W połowie grudnia Urząd Marszałkowski Woj. Podlaskiego uroczyście rozstrzygnął konkurs Podlaska Marka.
Zdaniem wicemarszałka województwa, Marka Olbrysia, Podlaska Marka to najbardziej atrakcyjna forma wyróżniania i docenienia podmiotów społeczno-gospodarczych, które działają w Podlaskiem. Także prestiż dla regionu, który może pokazać, że funkcjonują tu firmy działające nowocześnie i innowacyjnie. Marka docenia też działalność podmiotów, które działają na rzecz województwa podlaskiego i są jego najlepszą promocją.
Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 propozycji produktów, wydarzeń i innowacji promujących podlaskie. Spośród nich wybrano 27, które wzięły udział w konkursie. Laureatów wybrano w 11 kategoriach (m.in. wydarzenie, odkrycie, kultura, inwestycja i projekt użytkowy). W ramach konkursu przyznano też tytuły Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego i Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. To drugie wyróżnienie otrzymała podlaska branża turystyczna, ściślej Podlaska ROT, Suwalska Organizacja Turystyczna, LOT "LOT nad Bugiem", LOT Ziemia Łomżyńska, LOT “Region Puszczy Białowieskiej” i PIT Oddział Podlaski w Białymstoku. MO, foto Kurier Poranny, W. Wojtkielewicz.