Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

E-prezenter poprowadzi za rękę

Nowy gadżet ma jeszcze mocniej przyciągnąć uwagę potencjalnych kupujących. Strony internetowe biur turystycznych są do siebie tak podobne, że ich właściciele zaczynają szukać nowych rozwiązań, które pomogą im wyróżnić się na tle konkurencji i w ten sposób pozyskać nowych klientów.

Marzena German

Najpiękniejsze chwile – rodzinne wakacje. Niezliczone atrakcje dla dzieci i dorosłych – zachwala na stronie www.lastek.pl wirtualny przewodnik po stronie Kapitan Lastek. Portal należący do biura podróży Gawatur z Wrocławia różni się od innych wyspecjalizowanych w sprzedaży ofert wakacyjnych. Już na stronie głównej internauta spotyka się z załogą Kapitana Lastka, który nie tylko wita klientów, ale także towarzyszy im przy przechodzeniu na kolejne podstrony witryny. Klikając na poszczególne odnośniki, odwiedzający informowany jest o tym, jaki typ wakacji może znaleźć i dla kogo jest on przeznaczony.

– Szukamy sposobów, żeby wyróżnić się spośród wielu portali i stron biur turystycznych, dlatego zatrudniliśmy do ożywienia naszej witryny znane postaci. Jedną z stewardes jest Barbara Mularczyk, grająca w serialu komediowym „Świat według Kiepskich”, a w rolę Kapitana Lastka wcielił się wrocławski aktor Teatru Polskiego Jerzy Mularczyk – mówi Piotr Gawarecki, właściciel biura. – Takie rozwiązanie nie jest drogie, a adekwatne do kosztów stworzenia strony internetowej. Liczymy, cały czas doskonaląc witrynę, na to, że taka formuła naszego portalu zwiększy popularność jego, a także samego Kapitana Lastka – dodaje. Podobne rozwiązania polegające na wzbogacaniu kontentu strony internetowej przez zamieszczanie filmów stają się popularne także wśród innych biur. Itaka, 7 Islands czy Sky Club prezentują sprzedawane przez siebie hotele, nie tylko pokazując ich zdjęcia, ale także pochodzące z nich nagrania wideo.

Takie rozwiązania są popularne od pewnego czasu również w innych krajach. Niemiecki touroperator ITS wzbogacił swoją stronę internetową o nowy moduł – film, na którym prezenterka pomaga internautom wybrać odpowiednie dla nich wakacje. Wyjaśnia użytkownikom, w jaki sposób poruszać się po stronie organizatora, poleca oferty wyjazdów i wspomaga klientów w procesie składania wstępnej rezerwacji. – Chcemy, aby rezerwacja wyjazdu online była dla naszych klientów tak łatwa i przejrzysta, jak to tylko możliwe – mówi Ralph Schiller, dyrektor REWE Touristik, koncernu do którego należy touroperator ITS.

2010-01-16

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter