Analizy potwierdzają, że Niemcy pełnią wiodącą rolę jako kierunek miejski i kulturalny wśród Europejczyków. Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki, cytując IPK International, informuje, że 11,1 mln z 46,5 mln podróży odbytych przez Europejczyków do Niemiec w 2022 r. to wyjazdy do miast, a 3,8 mln - wycieczki objazdowe. Od stycznia do sierpnia 2023 r. ożywienie w turystyce miejskiej wyniosło 83 proc. w porównaniu z danymi z 2019 r. Według prognoz niemiecka turystyka przyjazdowa będzie w stanie powtórzyć rekordowe wyniki z 2019 roku w 2024 r.
Największe rynki źródłowe dla niemieckiej turystyki przyjazdowej generują ponadprzeciętny wkład w turystykę do miast. Najsilniejszym rynkiem źródłowym dla turystyki miejskiej są Stany Zjednoczone z 3,4 mln noclegów w Magic Cities i Berlinie, następnie Wielka Brytania (2,2 mln) i Niderlandy (2,1 mln). Inni czołowi „gracze” z ponad milionem noclegów w tych miastach to Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Austria, Francja, Dania i Polska. MO, foto Dietmar Scherf