Największym zainteresowaniem na niemieckim RDA cieszyły się oferty wyjazdów tematycznych i propozycje pobytów związanych z Euro 2012.
Polscy uczestnicy nadal uznają spotkanie za najbardziej skuteczne narzędzie marketingowe, pozwalające promować incoming do Polski. – Europa bardzo często jeździ do Polski autokarem, dlatego impreza ta jest istotna dla branżowych przedstawicieli – mówi Tadeusz Milik, prezes Forum Turystyki Przyjazdowej. – Jednak termin jest niefortunny. RDA organizowane jest w środku sezonu, a za rok mają być nawet w pierwszej połowie lipca. Nie zauważyliśmy też zwiększonego zainteresowania Polską. Widać tendencję spadkową – dodaje. Inaczej targi ocenia Jan Wawrzyniak, dyrektor biura POT w Berlinie. – Tegoroczna edycja była bardzo dobra dla Polski, a oferty wystawców cieszyły się dużym zainteresowaniem – mówi.
Jak podaje organizator Międzynarodowych Targów Autokarowej Turystyki Objazdowej RDA, w tegorocznej edycji uczestniczyło ponad 1,4 tys. wystawców, głównie przedstawiciele branży autokarowej i biur turystycznych oraz hoteli. Polskę reprezentował Ośrodek Zagraniczny Polskiej Organizacji Turystycznej z Berlina wraz z 13 przedstawicielami polskich biur turystycznych i hoteli, w tym pięciu z nich z indywidualnym stoiskiem (Waiss Travel, Super Tour DMC Poland, Travel Plus, Arka Mega SA, Raise Service Vacek). Branżowi przedstawiciele podkreślają jednak, że coraz mniej wystawców uczestniczy w wydarzeniu. – Ceny idą w górę. Dla wielu biur podróży są one już za wysokie, dlatego coraz częściej rezygnują z udziału w workshopie – dodaje.
Oferta polskich wystawców obejmowała pobyty w hotelach, propozycje wyjazdu nad morze, na Mazury i w góry, pobyty w uzdrowiskach, a także propozycje wyjazdów dla młodzieży, ponadto turystykę objazdową w połączeniu z kulturową. – W tym roku dużym zainteresowaniem cieszyły się oferty wyjazdów tematycznych, jak np. prezentowana nowość „Czekoladowa Polska”, której oferta dotyczy zwiedzania miejsc z bogatą tradycją wyrobu czekolady – mówi Jan Wawrzyniak. MAK
Destination Poland NA RDA
„Wiadomości Turystyczne” jak co roku towarzyszyły wystawcom i odwiedzającym RDA. Specjalne niemieckojęzyczne wydanie
naszej gazety
promowało najciekawsze produkty turystyczne Polski
26-28 lipca 2011r., RDA Workshop, Kolonia Niemcy