Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

Francja szkoli turystycznych agentów

Francuska Agencja rozwoju turystyki organizuje agentom internetową szkołę

E-learning i programy afiliacyjne proponuje agentom Akademia Francja. Dzięki nim, Francja ma zostać jedną z trzech najpopularniejszych destynacji.
Polskie premierowe szkolenie dotyczyło nowych form współpracy proponowanych przez francuską agencję Atout France oraz firmy Interhome i Lekier. – Indywidualne podejście do klienta to przyszłość tej branży – przekonywał Jan Krzycki, dyrektor Interhome Polska. – Naszym produktem jest czas wolny, relaks, czyli to, co dla ludzi cenne. Wszyscy dobrze wiemy, że wadliwy produkt sprzedaje się tylko raz – dodał Krzycki. Atout France zorganizowało internetowe szkolenia zakończone testem, dzięki którym można uzyskać certyfikat agenta kierunku Francja. W bezpłatnym programie może wziąć udział dowolna liczba agentów z każdego biura podróży. Szkolenie ma przynieść korzyści obu stronom: Francuzom zależy na zwiększeniu liczby przyjezdnych (obecnie Francja jest według badań Atout France piątą wybieraną destynacją). Agenci mogą natomiast poszerzyć swoje kompetencje i wiedzę na temat francuskiej oferty, co ma pomóc w sprzedaży produktów, a firmy Interhome i Lekier proponują im swoje programy afiliacyjne. Biura podróży, które mają własną domenę, mogą do nich bezpłatnie dołączyć. Za każdą sprzedaną ofertę agenci otrzymają prowizje, np. Interhome proponuje 11 proc. brutto. Jak Krzycki przekonuje, że współpraca z firmą może wygenerować dla agenta spore zyski, gdyż w ofercie znajdują się obiekty premium oferowane klientom za 15–25 tys. za tydzień. Chętnym do współpracy zapewniana jest również pomoc merytoryczna – obie firmy korzystają z bazy elektronicznej, przy pomocy której przygotowują dla agentów zindywidualizowane oferty będące odpowiedzią na ewentualne zapytania klientów.


Haiti, mimo wszystko, chce odbudować wizerunek


Kraj bardzo ucierpiał w wyniku trzęsienia ziemi, które miało miejsce w styczniu tego roku. W jego wyniku zginęło 230 tys. osób, a kolejne 300 tys. zostało rannych. Dodatkowo, w październiku wybuchła w kraju epidemia cholery. Mimo ostatnich tragicznych wydarzeń, osoby związane z branżą turystyczną uważają, że przyszedł już czas na rozpoczęcie działań promocyjnych. – Jeśli czekasz do momentu aż wszystko ułoży się idealnie, nie zajdziesz zbyt daleko – mówi Jacqui Labrom, właścicielka Voyages Lumiere, firmy obsługującej turystów na Haiti. – Haiti miało swoje problemy, ale np. wybuch cholery miał miejsce z dala od ośrodków turystycznych. Turyści byli poza tym przygotowani na najgorsze, a to za sprawą głośnych doniesień medialnych mówiących o trzęsieniu ziemi – dodaje. MG


Nowy Jork kusi zimowymi promocjami

NYC & Company, organizacja zajmująca się promocją i marketingiem Nowego Jorku, przygotowała specjalną kampanię Get More NYC.
Jej celem jest zachęcenie gości do odwiedzenia Wielkiego Jabłka w okresie zimowym (styczeń i luty), na który to czas tradycyjnie przypada niski sezon turystyczny. W ramach promocji ponad 80 nowojorskich hoteli przygotuje specjalne oferty cenowe, które turystom pozwolą zaoszczędzić, a obiektom zapełnić puste pokoje. – Dzięki współpracy z wieloma strategicznymi partnerami, w ramach kampanii Get More NYC mieszkańcy oraz turyści będą mogli skorzystać z oferowanych promocji w początkach 2011 roku – mówi Jane Reiss, dyrektor ds. marketingu NYC&Company. – Dla wielu osób podróż do Nowego Jorku jest jak rytualne wejście w okres dojrzałości, mamy nadzieję, że proponując świetne pakiety hotelowe połączone z okazyjnymi ofertami rozrywkowymi, zachęcimy wiele osób do odwiedzenia naszego miasta – dodaje Reiss. MG


KRÓTKO

Londyn jest bardziej atrakcyjny turystycznie niż Paryż. Tak wynika z raportu Francuskiej organizacji Paris-Ile de France Regional Tourism Committee. Według twórców publikacji, stolica Anglii przewyższa Paryż we wszystkich badanych aspektach, od restauracji po piękno krajobrazów. Badanie zatytułowane „24 godziny w turystycznej stolicy” obejmowało wszystkie stolice świata. Londyn zajął pierwsze miejsce w rankingu. Poziom obsługi turystów został oceniony na 89 proc., drugie miejsce zajęły Paryż i Amsterdam, z wynikiem 79 proc. KT

Strona internetowa Tourism Ireland została odświeżona.
Nowa odsłona www.discoverireland.pl ruszyła oficjalnie 18 listopada. W serwisie pojawiło się szesnaście filmów, w których Irlandczycy zapraszają do odwiedzenia wyjątkowych miejsc w swoich miastach. – Poprzez stronę będzie można również zamówić nasz katalog informacyjny, a także e-zine, w którym będziemy przekazywać informacje o irlandzkich atrakcjach turystycznych i wydarzeniach – informuje Justyna Schramm, dyrektor Tourism Ireland w Polsce. JM

Brazylia inwestuje w rozwój turystyki.
Rząd tego państwa zainwestował 20 mld dol. w rozwój turystyki i infrastruktury. Powstają nowe lotniska i porty, usprawniana jest komunikacja miejska. Wśród posiadaczy największych sieci hoteli, Brazylia wymieniana jest, razem z Chinami i Indiami, jako obiekt największego zainteresowania inwestycyjnego. 1,6 mld dol. przeznacza się na zwiększenie bezpieczeństwa. Migiel Jeronimo, szef nowojorskiej filii Brazylijskiej Organizacji Turystycznej zapowiedział, że rząd za cel stawia sobie zwiększenie liczby odwiedzających z obecnych 5 mln do ponad 11 mln w roku 2020. W realizacji tego zamierzenia dopomóc ma organizacja XX Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2014 r. MZ

Płomienie nie zahamowały wzrostu rynku rejsów rzecznych w Rosji. Pożary szalejące w kraju na przełomie lipca i sierpnia nie zaważyły na liczbie zrealizowanych w tym roku rejsów. Rynek, którego wartość w 2009 r. eksperci szacowali na około 50 tysięcy osób, wzrósł w tym roku o 6–15 proc., mimo czasowego wstrzymywania żeglugi. Skutkiem katastrofy ekologicznej były jednak wahania walut, przez które rosyjscy przedsiębiorcy nie odnotowali zwyżki zysków w stosunku do roku poprzedniego. W minionym sezonie największą popularnością cieszyły się trasy o średnim czasie trwania 5–10 dni oraz rejsy weekendowe. PG

Wietnam chce przyciągnąć jeszcze więcej turystów. Wietnamczycy rozpoczęli w tym roku nową akcję pod hasłem „Vietnam – Your Destination”. Jej celem jest zwiększenie liczby ich przyjazdów o 18–21 proc. Wietnamskie ministerstwo turystyki oraz Ministerstwo Przemysłu i Handlu przeznaczyły na ten cel w sumie ponad 8 mln dol. Dla turystów przygotowano karty przywileju wydawane na podstawie paszportu oraz zniżki w hotelach i sklepach polegające na anulowaniu podatku VAT. MZ

2010-12-05

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter