Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Poradnia

»

Skuteczna metoda promowania biznesu

Zakupy grupowe to dynamicznie rozwijający się w Polsce segment e-commerce. Pierwsze tego typu rozwiązania przetestowali Amerykanie, teraz sprawdzają Polacy.

Wykorzystaj zakupy grupowe jako bezpłatną reklamę swojej działalności
i zaprezentuj cała swoją ofertę.

Traktuj klienta tak, żeby wrócił ponownie
i skorzystał z oferty płacąc za nią 100 proc. ceny
i zdecydował się na usługi dodatkowe

Wyróżnij się na tle innych i zadbaj o „specjalne” gadżety, które będą przypominały klientowi o tobie
i twojej ofercie 

Codziennie kilka milionów konsumentów przegląda newslettery, które wysyłane są przez portale zakupów grupowych. Wyszukują oni interesujące ich oferty i kupują je przez internet z konkurencyjnymi rabatami sięgającymi nawet 90 proc. To ogromny potencjał marketingowy – mówią eksperci.
Wśród prezentowanych promocji dominują te z zakresu gastronomii, hotelarstwa i spa&wellness. Teraz także coraz więcej ofert pojawia się z zakresu stricte turystyki, w tym ofert internetowych biur podróży.
Eksperci przewidują, że w perspektywie roku, internauci, którzy będą chcieli skorzystać z nowości, kupić cokolwiek, pójść ze znajomymi spędzić wolny czas, odpocząć na krótkich wakacjach, będą sprawdzać portale zakupów grupowych, aby sprawdzić czy są ciekawe okazje. Przedsiębiorca, który nie będzie miał swojej oferty na platformie może pozostac niezauważony.
Jednocześnie są przekonani, że w Polsce niedługo będą funkcjonować dwie kategorie firm – te, które już skorzystały ze sposobu promowania swoich produktów poprzez zakupy grupowe oraz te, które skorzystają za chwilę z tej możliwości. 

1 Sprzedaż grupowa to szybka i skuteczna reklama

Sprzedaż grupowa najlepiej sprawdza się w przypadku nowo powstałych firm, które szybko chcą zaistnieć na rynku, lub tych, które chcą zdobyć rozgłos i przyciągnąć zupełnie nową klientelę. Korzystać z niej powinny także te firmy, które choć na rynku są już długo, to wprowadzają nowy produkt, o którym chcą poinformować jak najwięcej potencjalnych zainteresowanych. Zamieszczając ofertę na platformie zakupów grupowych warto pamiętać, że o sukcesie nie tylko świadczy wysoka sprzedaż i liczba zainteresowanych, ale również reklama, jaką dzięki temu firma zyskuje. Zakupy grupowe to do tej pory najtańszy sposób promocji na ogólnopolską skalę.
Portale są idealnym miejscem na promocję usług, których usługodawca nie jest w stanie sprzedać samodzielnie, przy ponoszeniu kosztów stałych. Przy wykorzystywaniu platformy istnieje zatem możliwość zwiększania przychodów czy „cross selling”. Klienci chętnie korzystają z atrakcji dodatkowych- usług baru, masaży czy usług gastronomicznych. A to podnosi opłacalność całej kampanii marketingowej i atrakcyjność miejsca w które klient się udaje. 

2 Siła „marketingu szeptanego”

Zakupy grupowe to najczęściej sprzedaż jednej czy dwóch ofert z całego pakietu, jaki ma do przedstawienia dana firma. Nie warto jednak poprzestawać tylko na tym fragmencie swoich usług. Klient powinien poznać cały wachlarz propozycji. Dzięki temu, jeśli w przyszłości będzie, chciał skorzystać z podobnych usług, będzie już wiedział gdzie może się po nie udać lub polecić je innym. Warto pamiętać o potencjale marketingu szeptanego. Jeśli klient będzie zadowolony z oferty, z której korzystał, a znać będzie inne propozycje, na pewno poleci firmę swoim znajomym czy rodzinie. Marketing szeptany jest obecnie najbardziej zaufanym źródłem promocji, warto cały czas mieć na uwadze to, co potem będą mówić klienci o oferowanych przez firmę usługach. Cała sieć znajomych jednego zadowolonego klienta, to potencjalni przyszli klienci. 

3 Jakość pamięta się 10 razy dłużej niż cenę

Profesjonalne podejście do wszystkich klientów, bez względu na ich status, to podstawa sukcesu. To, że osoba zakupiła ofertę po promocyjnej cenie nie znaczy, że usługa ta ma być realizowana także poniżej kosztów. Klient liczy na wysoki standard. Dlatego jeśli usługodawca decyduje się na wprowadzenie oferty promocyjnej, nabywca ma być w pełni usatysfakcjonowany. Przy podjęciu tej decyzji należy zastanowić się na czym warto obniżać koszty i jak sprzedać produkt drugiej kategorii, tak aby klient tego nie zauważył.
Czasem rzecz, która wydaje się z pozoru nieistotna, dla klienta ma podstawowe znaczenie i wpływa na jego ogólne samopoczucie dotyczące oferowanej usługi. Brak jednorazowego mydła w hotelu, gorszy stolik w restauracji czy bilety na koncert bez miejscówki to działania wymierzone przeciw sobie. Warto przemyśleć, na czym oszczędzać. 

4 Zadbaj o swój pozytywny wizerunek i reklamuj inne produkty

Nieprzychylna opinia w sieci może na długo popsuć wizerunek firmy. Każdy klient, który skorzysta z oferty zakupów grupowych, po jej realizacji może skomentować ją na forum internetowym. Jego negatywna opinia na stałe popsuje wizerunek firmy i zamiast przysporzyć nowych klientów, wystraszyć tych, którzy potencjalnie byli nią zainteresowani. Klient, który skorzystał z oferty musi być w stu procentach z niej zadowolony. Warto przygotować dla niego specjalne bonusy czy gadżety, którymi potem będzie mógł pochwalić się wśród znajomych. Podczas wizyty np. w salonie kosmetycznym czy restauracji hotelowej zaproponuj mu rabaty na inne produkty, z których będzie mógł korzystać przy ponownej wizycie. 

5 Myśl długofalowo i nawiązuj trwałe relacje z klientami

Trzeba zakładać perspektywiczne rozwiązania. Nie można poprzestać tylko na momencie, w którym klienci będą realizować ofertę. Trzeba wymyślić szereg strategicznych działań, aby w niedługim czasie klienci powrócili. Trzeba działać rozważnie. Powracający klient ma skorzystać z oferty sprzedawanej, już nie tej objętej zniżką, ale z zakupionej po pełnej kwocie. W tym celu warto przygotować programy lojalnościowe, które zatrzymają klientów. Zaproponuj np. najlepiej sprawdzają się karty członkowskie, które oferują np. co trzecią czy czwarta wizytę w danym miejscu objętą zniżka czy różnorodne pakiety punktowe, za które po uzyskaniu wymaganego progu klienci mogą otrzymać prezent czy kolejna usługę gratis. Te zabiegi przywiązują do danego miejsca i zachęcają do korzystania z niego. 
Maria Kilijańska

2011-05-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter