Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Latem polski klient kupi zimę?

Czy oferta zimowa może dobrze sprzedawać się w wakacje? Biura oferujące latem zimową ofertę liczą na zainteresowanie dwóch grup. Tych, którzy planują z długodystansowym wyprzedzeniem, lub tych, którzy nie pojechali na wakacje, by móc spędzić bardziej egzotyczne ferie. Czy jednak w Polsce dorobiliśmy się już wielu takich klientów?

 Maria Kilijańska

Oferta, która pojawia się na długo przed możliwym wyjazdem, wydaje się być ciężka do sprzedaży. Biura jednak coraz częściej z dużym wyprzedzeniem przedstawiają swoim klientom takie propozycje. Co więcej, podkreślają, że tak jak w państwach zachodnich, ten trend będzie się w Polsce utrzymywał. I nie chodzi tu wyłącznie o działanie w myśl zasady, że im szybciej się zacznie, tym więcej klientów uda się zdobyć. – Zakładamy, że do końca sierpnia powinniśmy sprzedać 25 proc. tej oferty. Oczywiście przedsprzedaż to wysokie rabaty promocyjne, a co za tym idzie niższe marże. Jednak taka formuła pozwala nam przewidywać trendy rynkowe, popularność poszczególnych kierunków i dokonywać korekt ilościowych w programie – stwierdza Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours. – Dlatego też konsekwentnie od kilku lat wydajemy katalog egzotyczny już pod koniec maja. Oferta w tym czasie cieszy się sporym wzięciem, zwłaszcza wśród stałych klientów oraz tych zainteresowanych egzotycznymi imprezami objazdowymi – dodaje. Baszczyński podkreśla, że zimą firma stawia głównie na wycieczki objazdowe. – Hitem poprzedniego roku okazała się Etiopia, dlatego biuro poszerzyło swoją ofertę o wyjazdy do krajów afrykańskich. W najnowszym katalogu jesień 2010 – wiosna 2011 znaleźć można także takie destynacje jak, Oman, Filipiny, Birma. Pojawiają się również wyjazdy do Brazylii, Argentyny, Ekwadoru i na Galapagos. Nowością jest rejs ekskluzywnym cruiserem wzdłuż wybrzeży Brazylii.

Rainbow Tours jest pierwszym biurem, które przedstawiło swój nowy katalog na sezon 2010/2011. W lipcu planowana jest również prezentacja oferty katalogowej biura Orbis Travel.
Pierwsze zimowe firsty pojawiły się też w Itace. Touroperator już w czerwcu oferował do końca miesiąca 40 proc. zniżki na swoje zimowe wycieczki. Wyjazdy od listopada 2010 r. do marca 2011 r. obejmują dotychczasowe kierunki, jako zimowa nowość pojawia się zaś Dominikana. – Już od paru lat w tym okresie wprowadzamy tego typu ofertę. Jest ona przeznaczona dla klientów powyżej 25. roku życia
i obejmuje wszystkie katalogowe kierunki – informuje Alicja Kazimierczak z Itaki. Przykładowa cena siedmiodniowego wyjazdu all inclusive na Dominikanę to ok. 5 tys. zł za osobę. Trochę taniej jest w Kenii, w której pobyt w trzygwiazdkowym hotelu kosztuje ok. 4,1 tys. zł za osobę. Tradycyjnie zdecydowanie najbardziej ekonomiczną opcją jest Egipt. Za wyjazd all inclusive w standardzie czterech gwiazdek klient zapłaci do 2,4 tys. zł za osobę. – Ceny te obowiązują w tym miesiącu, później najprawdopodobniej zmienią się w zależności od wyników sprzedaży – informują przedstawiciele Itaki.

O nowej ofercie i trendach informuje też w swoim katalogu biuro Rainbow Tours. – Głównym celem, jaki sobie wyznaczyliśmy w tym sezonie, było stworzenie ofert dających szeroki wybór krajów unikalnych, które nie były wcześniej zbyt często odwiedzane przez Polaków – mówi Grzegorz 

Jak zauważają główni gracze na rynku, biura, które wydają katalogi bardzo późno (np. we wrześniu), na pewno na tym tracą. Jest ich na rynku jednak coraz mniej, bo znaczący touroperatorzy starają się prezentować swoją ofertę jak najwcześniej.

2010-07-01

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter