Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Łachmański Bogusław - sylwetka

Lubię schodzić z utartych szlaków

Wyznaje zasadę, że każdy element wycieczki musi być dokładnie dopracowany.

Oferta poznańskiego biura Łachmański Travel skierowana jest do osób, dla których podróże to nie tyle odpoczynek od codzienności, to sposób na pogłębienie wiedzy o świecie. Okazuje się, że z taką defnicją podróżowania utożsamia się coraz więcej Polaków. Bogusław Łachmański, właściciel biura, widzi to po systematycznie rosnącej liczbie klientów. Cieszy go zwłaszcza to, że powiększa się grono tych korzystających z jego usług od lat. – Sukces to pojęcie względne. Dla mnie są nim klienci, których w ciągu 13 lat obsłużyłem, i fakt, że do mnie wracają – jedni po roku, inni po kilku latach, ale wracają, bo przekonują się, że nie wszędzie znajdą tak wysoki poziom usług czy takie podejście do klienta jak u mnie – mówi Bogusław Łachmański.

Oferta dla doświadczonych turystów

Sukces to tym większy, że poznańskie biuro oferuje produkt specyfczny i dla określonego typu odbiorców. W wycieczki do bliższych i dalszych zakątków świata wplatane są nietypowe atrakcje i miejsca. Jak wyjaśnia Bogusław Łachmański to dlatego, że nie zależało mu na tworzeniu kolejnego biura podróży, które oferowałoby sztampowe wycieczki objazdowe. – Podróżując po danym kraju jako turysta, zawsze staram się zejść z utartych szlaków i znaleźć coś niepowtarzalnego, dlatego zaproponowałem klientom m.in. wycieczki tematyczne pt. „Święta i festiwale”, w czasie których – poza standardowymi punktami zwiedzania – mają okazję uczestniczyć w wyjątkowych wydarzeniach kulturalnych, spektaklach przyrodniczych, a przez to w pełni doświadczyć miejsca, w którym są – wyjaśnia właściciel. Okazuje się, że tym sposobem udało mu się zagospodarować niszę na rynku. Klientami biura są bowiem przede wszystkim doświadczeni klienci, którzy objechali świat i są bardzo wymagający, jeśli chodzi o zwiedzanie. – Rosnące zainteresowanie programami tematycznymi potwierdza, że nawet tak wyrobionym turystom jak moi można na nowo pokazać miejsca, w których byli, ba – nawet ich czymś zaskoczyć! – mówi z uśmiechem Łachmański.

Nie ma miejsca na wpadki

Ciekawy program to połowa sukcesu. Druga to odpowiednie przygotowanie wyjazdu i jego przeprowadzenie. Bogusław Łachmański wychodzi z założenia, że liczy się przede wszystkim komfort i zadowolenie klienta, stąd duża dbałość nie tylko o to, żeby grupy w czasie wyjazdu były małe, również by, przygotowując program, dokładnie sprawdzić każdy jego element i współpracować jedynie ze sprawdzonymi kontrahentami. – Niczego nie można pozostawić przypadkowi, bo to prosta droga do organizacyjnej wpadki, a w konsekwencji utraty zaufania klientów, których na tak konkurencyjnym rynku jak nasz niełatwo do siebie przekonać – mówi Bogusław Łachmański. Dodaje, że poszukując partnerów biznesowych, celuje w małe frmy. Jako zwolennik turystyki świadomej chce, by – zwłaszcza w krajach rozwijających się – pierwszeństwo w osiąganiu wpływów z turystyki miały nie światowe koncerny, a lokalni hotelarze, przewodnicy, frmy transportowe. – W czasie wypraw do krajów biedniejszych zwracam ich uwagę na problemy, z jakimi borykają się na co dzień mieszkańcy tych miejsc. Zdarza się, że organizujemy różne formy pomocy, co turyści zwykle bardzo pozytywnie odbierają.

Curriculum vitae

Bogusław Łachmański, ur. 15.10.1964 r. w Makowie Mazowieckim. Absolwent Wydziału Planowania i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą turystyczną. W latach 1988–1992 pracował w biurze Juventur jako specjalista ds. turystyki, w latach 1992-1993 jako kierownik biura w Atos Tourist. W okresie 1993–2005 był managerem w Skoczyńska Travel. W 2005 r. otworzył własne biuro Łachmański Travel. Członek Wielkopolskiej Izby Turystycznej. Zainteresowania: fotografa, podróże, opera, muzyka klasyczna, książka, ogród.

 

powrót

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter