Wachelka Katarzyna - sylwetka
Od lotnictwa do biura podróży Wieża do kapitan Kaśki!
Katarzyna Wachelka, prezes biura podróży CST Travel z Krakowa, od dziecka zadzierała głowę do góry, gdy przelatywał samolot. Tak też jest do dzisiaj. – Kiedyś usłyszałam, że to charakteryzuje ludzi zafascynowanych tą branżą. Myślę, że moja praca jest naturalną konsekwencją pasji – mówi.
Joanna Morawska
Karierę zawodową w branży zaczynała w British Airways w Bratysławie, gdzie, jak wspomina,
w przeciągu miesiąca nauczyła się wszystkiego, czego gdzie indziej uczyłaby się pięć lat. Potem było Centralwings. Tam z kolei wszystko wydawało się bliższe: załogi, samoloty, możliwość wpływu na to, co dzieje się w linii lotniczej. To w połączeniu z wiedzą o całym zapleczu technicznym, jakie stoi za obsługą transportu lotniczego oraz w konsekwencji za obsługą ruchu turystycznego, dało jej świetne narzędzia, które wykorzystuje w aktualnej pracy. Później w Amadeus Polska miała okazję przyglądać się branży lotniczej z innej perspektywy – największego światowego systemu rezerwacji lotniczej. Obecnie prowadzi biuro podróży CST Travel. Z bardzo nowoczesnym nastawieniem i pasją.
Katarzyna i Kaśka
Szefowa biura CST Travel mówi, że jej alter ego jest Kaśka – kapitan w dużych liniach lotniczych. Lotnictwo bowiem było i jest jej największą pasją. W realnym życiu najbardziej w podróżach cieszy ją właśnie lot samolotem – pije wtedy tyle kawy, żeby niczego nie przespać. – Najbardziej fascynującym wydarzeniem było dla mnie lądowanie nocą na lotnisku Heathrow oglądane z kabiny pilotów na tzw. jump seat. Z tego lądowania pamiętam nie tylko niesamowite wrażenia, ale również wielką torbę smakołyków, które dostałam od pilotów na cały mój pobyt w Londynie – opowiada. – W lotnictwie imponuje mi to, że wielką siłą linii lotniczych są pracownicy, zgrany zespół ludzi. Chciałabym to przekuć na pracę każdego mojego człowieka – dodaje.
W swojej pracy poznała wielu ciekawych ludzi, w tym takich, o których może śmiało powiedzieć, że tworzyli turystykę w Polsce. Ceni ich pasję, która powinna według niej cechować każdego, kto pracuje w tej branży. Równie ważna jest też odpowiedzialność. – Brak jej wielu młodym osobom przychodzącym do mnie na rozmowy o pracę. Tymczasem tu nie ma miejsca na niedopowiedzenia i przypadek – stwierdza. – Nie wyobrażam sobie nieodebrania telefonu po godzinach pracy w naszej branży. W tej chwili również moi pasażerowie są gdzieś w świecie. Jestem tu dla nich. Dla ich bezpieczeństwa przede wszystkim – deklaruje.
Od teorii do praktyki
Nowe doświadczenie – praca
w biurze podróży – to dla niej potężne wyzwanie. Szczególnie że planuje zupełnie zmienić wizerunek firmy. Jest pewna, że tutaj to, co wcześniej przez całe lata było teorią, teraz może stać się praktyką. Biuro CST Travel zgodnie z jej zamysłem ma być tak skoncentrowane na turyście, aby dokonywanie wyboru wycieczki było dla niego przyjemnością oraz sprawnie i profesjonalnie przeprowadzonym procesem. – Klienci wbrew pozorom to nie tylko konsumenci, ale często także posiadacze wielkiej wiedzy praktycznej i źródło cennych informacji, dlatego bardzo sobie cenię rozmowy z nimi. Po pracy w Warszawie narodziła się w mojej głowie refleksja, że zbyt wiele spotkań branżowych ogranicza się jedynie do ludzi z wewnątrz. Dlaczego naszych dysput o branży nie zweryfikujemy z najbardziej zainteresowanymi? Uzyskaną od nich wiedzę można potem z powodzeniem wykorzystać dla obopólnego dobra – mówi.
Dla Katarzyny Wachelki nie tylko zmiana branży w branży była rewolucją. W związku z objęciem prezesury w CST Travel musiała się na stałe przenieść do Krakowa, tak więc praca połączona z poznawaniem nowego otoczenia wypełnia jej niemal cały czas. Wolne chwile, które może przeznaczyć tylko dla siebie, są rzadkością, więc są tym cenniejsze. Trudno jej wygospodarować czas na dłuższy, porządny urlop, a podróże są kolejną jej pasją po samolotach. – Uwielbiam to, ale z typową dla siebie przekorą szczególnie lubię powroty do domu – śmieje się.
Chętnie wspomina jednak swoją pierwszą daleką podróż do Stanów Zjednoczonych. – Przestrzeń, wielkość i bezmiar tego kraju są oszałamiające, szczególnie gdy ma się 19 lat i głowę pełną planów – opowiada. Dziś marzy o objazdówce po zachodnich USA z zakończeniem w Meksyku. Chciałaby, żeby była to przynajmniej miesięczna wyprawa, najlepiej motocyklowa.
W pracy dla British Airways bardzo często odwiedzała różne zakątki świata, teraz też stara się poznawać miejsca związane z ofertą jej biura lub te, które pociągają ją swoją innością.
– Wiele z nich jest zupełnie nieodkrytych pod względem turystycznym
– mówi. – Tu, w Małopolsce, też nie brakuje pięknych, wartych odwiedzenia miejsc. Odkrywanie ich sprawia mi ogromną przyjemność.
Curriculum vitae
Katarzyna Wachelka urodziła ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia podyplomowe z zakresu PR na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę zawodową rozpoczęła od pracy w firmie IBM Polska (2004), następnie trafiła do branży lotniczej. W latach 2004-2006 pracowała na stanowisku customer relations coordinator EMEA w British Airways, a następnie w roku 2006 jako customer care executive w Centralwings. Od roku 2007 do 2010 była specjalistką ds. PR, marketingu i sprzedaży w Amadeus Polska. Z początkiem roku 2010 została prezesem biura podróży CST Travel. Od dzieciństwa jest zafascynowana lotnictwem. Inne jej pasje to podróże, literatura (zwłaszcza proza XX w.) komunikacja medialna, sztuka nowoczesna i muzyka
powrót