W lipcu VisitBerlin – agencja zajmująca się promocją Berlina jako kierunku turystycznego – rozpoczyna tworzenie swojej inteligentnej bazy danych turystycznych. W kooperacji z firmą Join GmbH chce konsolidować wszelkie dane dotyczące ruchu turystycznego w mieście, pobierając je od dostawców usług: hotelarzy, atrakcji turystycznych (muzeów, zabytków), lokali gastronomicznych, następnie analizować i przetwarzać do różnych celów.
Inteligentna baza danych ma przynieść korzyści nie tylko lokalnej branży turystycznej, również turystom odwiedzającym metropolię, zapewniając im – różnymi kanałami – dostęp do najnowszych informacji o Berlinie.
Prototyp bazy jest obecnie tworzony. Ma powstać do końca 2022 r. Realizacja całego projektu będzie trwała do końca 2023 r. W pierwszej fazie VisitBerlin opracowywać będzie wewnętrzną bazę danych, w drugiej zintegruje ją z bazami zewnętrznymi. Oczekuje się, że baza stworzy podwaliny pod kolejne inteligentne aplikacje, jak np. spersonalizowane usługi, informacje. - Dzięki naszemu nowemu centrum danych sprawiamy, że turystyka w Berlinie staje się nieco inteligentniejsza. Tworzymy techniczne podstawy, aby w przyszłości nadal być w czołówce międzynarodowej rywalizacji między miastami – komentuje Burkhard Kieker, dyrektor generalny visitBerlin. MO