27 lipca Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna, wspólnie z Lokalną Organizacją Turystyczną „LOT nad Bugiem” oraz LGD Tygiel Doliny Bugu, zaprosiła dziennikarzy na wyjazd prasowy po wschodniej część Mazowsza. To element kampanii promocyjnej #NadbużańskaKrainaSpokoju realizowanej przez te trzy stowarzyszenia.
Granicząca z województwami podlaskim i lubelskim wschodnia część Mazowsza zyskała miano Nadbużańskiej Krainy Spokoju nie bez kozery. Rejon położony malowniczo wśród łąk i lasów, nad meandrującym Bugiem, sprzyja wyciszeniu i relaksowi. Przyciąga też swoją wielokulturowością i gościnnością. Przekonali się o tym dziennikarze, zaznajamiając się z jego potencjałem turystycznym. W trakcie kilkugodzinnego objazdu m.in. odbyli rejs po Bugu katamaranem, odwiedzili Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy AS w Hołowczycach, w którym atrakcją okazał się zjazd tyrolką nad rzeką, degustowali wina w „Impresji” w Borsukach, czyli francuskiej oazie nad Bugiem, zobaczyli też makietę pocisku V2 w Sarnakach. Nie zabrakło okazji do kosztowania lokalnych potraw. Dziennikarze zjedli śniadanie w Dworze Zaścianek w Borsukach, obiad w nowoczesnym ośrodku Scheda Podlaska, słodkie wyroby i soki z lokalnej tłoczni czekały natomiast w Zakamarku.
Objazd poprzedziła konferencja prasowa z udziałem władz trzech organizacji, w trakcie której przybliżono główne założenia kampanii. Jej twórcy chcą wypromować ten piękny, acz jeszcze mało znany wśród turystów rejon Mazowsza.
Więcej na temat kampanii w najbliższych wydaniach Wiadomości Turystycznych. MO