Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Zdjęcia pokoju hotelowego ważniejsze niż rekomendacje gości

Niemiecki portal specjalizujący się w rezerwacjach hotelowych HRS zapytał internautów, jakie kryteria, poza położeniem i ceną, odgrywają najważniejszą rolę w procesie wyboru hotelu. Sonda została zrealizowana wspólnie z Instytutem Badania Rynku eResult pod koniec stycznia 2011 na reprezentatywnej grupie 600 osób.

Wyniki badania pokazały, że dla większości ankietowanych najważniejsze są zdjęcia pokoi lub samego obiektu (78 proc. wskazań), zaraz za nimi plasują się rekomendacje gości hotelowych (66,7 proc.), przy czym dla dwóch trzecich pytanych ważne jest zdanie obcych osób korzystających z usług hotelu, a rekomendacja ze strony znajomych i przyjaciół ma znaczenie tylko dla 43 proc. badanych.
Opinie w internecie wpływają na 76,4 proc. młodych osób (do 29 roku życia) oraz na 54,3 proc. starszych użytkowników internetu (50 lat+). W tym przypadku znaczenie ma także rodzaj realizowanej podróży, opinie innych odgrywają zasadniczą rolę, jeśli mówimy o prywatnych wojażach, uczestnicy podróży służbowych zwracają raczej uwagę na możliwość zaparkowania bezpośrednio przed hotelem oraz skorzystania z internetu w pokoju. Na trzecim miejscu wśród najważniejszych kryteriów wyboru obiektu plasuje się jego standard wyrażony ilością gwiazdek (59 proc. wskazań). To, czy na terenie znajduje się restauracja ma decydujące znaczenie dla 45 proc. ankietowanych. Coraz ważniejsza dla internautów wydaje się być możliwość obejrzenia filmów prezentujących konkretny hotel (25 proc. odpowiedzi). Analiza pokazała ponadto, że mężczyznom bardziej niż kobietom zależy na dostępie do internetu w pokoju (42,4 proc. vs. ok. 30 proc.), natomiast panie przywiązują większą wagę niż panowie do salonów spa oraz sal fitness (odpowiednio 32 proc. oraz 20 proc.). Wraz z wiekiem zwiększa się z kolei zapotrzebowanie na bardziej przestronny pokój. Wśród młodych (do 29 roku życia) jego metraż ma znaczenie dla ok. 30 proc. pytanych, 38 proc. osób w średnim wieku (30-40 lat) oraz dla 54 proc. powyżej 50 roku życia. To, czy w pobliżu obiektu mieści się pole golfowe, dla większości badanych ma marginalne znaczenie (poniżej 1 proc. wskazań). AK 


OPINIA
Artur Lisowski, marketing
manager, HRS Polska
Badania przeprowadzone przez naszą firmę na terenie Niemiec pokrywają się w dużej mierze z zachowaniami polskich konsumentów. Nowości technologiczne wzbudzają duże zainteresowanie klientów także w Polsce. Szczególnie chętnie oglądają oni filmy prezentujące obiekty, co potwierdzałoby wyniki niemieckich badań, mówiące o tym, że duże znaczenie podróżni przywiązują do wyglądu hotelu. Znaczenie ma także jego położenie, zauważyliśmy bowiem, że internauci często korzystają z opcji wyświetlenia mapy.

2011-06-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter