LINIE LOTNICZE
Linie lotnicze muszą informować, że klientowi przysługuje zwrot pieniędzy
Jeśli przewoźnik odwołuje lot, musi wyraźnie poinformować klientów o możliwości odzyskania wpłaconych pieniędzy. Zaoferowanie voucheru lub bezkosztowej zmiany rezerwacji nie wystarczy.
Taki wyrok zapadł w sprawie, jaką niemiecka organizacja konsumencka VZBZ założyła przeciwko Condorowi. Kiedy wybuchła pandemia, przewoźnik informował na swojej stronie internetowej pasażerów, których problem ten dotknął, że otrzymają automatycznie vouchery do wykorzystania do lipca 2021 roku. Inną opcją była zmiana rezerwacji. Linia nie wspomniała o możliwości odzyskania pieniędzy i właśnie tę decyzję zaskarżyła VZBZ. Sąd przyznał jej rację. Teraz Condor musi uzupełnić informacje na swojej stronie i wyraźnie wskazać, że voucher lub zmiana zamówienia to tylko jedna z dostępnych opcji.
VZBZ podkreśla, że od momentu wybuchu pandemii takie same praktyki stosowali też inni przewoźnicy lotniczy.
Wcześniej, w podobnej sprawie, zapadła analogiczna decyzja wobec TUI Deutschland, którą wydał sąd okręgowy w Hanowerze. MG
2022-03-14 05:45:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»