Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

Targowy rok zacznie się już w styczniu

„Zacznij rok od wakacji” – tym hasłem firma Fairex, organizator Międzynarodowych targów Turystycznych ITM Warsaw, będzie promować swoją imprezę.

Wydarzenie odbędzie się w Centrum Wystawienniczym Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie. Jak mówi Roland Sprung, prezes Fairexu, będą to pierwsze targi turystyczne w 2011 roku. Taki termin, jego zdaniem, ma dla branży szereg zalet. Katalogi z ofertami na lato są „świeżo wydrukowane” – jest to zatem dobra okazja do negocjacji pomiędzy organizatorami wyjazdów i agencjami. Sprung zwraca także uwagę na fakt, że kilku dużych touroperatorów przygotowało specjalnie na ITM Warsaw dla klientów indywidualnych oferty „first minute”, które oferowane będą wyłącznie podczas targów.
Promocję imprezy będzie wspierać kampania reklamowa w Warszawie i na Mazowszu, której budżet brutto wynosi około 500 tys. zł. Za planowanie i zakup mediów na potrzeby tej kampanii odpowiedzialny jest dom mediowy SPC House of Media. W ramach działań reklamowych planowane są emisje spotów we wszystkich największych regionalnych rozgłośniach radiowych. Oprócz tego, w Warszawie pojawią się duże tablice billboardowe typu frontlight oraz reklamy w komunikacji miejskiej.
Do tej pory swój udział w imprezie zgłosiło około 60 wystawców z 15 państw. Są wśród nich kraje takie jak Turcja i Nepal, firmy: m.in. Wezyr Holidays, Sigma Travel oraz specjalizujący się w organizacji wypoczynku na Bałkanach – Mac-Sun-Travel ze Skopje.
Ponieważ ITM Warsaw to nie tylko impreza, podczas której branża turystyczna „robi interesy”, w sobotę, 21 stycznia, wieczorem organizatorzy przygotowali dla swoich klientów bankiet.


Początek roku należy do Skandynawii

Reiseliv i MATKA to największe imprezy targowe odpowiednio w Norwegii i Finlandii. Obie mają charakter branżowo – konsumencki.
W 2010 roku Reiseliv odwiedziło ponad 26 tys. odwiedzających plus ponad 7 tys. gości branżowych. Matka zgromadziła ponad 81,5 tys. zwiedzających, w tym prawie 18 tys. przedstawicieli branży turystycznej utrzymując dotychczasową pozycję największej imprezy targowej na terenie całej Skandynawii. – Jednak z obserwacji naszego ośrodka wynika, że stoiska informacyjne podczas imprez targowych spełniają coraz częściej funkcję promocji wizerunkowej, kreując popyt na daną destynację – dodaje Małgorzata Hudyma, dyrektor Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie. Kontakty branżowe w większym stopniu zawiera się podczas imprez warsztatowych, które dają okazję do rozmów bezpośrednich z potencjalnymi nowymi partnerami. Sukces targów zależy w znacznie większej mierze od skuteczności samych wystawców, którzy powinni aktywnie poszukiwać partnerów jeszcze przed przyjazdem do Oslo czy Helsinek, traktując samo stoisko jako wygodne miejsce do rozmów branżowych. – Oczywiście nasz ośrodek pozostaje do dyspozycji wszystkich przedstawicieli polskiej branży turystycznej, którzy potrzebują wsparcia przy poszukiwaniu potencjalnych klientów – zapewnia Małgorzata Hudyma.


13–16 stycznia, Reiseliv, Norway Trade Fairs PO Box 75, Nesgata 1/3, NO-2001 Lillestrøm, www.messe.no, 20–23 stycznia, Matka, The Helsinki Fair Centre Messuaukio 1, P.O.Box 21, FIN-00521 Helsinki www.matkamessut.fi

Koszt udziału w targach
targi REISELIV
Moduł dla ROT (8 m2) • Cena za jeden moduł (z uwzględnieniem współfinansowania POT w wysokości 30 proc.) 19 320 SEK brutto • Cena za jeden moduł (pełna odpłatność) 27 600 SEK brutto,
Moduł dla LOT oraz jednostek samorządu terytorialnego (4m2) • Cena za jeden moduł (z uwzględnieniem współfinansowania POT w wysokości 15 proc.) 11 730 SEK brutto • Cena za jeden moduł (pełna odpłatność) 13 800 SEK brutto,
Moduł dla branży turystycznej (2 m2) • Cena za jeden moduł 6 900 SEK brutto, Polskie stanowisko: D02-03
targi MATKA
Moduł dla ROT (8 m2) • Cena za jeden moduł (z uwzględnieniem współfinansowania POT w wysokości 30 proc.) 20 440 SEK brutto • Cena za jeden moduł (pełna odpłatność) 29 200 SEK brutto,
Moduł dla LOT oraz jednostek samorządu terytorialnego (4m2) • Cena z 1 moduł (z uwzględnieniem współfinansowania POT w wysokości 15 proc.) 12 410 SEK brutto • Cena za jeden moduł (pełna odpłatność)14 600 SEK brutto, Moduł dla branży turystycznej (2 m2) • Cena za jeden moduł (pełna odpłatność) 7 300 SEK brutto, Zgłoszenia uczestników przyjmowane są do 20 grudnia
Marzena zarzycka


Kambodża zyska na ATF


Piękne krajobrazy, bogactwo kulturowe i dziedzictwo historyczne Kambodży stwarzają możliwości rozwoju turystycznego kraju. Zauważa to coraz więcej touroperatorów na całym świecie.
Kolejna edycja Forum Turystycznego Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ATF) mającego na celu promocję regionu jako kierunku podróży turystów, w przyszłym roku będzie miała miejce w Kambodży. Dla kraju zaliczanego do najbiedniejszych państw świata z nominalnym PKB per capita 805 dol. to prawdziwy przełom i szansa na zaistnienie na światowym rynku turystycznym. Ale i dla samego forum lokalizacja tego wydarzenia nie pozostaje bez znaczenia. – Jedną z głównych przyczyn tak dużego zainteresowania przyszłą edycją forum jest obranie Kambodży jako miejsca organizowania ATF – stwierdza dr Thong Khon, wiceprzewodniczący Komitetu Organizacyjnego ATF 2011.
Kambodża bowiem ma się czym chwalić. Jej dziedzictwo kulturowe obejmuje m.in. jeden z siedmiu cudów świata – kompleks sakralny Angkor Wat – i hinduistyczną świątynię Preah Vihear wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Kraj szczyci się również malowniczymi i spokojnymi krajobrazami, które reklamowane są jako dobra przeciwwaga dla wielkomiejskiego zgiełku. Przystosowanie infrastruktury kraju, które zawsze budzi największe wątpliwości zagranicznych turystów, także ulega poprawie. Według danych operatora Société Concessionnaires des Aéroports (SCA), na dwóch międzynarodowych lotniskach w Kambodży, Phnom Penh i Siem Reap, natężenie ruchu lotniczego pod koniec roku 2010 ma powrócić na poziom sprzed globalnego kryzysu finansowego. Dodatkowe rejsy zapowiedzieli przewoźnicy m.in. z Malezji, Tajlandii i Korei Południowej. PG


Turyści zasilą budżet Rzymu

Wycieczki do stolicy Włoch będą musiały podrożeć ze względu na nowy
podatek.
Rada Rzymu zatwierdziła stawkę podatkową, która od 1 stycznia 2011 r. będzie pobierana od wszystkich turystów odwiedzających miasto. Goście hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych będą musieli zapłacić podatek w wysokości 3 euro za osobę za noc, a turyści korzystający z pozostałych rodzajów zakwaterowania 2 euro za osobę za noc. Z opłaty tej będą zwolnione dzieci do lat dwóch. Podatek będzie naliczany tylko przez pierwsze 10 dni pobytu, a płatność będzie należało uiścić bezpośrednio w hotelu przed wymeldowaniem. Z obowiązku opłaty nie są wykluczone osoby rezerwujące zakwaterowanie przez biuro podróży ani ci, którzy zapłaty za pobyt w Rzymie dokonają przed 1 stycznia.
Europejskie Stowarzyszenie Touroperatorów ETOA wystosowało list otwarty do władz Rzymu, w którym wyrażony jest żal, że wprowadzony podatek nie został poddany okresowi przystosowania do nowego rozporządzenia, który w przypadku biur podróży powinien wynosić 18 miesięcy. ETOA zwraca też uwagę, że taki podatek jest zawsze złym posunięciem, jako że decyzja o wyjeździe w dane miejsce łatwo ulega zmianom, nawet w przypadku tak znakomitych kierunków podróży.


Albania i Wenezuela niebezpieczne

Ministerstwo Spraw Zagranicznych poinformowało, że w wyniku obfitych opadów deszczu północne rejony Albanii nawiedziła powódź. Woda zalała niektóre dzielnice miast Szkodra i Lezha i mniejsze okoliczne miejscowości. Nieczynne są przejścia graniczne z Czarnogórą: Muriqan i Hani e Hoti. MSZ ostrzega też o możliwości wystąpienia utrudnień dla turystów udających się do Wenezueli. Padające od kilku tygodni tropikalne deszcze spowodowały największe od 11 lat powodzie, w wyniku których zginęło co najmniej 9 osób. JT


Rumunia w nowej odsłonie

Międzynarodowa premiera nowego brandu odbyła się w lipcu tego roku na targach Expo w Szanghaju.
Projekt rebrandingu Rumunii opracowała międzynarodowa firma THR-TNS na zlecenie ministerstwa rozwoju regionalnego i turystyki Rumunii ze środków unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Projekt narodził się w ramach przyjętego przez rząd rumuński Narodowego Programu Rozwoju Turystyki na lata 2007–2026. Nowy brand powstał w oparciu o wyniki badań marketingowych przeprowadzonych zarówno w Rumunii, jak i na ośmiu, kluczowych dla rumuńskiej turystyki rynkach: w Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Rosji, Austrii, USA, Francji oraz na Węgrzech. Wykorzystano przy tym metody ilościowe i jakościowe, przeprowadzając blisko 11 tys. wywiadów telefonicznych, 90 wywiadów bezpośrednich, badania fokusowe oraz organizując liczne warsztaty i narady, podczas których konsultowano koncepcję projektu na każdym etapie jego powstawania. Dzięki badaniom określono sześć narodowych produktów, które definiują ofertę turystyczną kraju. Należą do nich tradycyjne obszary wiejskie, parki przyrodnicze, miasta i zabytki, a także możliwość aktywnego spędzenia urlopu. Rumunię wyróżniają także dziewicza przyroda, unikatowe dziedzictwo kulturowe oraz tradycjonalizm i autentyczność jej mieszkańców. – Stawiamy na wymagających, ambitnych ludzi, którzy gotowi są wykonać pewien wysiłek, by dotrzeć do mniej oczywistych miejsc, niekojarzonych z masową turystyką. Jeśli tęsknią za zdrowym, aktywnym trybem życia, szanują środowisko naturalne, kulturę i społeczność lokalną, są pełni zrozumienia i tolerancji dla innych, z ciekawością potraktują Rumunię – mówi Ruxandra Ana z Rumuńskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Polsce. Nowa symbolika narodowa Rumunii odwołuje się do skojarzeń z przyrodą, roślinnością i świeżością. Motyw liścia, slogan i kolorystyka utrzymane są w odcieniach zieleni, co ma podkreślać związek z naturą. Według twórców projektu, kolor zielony niesie również pewien ładunek emocjonalny, wyrażając zdrowy i harmonijny styl życia. Grafikę uzupełniają elementy w kolorze niebieskim.
Marzena German

2010-12-20

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter