Organizacja Turystyczna Wysp Kanaryjskich rozpocznie w połowie listopada kampanię na 14 rynkach źródłowych, która będzie zachęcała do odwiedzenia tej destynacji w miesiącach zimowych. Celem akcji promocyjnej, która ma być realizowana pod hasłem „Uciekinierzy zimy, witamy na Wyspach Kanaryjskich”, jest pokazanie destynacji jako idealnego kierunku dla Europejczyków, którzy chcą uciec nie tylko przed zimnem, również przed „trudną sytuacją społeczno-polityczną i oderwać się od rutyny”.
Jednym z krajów, w którym kampania będzie realizowana jest Wielka Brytania, która przed pandemią była największym rynkiem źródłowym dla Kanarów. Turyści z tego kraju stanowili 35 proc. odwiedzających Wyspy Kanaryjskie. Brexit i pandemia spowodowały spadki w liczbie gości z tego kraju o jedną trzecią. Dziś sytuacja tego kraju nie jest lepsza, ponieważ targa nim kryzys polityczny, który przekłada się na sytuację ekonomiczną. Mimo wszystko przybywa Brytyjczyków na Wyspach Kanaryjskich.
W tym roku przyjechało ich na Wyspy prawie 3,7 mln, tj. tylko 6 proc. mniej niż w 2019. Dla porównania, Niemców, którzy są 2. najważniejszym rynkiem źródłowym, było w 2022 r. 20 proc. mniej niż w 2019. MO, foto Pixabay