Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Wykorzystaj sezon w korporacji

Touroperatorzy rzadko trafiają ze swoją ofertą do pracowników dużych firm. Dobrze zarabia, a zadowolony z usług chętnie wraca. Pracownik korporacji może być łakomym kąskiem dla organizatorów wyjazdów, nie wszyscy jednak próbują dotrzeć ze swoją ofertą do dużych firm. Wiosna to dobry moment, by taką współpracę zacząć, w korporacjach trwa właśnie wielkie planowanie urlopów.

W ciągu ostatnich miesięcy na firmowych stronach można było znaleźć oferty firm odzieżowych, informację dotyczącą usług firmy sprzątającej i jej promocyjnych cen, a nawet kupon zniżkowy na mieszkanie – opowiada pan Tomasz, pracownik jednej z dużych korporacji, który sam chętnie korzysta z tego typu ofert. Producenci i usługodawcy coraz chętniej przygotowują promocyjne pakiety dla pracowników dużych spółek. Zyskują dwie strony: pracownicy korzystniejsze warunki, oferenci, jeśli wszystko pójdzie dobrze, stałego klienta. – Na bieżąco przeglądam ogłoszenia – mówi pan Tomasz. – Kupiłem sobie garnitur dobrej polskiej firmy i dżinsy. Zniżek na wycieczki szczerze powiedziawszy do tej pory na naszej wirtualnej tablicy ogłoszeń nie widziałem – ubolewa.

– Pierwszy raz słyszę o tym, że można promować się w ten sposób. To w sumie ciekawe – przyznaje Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours. Firma do tej pory angażowała się co najwyżej w programy partnerskie. – Na tej zasadzie współpracowaliśmy z Lukas Bankiem. Oni od nas dostawali rabat na wyjazd, a w zamian reklamowali naszą firmę na swoich stronach – opowiada Baszczyński. Na głębszą współpracę ani z Lukas Bankiem ani z inną dużą firmą prezes Rainbow Tours raczej się nie zdecyduje. – Po głębszym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że to wcale nie jest takie proste – przekonuje. – Co innego oferować garnitury, które są, umówmy się, stałym wyposażeniem pracownika korporacji, a co innego wycieczki – twierdzi Baszczyński.
Warto zainwestować czas i wysiłek, bo pracownik dużej firmy to wdzięczny klient, przekonują pracownicy Triady odpowiedzialni za kontakt z korporacjami. – Nie jest łatwo rozpocząć taką współpracę – mówi Aleksandra Koźmińska-Gawerska, dyrektor regionu sprzedaży Polski północnej w Triadzie. – Ale udaje się nam to coraz częściej i z coraz lepszym skutkiem. Gdy umówimy się z przedstawicielem takiej firmy na pierwsze spotkanie, rosną szanse nawiązania trwałego partnerstwa – przekonuje. A długoterminowa współpraca, jak zapewniają ci, którzy się na nią zdecydowali, to przede wszystkim możliwość pozyskania jednorazowo większej liczby klientów. – Czas, który poświęcamy klientowi korporacyjnemu, a wiąże się to między innymi z wieloma spotkaniami, negocjacjami, przygotowaniem ofert specjalnych, ich prezentacją, ustaleniem specjalnych warunków, można też znakomicie wykorzystać na zdobycie podobnej ilości klientów w sposób tradycyjny – tłumaczy Aleksandra Koźmińska-Gawerska. – Przy klientach korporacyjnych mamy jednak tę przewagę, że możemy związać się na dłużej z bardzo wymagającymi partnerami. A zależy nam również na tym, aby nasza oferta docierała do takich właśnie klientów – podsumowuje. MKK

2010-03-16

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter