Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Z myślą o branży i krajoznawcach

Wśród tegorocznych wystawców dominowały instytucje samorządowe i lokalne reprezentujące 12 województw. Zabrakło wystawców z ościennego Mazowsza oraz województw lubuskiego, opolskiego i dolnośląskiego. Marginalny udział stanowili wystawcy zagraniczni oraz touroperatorzy i biura podróży.

Po regresie, jaki przeżywały targi dwa – trzy lata temu, widać znaczną poprawę. Jest dużo więcej ofert regionów – ocenia Tomasz Dronka, naczelnik Wydziału Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. – To bardzo dobry kierunek rozwoju, gdyż targi turystyczne w aglomeracji to właściwie targi przemysłu czasu wolnego. Odwiedzający nie przychodzą rezerwować wczasów all-inclusive, a raczej dowiedzieć się, jak zagospodarować wolny weekend, często przy ograniczonych możliwościach finansowych – dodaje. Z myślą o nich łódzki urząd marszałkowski zaprezentował kilka nowych tematycznych wydawnictw promujących turystykę aktywną (Łódzki Szlak Konny, szlaki kajakowe), miejsca związane z wydarzeniami I wojny światowej oraz turystykę kulinarną.
Wbrew zasadzie „cudze chwalicie, swego nie znacie” największą powierzchnię wystawienniczą zajęła Łódź i województwo łódzkie prezentujące się na dwóch dużych stoiskach – jednym firmowanym przez urząd marszałkowski, drugim – przez Lokalną Organizację Turystyczną „Centralny Łuk Turystyczny”. Duże stoisko zajmował również region partnerski Wielkopolska. – Zdecydowaliśmy się ponieść większe nakłady, gdyż aglomeracja łódzka, ze względu na bliskość i doskonałą dostępność komunikacyjną, stanowi bardzo ważny rynek dla Wielkopolski. Nasze regiony łączy nie tylko autostrada, ale także rzeka Warta – idealne miejsce dla kajakarzy – podkreślał Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, z zamiłowania kajakarz.
Oferta regionów była rzeczywiście bogatsza niż przed rokiem. Po raz pierwszy wystawiał się m.in. region sądecki. – Zdecydowaliśmy się na udział w łódzkich targach, gdyż cieszą się dobrą renomą w kraju. Nie zawiedliśmy się, nasze stoisko odwiedziły tłumy. Co więcej, odwiedzający wykazywali nie tylko zainteresowanie, ale również dużą wiedzę o naszym regionie – cieszy się Paulina Kurnyta-Ciapała ze Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu.
Targi „Na Styku Kultur” to wydarzenie skierowane głównie do odbiorcy indywidualnego z aglomeracji łódzkiej. W programie nie zabrakło jednak imprez stricte branżowych. Zorganizowano szkolenia dotyczące m.in. sposobów efektywnego wystawiania się na targach, skutecznej promocji marki w mediach społecznościowych, profilaktyki zdrowotnej dla osób podróżujących.
Ważne było spotkanie dotyczące obowiązkowych zabezpieczeń finansowych dla organizatorów i pośredników turystycznych w świetle znowelizowanej ustawy o usługach turystycznych. Ponadto zaprezentowano wyniki badań ruchu turystycznego w województwie łódzkim w 2010 r. W kuluarach odbyło się spotkanie koalicji ośmiu województw ustalające harmonogram prac związanych z przygotowaniem szlaku drogowego I wojny światowej, którego otwarcie planowane jest podczas obchodów 100. rocznicy wybuchu wojny. 
Aleksandra Jonas


25-27 lutego, XVII Międzynarodowe Targi Regiony Turystyczne „Na Styku Kultur”, Łódź

2011-04-20

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter