Ponad 50 proc. wszystkich bieżących rezerwacji dotyczy pakietów all inclusive, poinformował Steffen Boehnke, szef działu zarządzania produktem sun&beach. W klasycznych kierunkach, takich jak Turcja i Egipt, odsetek ten jest jeszcze wyższy.
Klienci doceniają, że dzięki opcji all inclusive mogą z góry zaplanować swój wakacyjny budżet, pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. To właśnie dlatego TUI rozszerzył ofertę na lato 2023 w tym segmencie – obecnie w sprzedaży znajduje się około 6 tys. hoteli oferujących taką formę wyżywienia.
Stefan Baumert, prezes TUI Deutschland, mówił w wywiadzie dla Frankfurter Allgemeine Zeitung, że ceny wycieczek wzrosły, ale nadal jest to mniej niż wynosi inflacja. Nie można też mówić o „ogólnym” wzroście – nieco wyższy jest on w przypadku Turcji, ale Tunezja, Hiszpania i Grecja nie notują aż takich podwyżek. Ceny różnią się też w zależności od hotelu, a rynek jest bardziej heterogeniczny niż kiedykolwiek wcześniej. MG