Dziewięć na dziesięć krajów, do których w tym roku najchętniej wyjadą Europejczycy, znajduje się na Starym Kontynencie. Rodzynkiem są Stany Zjednoczone, które znalazły się na trzecim miejscu w zestawieniu za Wielką Brytanią i Hiszpanią.
Z raportu Mastercard Economic Institute wynika, że Europejczycy chętnie będą w tym roku podróżować, ale raczej w obrębie własnego regionu. - Po silnym ożywieniu notowanym w zeszłym roku, także w tym podróże będą napędzać wzrosty w Europie – mówi Natalia Lechmanova, starszy ekonomista w Mastercard Economic Institute, cytowana przez portal Hosteltur. Na liście dziesięciu najczęściej wymienianych kierunków turystycznych znalazły się Wielka Brytania, Hiszpania, Stany Zjednoczone, Włochy, Niemcy, Francja, Szwajcaria, Szwecja, Holandia i Dania.
Badanie wykazało, że Europejczycy przedkładają doświadczanie nad zakup dóbr materialnych, na czym skorzystać może sektor turystyki, szczególnie w zakresie sprzedaży niepowtarzalnych doznań. Widać też, że pod wpływem mediów społecznościowych coraz więcej osób wybiera za cel swojego wyjazdu mniej znane miejsca, bo z jednej strony chcą lepiej poznać lokalną kulturę, z drugiej podróżować w bardziej zrównoważony sposób. MG