Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Końcówka roku przyniosła dobrą sprzedaż



Analizy ekspertów portalu Travelist.pl wskazują na boom rezerwacyjny w ostatnim tygodniu grudnia. Klienci kupowali wyjazdy na ferie zimowe, Wielkanoc i na wiosnę, a największym zainteresowaniem cieszyły się kurorty nad Bałtykiem.

Tylko od 26 do 28 grudnia rezerwacji dokonanych na Travelist było każdego dnia średnio 2,5 raza więcej niż we wszystkie pozostałe grudniowe dni od początku miesiąca do świąt Bożego Narodzenia. - Statystyki te przebiły nawet najgorętszy wyprzedażowy okres roku, czyli tzw. Black Week. Średnia dzienna liczba rezerwacji była wówczas – z wyłączeniem jedynie kulminacyjnego momentu akcji, czyli Black Friday – niższa niż obecnie. I to pomimo faktu, że w trakcie listopadowych wyprzedaży za noc w pokoju hotelowym trzeba było zapłacić przeciętnie o 25 zł mniej – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.

Wyższa była również średnia wartość dokonywanych rezerwacji – o ok. 130 zł w porównaniu z Black Week i blisko 200 zł w zestawieniu z pierwszymi tygodniami grudnia.

Od 26 do 28 grudnia aż 39 proc. rezerwacji dokonano właśnie na okres ferii zimowych. Równie popularne są wyjazdy styczniowe jeszcze przed rozpoczęciem ferii, na które zdecydowało się 30 proc. klientów Travelist.pl. Po świętach sporym zainteresowaniem cieszyła się także wiosna – na okres od marca do czerwca dokonano ponad 20 proc. wszystkich rezerwacji, czyli o 7 pkt. proc. więcej niż w pozostałych dniach grudnia. Klienci chętniej niż wcześniej zamawiali też wyjazdy na Wielkanoc.

Ponad 48 proc. klientów Travelist.pl w terminie miedzy 26 a 28 grudnia dokonało rezerwacji nad Bałtykiem. To blisko o 7 pkt. proc. więcej niż w pozostałej części miesiąca. Rosnąca popularność polskiego wybrzeża związana jest jednocześnie ze spadkiem zainteresowania innymi regionami. Podczas gdy jeszcze kilka tygodni temu rezerwacje w górach stanowiły ponad 27 proc., tak teraz jest to już nieco ponad 23 proc. Spadek popularności odnotowały również city breaki – z 11 proc. do blisko 8 proc. MG

2023-01-03 07:06:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter