Prawie 1,9 mln Polaków odwiedziło Hiszpanię w zeszłym roku. To rekord, dzięki któremu coraz więcej tamtejszych regionów i przedsiębiorców dostrzega potencjał naszego rynku.
Dokładnie 1.878.432 turystów z Polski odwiedziło Hiszpanię w zeszłym roku, wynika z danych hiszpańskiego Narodowego Instytutu Statystycznego na podstawie Badań Ruchu Turystycznego na Granicach (FRONTUR). To o 37 proc. więcej rok do roku. W 2023 roku kraj zanotował 85,06 mln gości.
Polscy turyści wydali łącznie 2,4 mld euro, co stanowi 2,22 proc. ogółu wydatków poniesionych przez turystów zagranicznych w Hiszpanii. Średnio na dzień było to 166 euro, w przeliczeniu na cały pobyt 1284 euro, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Jak wynika z badań FRONTUR-u, 635 tys. turystów przyjechało w ramach imprezy zorganizowanej (+15,4 proc. rok do roku), a 1,243 mln wybrało się na własną rękę (24,2 proc.).
W 2023 r. w kręgu głównych zainteresowań polskich turystów w Hiszpanii były wizyty w miastach (74 proc.), wypoczynek na plaży (72 proc.), zakupy (65 proc.) oraz odwiedzanie obszarów przyrodniczych (41 proc.).
Jeśli chodzi o rok 2024, perspektywy są równie pozytywne dzięki otwarciu nowych połączeń i konsolidacji dotychczas istniejących. W bieżącym sezonie zimowym turyści mogą korzystać z bezpośrednich lotów z siedmiu miast (Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania, Gdańska, Wrocławia i Łodzi) do jedenastu miejsc docelowych w Hiszpanii (Madryt, Barcelona, Malaga, Alicante, Walencja, Sewilla, Gerona, Lanzarote, Gran Canaria, Fuerteventura i Teneryfa). MG