Jego celem jest wyróżnienie i promocja najlepszych rozwiązań wdrożonych w Europie i krajach Partnerstwa Wschodniego, które mają szansę stać się inspiracją dla innych. W tym roku wyróżniano najlepsze inicjatywy wdrażane przez podmioty i instytucje w ramach walki ze skutkami ogólnoświatowej pandemii.
Do konkursu zgłoszono niemal 50 propozycji, m.in. z Gruzji, Hiszpanii, Francji, Litwy, Łotwy i Polski, które zostały przyporządkowane do jednej z pięciu kategorii: samorząd, edukacja, pomoc społeczna, przedsiębiorczość oraz kultura i turystyka. W tej ostatniej kategorii triumfował Urząd Miasta Kamieniec-Podolski na Ukrainie za szeroko zakrojoną promocję turystyczną miasta online.
Wyróżnienie powędrowało zaś do Gdańskiej Organizacji Turystycznej jako pomysłodawcy projektu #CityWillWait. Celem akcji rozpoczętej w pierwszych tygodniach pandemii było podtrzymanie zainteresowania podróżami wśród turystów w czasie kwarantanny, wsparcie lokalnej branży turystycznej miast biorących udział w akcji (poprzez promowanie oferty lokalnych muzeów, placówek kulturalnych, parków rozrywki itp., zachęcanie do zwiedzania online, czy organizację wirtualnych wycieczek) i wzajemne promowanie oferty turystycznej tych miast (było ich 12). Akcja #CityWillWait zyskała rozgłos w kraju i za granicą, m.in. dzięki promocji przez Zagraniczne Ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej. MO