Od czerwca do października Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna przeprowadziła cykl szkoleń w ramach projektu „Budujemy markę Kujaw". Jego celem jest wyodrębnienie i stworzenie marek terytorialnych regionu poprzez łączenie miejsc, produktów, atrakcji i wydarzeń w regionie, także angażowanie LOT-ów, innych NGO, przedsiębiorców i jednostek samorządowych w proces budowania marki turystycznej Kujaw. Wszystko po to, by zwiększyć atrakcyjność tego rejonu Polski.
Projekt realizowany jest w kilku etapach: warsztaty przeprowadzono w ramach pierwszego etapu - diagnozy potrzeb rynku. Następnym krokiem będzie inwentaryzacja, waloryzacja i wybór atrakcji turystycznych regionu, audyt potencjału markowego wraz z interpretacją dziedzictwa, na końcu zaś tworzenie strategii marki Kujaw, systemu identyfikacji wizualnej i planu promocji.
Szkolenia odbyły się w Bydgoszczy, Orłowie, Włocławku, Ciechocinku i Inowrocławiu. W każdym spotkaniu brało udział ok. 25 osób, z czego ok. 20 tworzyło stały skład (rekomendowany przez trenerów), pozostali uczestnicy reprezentowali miejsca, w których odbywały się warsztaty (lokalna branża turystyczna, instytucje kultury, samorząd, NGO).
W połowie listopada odbędzie się spotkanie podsumowujące projekt, mające na celu włączenie do współpracy jak największe grono interesariuszy marki Kujawy. MO, Agnieszka Kowalkowska, foto K-POT.