Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Warszawa inwestuje w nowoczesne rozwiązania

Nowinki techniczne pozwalają turyście samodzielnie tworzyć spersonalizowane przewodniki lub wyszukiwać najciekawsze wydarzenia i okazje, z jakich może skorzystać w czasie wyjazdu.

Władze Warszawy stworzyły nowoczesne projekty dla mieszkańców
i odwiedzających, wykorzystując nowe technologie. 

Wirtualny przewodnik
Pierwszym z nich jest aplikacja, dzięki której odwiedzający sam może zbudować przewodnik po mieście. Idea bazuje na modelu zakupów internetowych. E-turysta „kupuje” interesujące go miejsca, takie jak muzea, hotele czy restauracje, wrzucając je do koszyka.
– Użytkownik będzie mógł zapisać stworzony w ten sposób przewodnik w formacie PDF. Przewodniki tworzone są w oparciu o informacje znajdujące się na oficjalnym portalu turystycznym miasta – tłumaczy Anna Witkowska, zastępca dyrektora w Stołecznym Biurze Turystyki.
Innym projektem jest aplikacja na telefony komórkowe Whaiwhai, która bazuje na schemacie gry miejskiej. Użytkownik rozwiązując zagadki i wykonując zadania będzie mógł w niekonwencjonalny sposób poznać historię miasta i odkryć ciekawe miejsca. 

Nowy system rezerwacji
W najbliższym czasie na turystycznym portalu miasta pojawi się nowy system rezerwacji hotelowych przygotowany we współpracy ze Spółką PL2012. – Pełny system rezerwacji hoteli pojawi się w grudniu 2011 r. Obecnie część obiektów noclegowych dostępna jest przez stronę www.warsawtour.pl. Pracujemy nad poszerzeniem oferty, która obejmie wszystkie warszawskie hotele oraz znaczną część hosteli, apartamentów i pensjonatów
– wyjaśnia Witkowska. W dalszej perspektywie miasto planuje rozwijanie bezpłatnej sieci WIFI, która dostępna ma być w najważniejszych dla turysty częściach miasta.
Nowoczesne rozwiązania dla Warszawy opracowywane są i wdrażane
w ramach projektu I-Speed finansowanego z Programu Interreg IVC. 

Informator w komórce
W stolicy uruchomiony został też system hotdeals, dzięki któremu turyści mogą szybko znaleźć informacje na temat atrakcji miasta, czy bazy noclegowej. – Osoby odwiedzające Warszawę na bieżąco mogą śledzić interesujące ich wydarzenia – wyjaśnia Wojciech Kąkol, prezes zarządu Iweii.com, twórca aplikacji hotdeals. – System bazuje na mapach Google, a prezentowane informacje czerpane są z Urzędów Miast oraz instytucji z nimi współpracujących – informuje Katarzyna Połomska-Kwaśniewska, specjalista ds. PR i marketingu w Iweii.com. W projekt, poza stolicą, zaangażowały się Gdynia i Sopot, a wkrótce dołączy do nich Poznań. MG

2011-09-01

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter