Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

PIT apeluje: wzmocnijmy polską markę

Jan Korsak chce utworzenia przy prezydencie dodatkowej jednostki zajmującej się promocją. – Uważam, że powinniśmy utworzyć przy prezydencie niezależną komórkę, która miałaby pracować nad marką Polska. Chciałbym, żeby byli to wybitni, niezależni eksperci, którzy będą wyznaczać kierunki – mówił Jan Korsak na spotkaniu środowisk biznesowych z kandydatem na prezydenta Bronisławem Komorowskim.

Prezes Polskiej Izby Turystyki wystąpił z taką propozycją, bo jak przekonuje, Polska jako marka nie jest w świecie dość dobrze rozpoznawalna.
– Sprawą oczywistą jest, że nasze państwo nie ma wyrobionej marki. Wiele instytucji nad tym pracuje, ale brak tu koordynacji – przekonywał Korsak.
– Doświadczenie innych krajów pokazuje, że jednym ze skuteczniejszych sposobów wyrabiania sobie rangi i pozycji przez dany kraj jest właśnie promocja turystyczna. Dziś malutki Dubaj nie jest kojarzony z wydobyciem paliw, a właśnie ze swoim potencjałem turystycznym – podkreślał. 

Wstępnie idea zyskała poparcie Bronisława Komorowskiego, który dodawał, że na promocję wydaje się w Polsce dużo pieniędzy, ale w sposób nieskoordynowany. – Brak też jednoznacznej odpowiedzialności za efekt lub jego brak. Najważniejsze to żeby obcokrajowcy przestali być obojętni na Polskę – mówił Komorowski i pokazywał również alternatywne możliwości wsparcia promocji. – W Unii Europejskiej przyjętym rozwiązaniem jest promocja przez przedstawicielstwa, które dbają o wsparcie regionów. Tam są duże pieniądze i uważam, że tej propozycji też należałoby się przyjrzeć – dodawał. 

Wypowiedź Korsaka o problemie z koordynacją działań promocyjnych wywołała w środowisku turystycznym zamieszanie. Pojawiły się pytania o to, czy apelując o utworzenie dodatkowej instytucji, prezes PIT podważa kompetencje Polskiej Organizacji Turystycznej. – To nadinterpretacja – oburza się Korsak. – Chodziło mi tylko o to, że działalność promocyjna Polski to nie tylko turystyka, ale też sport, nauka i kultura. To dziedziny, w których należy współdziałać. Sama Polska Organizacja Turystyczna tego nie udźwignie. Zresztą nikt tego od niej nie wymaga. To nie jest zbiornik na śmieci, któremu można wrzucić wszystko, czym nie zajmuje się nikt inny – podsumowuje. Według niego potrzebna jest synergia
i chęć współdziałania. – Czemu by nie wykorzystać tego, że jest organem z definicji wolnym od antagonizmów i niezależnym i przy nim nie utworzyć organu, który nadzorowałby działania promocyjne? – pyta. MKK


27 maja, spotkanie środowisk biznesowych z Bronisławem Komorowskim, Hotel Bristol w Warszawie

2010-07-01

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter