Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Czas na konsolidację w sieci

Travelplanet.pl podpisało list intencyjny w sprawie połączenia z czeską spółką Invia. Czeski lider rynku usług internetowych w Czechach i portal Travelplanet.pl rozpoczynają przygotowania do fuzji. W jej wyniku ma powstać spółka zdolna do dalszych przejęć w Europie Środkowej i Wschodniej.

Magdalena Kowalska

Ostateczna umowa scalająca firmy zostanie podpisana najprawdopodobniej przed końcem tego roku. – Jesteśmy przekonani, iż w wyniku tej fuzji i wykorzystania efektów synergii silna już pozycja Travelplanet.pl ulegnie jeszcze wzmocnieniu – mówi Marcin Przybylski. – Ciężko jednak w chwili obecnej oszacować konkretny wzrost udziału Travelplanet.pl w polskim rynku agentów internetowych – dodaje. Jeszcze przed podpisaniem listu intencyjnego spółki poprosiły firmę doradczą KPMG o przeprowadzenie analizy dotyczącej ich finansów. – KPMG szacuje wartość pakietu kontrolnego Travelplanet.pl w przedziale od 49,9 mln zł do 62,5 mln zł, zaś pakietu kontrolnego Invia.cz w przedziale od 87,8 mln zł do 105,7 mln zł – relacjonuje wyniki raportu Przybylski. – Tak więc zgodnie z tą wyceną spółką o większej wartości rynkowej jest w tym układzie Invia – podkreśla. Szefostwo Travelplanet.pl nie chce jednak na razie zdradzić, na jakich dokładnie zasadach i pod jaką nazwą będą funkcjonować połączone firmy, tłumacząc się dobrem trwających jeszcze negocjacji.

Przedstawiciele Travelplanet.pl nie ukrywają, że decyzja o synergii z liderem na rynku naszych południowych sąsiadów pozwoli im utrzymać wiodącą pozycję w kraju i być może jeszcze ją umocnić. – Oczywiście fuzja Wakacji.pl i EasyGo.pl sprawiła, że wyrósł nam bardzo groźny konkurent – zaznacza Przybylski. – Nasze plany związane z Invią nie są jednak odpowiedzią na połączenie tamtych dwóch podmiotów, ale naturalną konsekwencją rozwoju i realizacji strategii. Poziom sprzedaży oferty Travelplanet.pl tak czy inaczej zapewnia nam czołową pozycję na rynku – podkreśla. Wywołany do odpowiedzi konkurent stara się zbagatelizować rynkowe działania Travelplanet.pl. – Samo podpisanie listu intencyjnego nie oznacza jeszcze wcale, że do synergii ostatecznie dojdzie. Z komentarzami poczekamy do momentu, aż ta informacja przybierze bardziej konkretny kształt – mówi Andrzej Glapiak, PR manager EasyGo.pl i Wakacje.pl. – Nie obawiamy się o swoją pozycję, staramy się robić to, co do nas należy. Mamy dopiero kwiecień, fuzja Travelplanet.pl i Invii zapowiadana jest najwcześniej na koniec tego roku. Jeszcze będziemy mieli czas, żeby się martwić – podsumowuje. Agent turystyczny działający w sieci ma za sobą trudny okres. Co prawda Travelplanet.pl zakończyło 2009 r. przychodami ze sprzedaży w wysokości 17,8 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 4 proc. w stosunku do roku 2008. Spółka zanotowała jednak stratę netto w wysokości 0,6 mln zł wobec 1,3 mln zł rok wcześniej. – Zakończenie roku ujemnym wynikiem na poziomie netto nie jest powodem do dumy, jednak jeśli dokładnie przyjrzeć się naszym wynikom, zauważyć można szereg pozytywnych tendencji – mówi Przybylski. – Pomimo spadku polskiego rynku usług turystycznych, który według szacunków wyniósł pomiędzy 20 a 30 proc., udało nam się zwiększyć przychody. Było to możliwe dzięki wyraźnej, bo aż o 0,5 punktu procentowego, poprawie relacji przychodów do obrotów – podkreśla.

2010-04-16

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter