Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Zima w Polsce coraz bardziej egzotyczna

Wyjazdy na narty są co roku uatrakcyjniane, jednak wśród polskich turystów zimą dominuje egzotyka. Wofercie zimowej tradycyjnie znalazły się propozycje wyjazdów na narty i na plażę.

Te pierwsze poszerzone zostały przede wszystkim o nowe obiekty hotelowe i dodatkowe usługi, w przypadku tych drugich do popularnych destynacji dołączyły nowe, leżące w rejonie Ameryki Południowej, Afryki oraz Azji. 

Coraz silniejsza egzotyka
Program zimowy nie jest tak szeroki, jak oferta na lato, przedstawiciele branży tłumaczą ten fakt tendencją Polaków do wyjeżdżania na urlop głównie w wakacje. – Wyjazdy zimowe, choć coraz bardziej popularne, pozostają w sferze zainteresowań mniejszej części społeczeństwa niż letnie wojaże – zauważa Magda Plutecka-Dydoń, PR manager w Neckermann Polska. Dodaje, że klient „zimowy” to albo zapalony narciarz, który doskonale wie, gdzie chce spędzić wakacje, albo zagorzały plażowicz.
Osoby spędzające zimowe wakacje nad morzem wybierają najczęściej pobyt w komfortowym hotelu przy plaży, zima to też ulubiona pora na wyjazdy na nurkowanie. – Zauważamy, że nasi klienci podróżują w coraz odleglejsze rejony świata. Ponieważ często mają mniej urlopu, chcą go jak najlepiej wykorzystać. Z tego powodu zimą dużą popularnością cieszy się egzotyka oraz wycieczki objazdowe do innych dalekich krajów – tłumaczy Justyna Krzyżanowska, brand manager w TUI Poland.
Ten rok będzie prawdopodobnie dużo bardziej udany dla egzotyki także
z innego powodu. – Ubiegłoroczna zima była dla firm organizujących wycieczki do dalekich krajów bardzo ciężka, można wręcz stwierdzić, że sezonu na te wyjazdy właściwie nie było – tłumaczy Ewa Zawistowska, pełnomocnik zarządu Triada SA. – Musieliśmy zrezygnować z wielu oferowanych kierunków, w których trwały konflikty wewnętrzne – przypomina Zawistowska. 

Wczesna rezerwacja na topie
Przedstawiciele branży zgodnie zauważają, że bez względu na wybrany kierunek wyjazdu, zarówno narciarze, jak i plażowicze chętnie rezerwują swoje zimowe wakacje w ramach wczesnej rezerwacji. Tak jest i w tym roku. – Już 30 maja rozpoczęliśmy sprzedaż wycieczek z katalogu Egzotyka 2011/2012. Możemy stwierdzić, że w sprzedaży zimowej oferty przeważał będzie trend first minute – uważa pełnomocnik zarządu Triada SA. – Ostatni rok potwierdza, że wraca popularny niegdyś trend do wcześniejszego rezerwowania wakacji. Polacy są zainteresowani naszymi propozycjami już nawet kilka miesięcy przed wyjazdem – tłumaczy Plutecka-Dydoń. W tym samym tonie wypowiada się przedstawicielka TUI Poland. – Rośnie edukacja turystyczna, a wraz z nią rok do roku zyskuje na znaczeniu oferta first minute – zauważa Justyna Krzyżanowska. 

First musi kusić
Dzięki first minute turysta może wybierać z całej oferty. Nie bez znaczenia są oszczędności na poziomie kilkudziesięciu procent. W TUI Poland rabat sięga 30 proc., w Neckermannie 25 proc. – Promocje i „dodatki” do rezerwacji first minute to jedna z najważniejszych cech oferty – wyjaśnia Zawistowska. Choć podobne bonusy znaleźć można u wielu organizatorów, nie wszyscy uważają je za podstawowe narzędzie konkurowania na rynku. – Staramy się zainteresować klienta treścią oferty, a nie jej dodatkami, bo powszechny „bon na wycieczkę” nie jest czynnikiem przesądzającym o wyborze danego touroperatora – mówi PR manager w Neckermann Polska. 

Upał kontra mróz

Obie kategorie wyjazdów poszerzą się o dodatkowe kierunki lub wzbogacą o nowe opcje spędzania urlopu.
– Wśród wycieczek samolotowych nowościami są Lanzarote, Kostaryka, Tajlandia, Madera oraz wycieczki objazdowe po Wietnamie i Zanzibarze – wymienia Krzyżanowska z TUI Poland. W Neckermannie klienci będą mogli wybierać z programu poszerzonego o wyloty do Turcji, regionu Recife w Brazylii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Gambii i Senegalu, w przypadku trzech ostatnich pojawi się opcja wycieczek objazdowych, z programami typu private roundtrips, a także island jumping. W Triadzie nowościami są Argentyna, Kostaryka, Meksyk oraz Izrael, największym powodzeniem cieszą się Wenezuela, Sri Lanka, Tajlandia oraz Meksyk. Jeżeli chodzi o ofertę narciarską, touroperatorzy nie zamierzają konkurować tylko ilością proponowanych destynacji. Wyciągając wnioski z monitoringu rynku, coraz dokładniej dopasowują swój produkt do potrzeb klientów. – Analiza rynku uwzględnia konkurencyjność produktu. Transfery do Austrii, impreza skiopening, hotele dla dorosłych czy np. zniżki dla nowożeńców to produkty, które powstały w odpowiedzi na propozycję polskich klientów. – W TUI Poland pojawią się dwa nowe kluby Scan Holiday z autorskim programem animacji dla najmłodszych, łącznie będzie ich sześć, po trzy w destynacjach zimowych i letnich.
Marzena German

2011-09-01

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter