Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Cichy powrót biura podróży Selectours

Touroperatorzy | Właściciele upadłej firmy założyli kolejną działalność Podczas gdy syndyk nadal wycenia masę upadłościową, właściciele już otworzyli nowe biuro. W branży zawrzało.

To chyba jakiś żart – mówi Wiesław Krawczyński z Almatur. – Rynek
i tak jest bardzo trudny, a tu jeszcze pojawia się nieuczciwa konkurencja
– oburza się. W branży mówi się, że właściciele Selectoursa celowo doprowadzili do upadku biura i oszukiwali pracowników. Podobno prokuratura już bada te sprawę. – Wszystko było precyzyjnie zaplanowane z dużym wyprzedzeniem czasowym – mówi ostrożnie była pracownica firmy Joanna Strzyż. Sami zainteresowani niechętnie komentują sytuację, tłumacząc, że chcą się odciąć od przeszłości. Dlatego też ich nowa firma – Sun & Smile, jest zarejestrowana na żonę jednego z byłych właścicieli – Yousrę Baklouti. Jej nazwisko nie kojarzy się z owianym złą sławą Selectoursem. Turyści dość szybko zorientowali się jednak, że za całym przedsięwzięciem nadal stoi Zouhir Attia. Na internetowych forach nie cichną słowa oburzenia. – Strzeżcie się tego biura, to jest firma założona przez właścicieli Selectours – pisze internautka pamela123. – Złodziejom trzeba łapki krótko ucinać – wtóruje jej użytkownik rekinek. Także branża nie najlepiej ocenia tę sytuację. – To jest psucie rynku. Powinno się dać takim osobom zakaz prowadzenia działalności gospodarczej – mówi Krawczyński. Byli pracownicy biura ostrzegają przed zatrudnianiem się czy podejmowaniem jakiejkolwiek współpracy z Sun & Smile. – Ja nie miałabym zaufania do nich. Jeżeli ktoś raz coś takiego zrobił, drugi raz też może – tłumaczy Strzyż. – Nadal mamy niezałatwione sprawy finansowe z tymi panami – dodaje Zofia Zima. – Trzeba jednak dodać, że to jest na razie biuro agencyjne, więc to nie oni odpowiadają za jakość wyjazdów – mówi. KT


Ecco Holiday bliżej sieci regionalnej

Weryfikacja bazy noclegowej i dopasowanie jej do sześciu linii produktowych to pomysł na podniesienie sprzedaży w sezonie 2011 zaprezentowany agentom podczas spotkań z zarządem Ecco Holiday.

Zarząd firmy przez ponad tydzień spotykał się w regionach z siecią sprzedaży. Zmiany w ofercie omawiane z agentami to wprowadzenie na rok 2011 strategii sześciu linii produktowych. Nowością jest określenie każdego z letnich hoteli z oferty Ecco Holiday w ramach jednej linii. Na spotkaniach podsumowano także pracę w minionym roku i prezentowano nową ofertę. – Chcemy osobiście przedstawić strategię sprzedaży Ecco Holiday naszym współpracownikom, ponieważ to od nich zależy sukces rynkowy. Obecnie realizujemy przedsprzedaż nowej oferty. Zdajemy sobie więc sprawę, że warunkiem rozwoju musi być dbanie o jak najlepsze relacje z siecią sprzedaży – mówi prezes zarządu Ecco Holiday Piotr Kociołek.
Spotkania miały formułę otwartą, agenci podczas nich mogli więc zgłaszać uwagi i propozycje dotyczące współpracy. – Podstawowe zasady, które zapisane są w umowach, się nie zmienią – informuje Piotr Szczygłowski z Ecco Holiday. – Mogą natomiast ulec zmianie albo zostać wprowadzone nowe programy lojalnościowe lub promocje – dodaje.
Marzena Zarzycka


TUI szarżuje coraz mocniej

Intensywny dla touroperatora koniec roku miał zapewnić dobry początek kolejnego, a nowa strategia przyciągnąć klientów i poprawić wyniki finansowe
w 2011 r.

Jak zapowiada spółka, pomysł stworzenia pierwszego w Polsce specjalistycznego portalu turystycznego to efekt gruntownych zmian w grupie TUI Poland. Ocena dotychczasowych wyników touroperatora połączona
z wielomiesięcznymi obserwacjami polskiego rynku zmusiła firmę do przeformułowaniem strategii.
Jednym z jej elementów ma być zakup Centrum Podróży, powołanie Etrips – spółki córki dedykowanej sektorowi e-commerce – oraz rebranding marki. Firma nie podaje jednak, ile kosztować będą ją te wszystkie zabiegi.
Zmiany TUI tam
Kampania rebrandingowa ma pokazać nową linię produktową TUI,
a obecną do tej pory markę Scan Holiday zastąpić brandem TUI Family. Spot promujący tę zmianę był emitowany
w grudniu na antenie TVP i stacji tematycznych TVN oraz na kanałach telewizyjnych z pakietu AT Media i Discovery. Równolegle z kampanią telewizyjną prowadzone są intensywne działania
w internecie. W ostatnich dniach grudnia udoskonalony został też serwis internetowy touroperatora.
Ofensywa w galeriach handlowych
Polska spółka należąca do niemieckiego giganta TUI dzięki zakupowi akcji Centrum Podróży rozpoczyna też realizację strategii zmierzającej do budowy mulitbrandowej sieci sprzedaży. TUI Poland planuje rozbudowę sieci Centrum Podróży i otwarcie kolejnych punktów w największych galeriach handlowych pod swoim szyldem. – Strategią spółki Centrum Podróży jest budowanie ogólnopolskiej naziemnej sieci multibrandowej. Po ponadrocznych negocjacjach z TUI Poland jako udziałowcy spółki uznaliśmy, iż korzystniej będzie ją rozwijać wspólnie z tym touroperatorem – mówi Bertrand Jasiński, prezes spółki. Centrum Podróży działa na rynku od 2002 r. i posiada osiem punktów sprzedaży. Sezon wakacyjny 2009/2010 spółka zakończyła z 20-procentowym wzrostem, realizując sprzedaż wycieczek na poziomie 39 mln i wysyłając na wyjazdy zagraniczne 16,5 tys. turystów.
Zamieszać w internecie
Dodatkowo firma uruchamia portal Etrips, który ma być konkurencją m.in. dla Wakacje.pl czy Travelplanet.pl. Touroperator stawia jednak na nieco odmienną strategię. Ofert ma być mniej, ale te, które się tam pojawią, muszą mieć wizerunek sprawdzonych, a więc takich, które mają najwyższe notowania atrakcyjności. – Zaprosiliśmy do współpracy 15 touroperatorów, których oferty obok propozycji TUI stanowią bazę, z której wybraliśmy najciekawsze pakiety turystyczne. Na początku 2011 r. zaproponujemy także samodzielne elementy, takie jak przelot, hotel, wycieczka fakultatywna, oraz cały szereg usług okołowakacyjnych, oferowanych przez spółki córki z grupy TUI – informuje Marek Andryszak, prezes TUI Poland. Oferta portalu to 240 destynacji, 1719 hoteli i 490 wycieczek objazdowych. Mają tam znaleźć się nie tylko pakiety klasyczne, lecz także kwalifikowane. To samo dotyczy destynacji – portal oferuje wyjazdy zarówno do najpopularniejszych wśród Polaków krajów, tj. Egiptu, Tunezji, Grecji, Włoch czy Hiszpanii, jak i egzotycznych, np. Kenii, Indii, Brazylii, Sri Lanki czy na Kubę.

2011-01-13

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter