Niemiecki touroperator Schauinsland Reisen wprowadził dwa lata temu czat jako jedną z form kontaktu dla agentów. Rozwiązanie spełnia swoją funkcję, dlatego będzie działać także w przyszłości.
Touroperator w dalszym ciągu odpowiada na zapytania agentów przez telefon i drogą mailową. Proces obsługi we wszystkich kanałach przebiega podobnie, ponieważ zawsze po drugiej stronie jest człowiek, a nie na przykład bot, jak to bywa w przypadku niektórych czatów.
Biuro podróży, zanim podjęło decyzję o utrzymaniu rozmów przez internet, przeprowadziło ankietę wśród swoich agentów. Na 3 tysiące pytanych 85 procent oceniło rozwiązanie pozytywnie i dało mu pięć gwiazdek. Dla organizatora to potwierdzenie, że zmierza w dobrym kierunku na drodze cyfryzacji.
Czaty wprowadzali też inni touroperatorzy, między innymi TUI Deutschland, ale w tym przypadku agenci nie byli zadowoleni, szczególnie że w okresie pandemii touroperator zawiesił działanie infolinii dla sieci zewnętrznych sprzedawców. MG