanseMerkur

 

 



»zamów prenumeratę


 
Sylwetka

»



» Przemysław Marczuk z Szamotuł, właściciel Biura Podróży Accord »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter