W Berlinie zakończyły się właśnie jedne z największych targów turystycznych na świecie. W tym roku odwiedziło je 90,127 tys. gości z ponad 180 krajów, którzy mogli porozmawiać z 5,5 tys. wystawców ze 161 państw.
Do statystyk należy dołączyć też informację o 1300 kupcach, którzy są członkami ITB Buers’ Circle. Należą do niego wyłącznie osoby decyzyjne. W tym roku ich siła zakupowa była wyraźnie wyższa, a udział zagranicy wzrósł z 50 proc. w 2019 roku do 70 proc. w tym. Na targach nie zabrakło też przedstawicieli mediów – w sumie 3 tys. i blogerów (330), a także przedstawicieli świata polityki.
Branża na targach mówiła jednym głosem – ten rok może być dla niej rekordowy, choć pełne otwarcie się rynków w regionie Azji i Pacyfiku nieco się opóźnia.
W tym roku dużym zainteresowaniem cieszyły się programy networkingowe takie jak ITB Speed Networking, Get-together i wydarzenia organizowane na stoiskach oraz w pozostałej przestrzeni targowej. Wielu gości przyciągnął również kongres, na którym wystąpiło w sumie 400 ekspertów, którzy wzięli udział w 200 sesjach w 18 różnych blokach tematycznych.
Kolejne targi ITB odbędą się 5-7 marca 2024 roku. MG
Redakcja Wiadomości Turystycznych przygotowała i dystrybuowała na targach specjalne wydanie gazety, promujące polskie produkty turystyczne - ITB Polen
pobierz