Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Wizerunkowe koło ratunkowe

Sandomierz pokazuje, jak się promować, kiedy opadnie fala powodziowa Tegoroczna powódź boleśnie dotknęła miasto. Niecałe trzy miesiące po zalaniu jego władze postanowiły ostro zabrać się do odzyskiwania straconego kapitału promocyjnego.

Sandomierska kampania zakrojona jest na szeroką skalę. Głównym jej celem ma być zakomunikowanie potencjalnym odwiedzającym, że miasto jest bezpieczne, przejezdne i nadal ma się czym chwalić.
– Lewobrzeżna część, w której zlokalizowane są wszystkie najcenniejsze zabytki, jest wolna od jakichkolwiek zagrożeń – przekonuje dr Ewa Kondek, naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu w Urzędzie Miejskim Sandomierza. – Do miasta można bez problemu dojechać, a wszystkie zaplanowane wydarzenia kulturalne odbywają się zgodnie z harmonogramem – dodaje. Akcję promocyjną rozpoczęto 1 sierpnia. Na terenie głównych Polskich miast, takich jak Warszawa, Łódź, Kraków czy Katowice, już pojawiło się 260 billboardów zachęcających do odwiedzania miasta królów. W dużych centrach handlowych Warszawy, Łodzi i Krakowa pojawią się także stoiska promocyjne. Przewodnim hasłem kampanii jest obowiązujące do tej pory „Sandomierz. Królewskie miasto”, uzupełnione o słowa „Tu wszystko ci służy”. – Chcemy pokazać Sandomierz jako miejsce, w którym można cieszyć się wieloma małymi przyjemnościami – mówi Marcin Zieliński z DSK. – Tutaj turystom mogą służyć nieśpieszne tempo życia, niepowtarzalny klimat, architektura czy doskonałe tereny do długich spacerów oraz wycieczek rowerowych – dodaje. Dodatkowymi elementami kampanii promocyjnej Sandomierza są działania w ogólnopolskich środkach masowego przekazu: w TVN, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, Programie III Polskiego Radia, RMF FM, RMF Classic oraz portalu internetowym Onet.pl. Kampania kosztować będzie 1,5 mln zł i jest częściowo finansowana ze środków unijnych. Jest skierowana głównie do mieszkańców województw: mazowieckiego, łódzkiego, małopolskiego, lubelskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. Ostatnia jak na razie impreza promocyjna odbyła się 21 sierpnia w Galerii Krakowskiej. KT

dossier
Kampania promocyjna Sandomierza jest realizowana w ramach projektu: „Wzmocnienie zasobów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego miasta Sandomierza
– etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013.


SZORT będzie szkolił jesienią


Wraz z Departamentem Turystyki MSiT Stowarzyszenie Zarządców Obiektów Rekreacyjno-Turystycznych przygotowało dwa cykle szkoleń.
Projekt seminariów adresowany jest do osób zarządzających zespołami ludzkimi, inwestycjami, finansami, a także do szefów i właścicieli obiektów wypoczynkowych, konferencyjnych, odnowy biologicznej, spa & wellness. W ramach tego projektu zorganizowano dwa cykle. W weekend 11-12 września w Centrum Zdrowia, Urody i Rekreacji „Geovita” w Dźwirzynie odbyło się pierwsze z nich, poświęcone zagadnieniu skutecznego pozyskiwania środków unijnych. W ostatni weekend września SZORT planuje kolejne szkolenie. Tym razem goście pensjonatu Ogrodzisko w Wiśle będą mieli szansę poznać nowoczesne technologie w zarządzaniu obiektami turystycznymi. Mowa będzie m.in. o najnowszych rozwiązaniach w aspekcie zarządzania relacjami z klientem (CRM), metodach budowy skutecznego systemu informacyjnego i marketingu internetowym.
– Dzięki dofinansowaniu przez MSiT oferujemy znacznie niższe ceny szkoleń – zapewnia Włodzimierz Banasik, wiceprzewodniczący SZORT. Organizatorzy przygotowują szkolenia dla mniej więcej 40 osób i liczą na zainteresowanie mimo trwającego sezonu. MKK


Walka o informację zakończona sukcesem
Tylko do końca tego roku LOIT będzie zakładem budżetowym


W związku ze zmianami prawa o finansach publicznych losy Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej przez moment wisiały na włosku. Na szczęście po silnym lobbingu jego władz radni zrozumieli powagę sytuacji.
Przyczyną problemów ośrodka była aktualizacja ustawy o finansach publicznych, według której firmy z sektora turystycznego nie mogą być zakładami budżetowymi. W wyniku tej regulacji losy Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, najstarszej tego typu placówki w Polsce, zawisły na włosku. Władze miasta przyjęły uchwałę o likwidacji LOIT jako zakładu budżetowego z końcem roku, natomiast nie postanowiły nic w sprawie powołania go na nowo w innej formie. Dyrekcja ośrodka podjęła więc działania lobbingowe na rzecz zmiany uchwały oraz tego, by 47-letni dorobek placówki nie został zaprzepaszczony. Jego przedstawiciele nie chcą też, by Lublin stał się jedynym polskim miastem wojewódzkim bez informacji turystycznej z prawdziwego zdarzenia. – Udało się. Radni stanęli po naszej stronie. Teraz prezydent musi przygotować nową uchwałę. Przy okazji wyszło na jaw, że samorządowcy rzadko wiedzą, czym naprawdę jest informacja turystyczna i jakie ma zadania – mówi Stanisław Turski, dyrektor LOIT. JM

2010-09-03

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter