Organizowane od 2003 r. Gremium Ekspertów Turystyki na stałe wpisało się do kalendarza istotnych wydarzeń branży turystycznej. W tym roku organizator tego wydarzenia – Forum Turystyki Regionów – zdecydował się przygotować regionalną edycję konferencji.
Hasłem przewodnim I Gremium Ekspertów Turystyki Pomorza Zachodniego, które się dziś rozpoczęło, jest „Turystyka w kryzysie – kryzys w turystyce”. Pierwszą część konferencji poświęcono narzędziom wsparcia, jakie oferowane są sektorowi turystycznemu na poziomie Unii Europejskiej, krajowym, administracji państwowej i lokalnej, także w ramach działań podejmowanych przez organizacje branżowe.
W kolejnych częściach spotkania omawiano szeroko rozumiane relacje samorządu z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. Eksperci reprezentujący środowiska naukowe, samorządowe, branżowe analizowali różne modele tej współpracy, przyznając, że nie zawsze jest ona zadowalająca. Przyczyną bywa brak zrozumienia oczekiwań i potrzeb stron współpracy,nierzadko brak komunikacji.
Dużo miejsca poświęcono też finansowaniu organizacji (zwłaszcza LOT-ów). Eksperci zgodzili się, że stowarzyszenia, zwłaszcza w tak trudnych jak obecnie czasach, nie mogą polegać wyłącznie na składkach członkowskich. Konieczna jest dywersyfikacja źródeł utrzymania, np. poprzez prowadzenie działalności gospodarczej.
Spotkanie odbywające się w formule hybrydowej będzie kontynuowane w piątek, 27 listopada. MO