Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Prawo w turystyce

»

Świadczenia zastępcze prawem odstąpienia od umowy - porada

Czy jeśli zorganizujemy klientowi świadczenie zastępcze o równorzędnej wartości, to będzie miał on prawo odstąpić od umowy?

Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część jej programu, musi wykonać odpowiednie świadczenie zastępcze (oczywiście bez obciążania klienta kosztami). Jeżeli takie świadczenie zostanie klientowi zaproponowane, wówczas ma on prawo z uzasadnionych powodów nie wyrazić na nie zgody i odstąpić od umowy. Wówczas organizator turystyki jest obowiązany, bez obciążania klienta dodatkowymi kosztami z tego tytułu, zapewnić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie gorszych niż określone w umowie. Jeżeli jakość świadczenia zastępczego jest niższa od jakości usługi określonej w programie imprezy turystycznej, klient może żądać odpowiedniego obniżenia ceny imprezy. Jakość świadczenia ma więc znaczenie dla ewentualnej możliwości obniżenia ceny. Natomiast dla możliwości odstąpienia od umowy nie mają znaczenia ani jakość, ani wartość zaoferowanych świadczeń zastępczych. A zatem zaproponowanie przez biuro innego świadczenia o tej samej wartości, a nawet wyższej, nie pozbawia klienta do odstąpienia od umowy w uzasadnionych przypadkach.

2010-06-16

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter