Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Wiedeń wdraża nową strategię promocyjną

Miasto szykuje kampanię w związku z nadchodzącym Rokiem Klimta. Inicjatywy obejmą także akcje w internecie zgodnie z dewizą WienTourismus goes mobile.

Budżet marketingowy Wiednia przygotowany na drugie półrocze 2011 r. wynosi 6,8 mln euro. Pieniądze te mają być przeznaczone na spektakularne akcje promocyjne prowadzone na ulicach miast, product placement, reklamę w internecie, imprezy dedykowane branży turystycznej oraz działania z zakresu public relations. – Mowa o Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Brazylii, krajach arabskich w Azji oraz Indiach, które traktowane są przez nas jako rynek wschodzący – tłumaczy Norbert Kettner, dyrektor WienTourismus. – Jednak najważniejszym nowym rynkiem jest dla nas świat wirtualny, obejmujący mobile web oraz media społecznościowe – wyjaśnia.

Wirtualna walka
Właśnie na tym polu WienToursimus zamierza działać szczególnie intensywnie. Powodem decyzji jest przekonanie, że w dzisiejszych czasach konkurencja między destynacjami rozgrywa się właśnie w świecie wirtualnym, dlatego tak ważne jest, by Wiedeń zyskał w tym środowisku możliwie najmocniejszą pozycję. Jednym z realizowanych właśnie działań było uruchomienie nowej wersji strony internetowej miasta przystosowanej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Stolica Austrii nie zapomina także o mediach społecznościowych. Jej strona na Facebooku liczy dziś ponad 330 tys. fanów, których z każdym dniem przybywa. 

Spektakularne akcje promocyjne
WienTourismus prowadzi szeroko zakrojone akcje marketingowe także w realnym świecie. W pierwszym półroczu br. imponujące inscenizacje uliczne odbyły się już w sześciu europejskich miastach, w tym także w Warszawie. W planach są podobne imprezy, które odbędą się jeszcze w pięciu stolicach Starego Kontynentu. Kolejną akcją ma być tourneé specjalnie przygotowanych kanap, które stały się już symbolem wiedeńskiej Dzielnicy Muzeów. W ramach przedsięwzięcia StadtLesen (Czytanie Miasta) pojawią się one w różnych austriackich miastach, gdzie staną się przytulnymi kącikami do czytania. Jednocześnie na nośnikach reklamy zewnętrznej zaprezentowane zostaną plakaty ze sloganem „Wiedeń – teraz albo nigdy”. Odkryć najpiękniejsze strony miasta w formie 16-stronicowej książki, będzie można, na której poszczególnych stronach pojawią się informacje na temat aktualnego programu kulturalnego Wiednia. 

Tour po centrach handlowych
W Moskwie klienci centrum handlowego GUM zostaną zaproszeni na zakupy do stolicy Austrii. Idea akcji opiera się na pomyśle filmowania zakupowiczów, których obraz zostanie wmontowany w wyświetlany na dużej ścianie film. W ten sposób stworzone zostanie wrażenie spacerowania po ulicach handlowych Wiednia. Osoby uwiecznione w reklamie będą mogły wziąć na pamiątkę swoje zdjęcie opatrzone reklamą austriackiej stolicy.
Podobna akcja przeprowadzona zostanie w Bukareszcie. W Pradze klienci centrum handlowego Chodov dowiedzą się, jak tańczyć walca wiedeńskiego. Na specjalnie przygotowanej podświetlanej podłodze projektory wyświetlą kroki tańca i poprowadzą kursantów przez parkiet. Do współpracy zaproszono radio oraz szkoły tańca z czeskiej stolicy. W Bregencji, Innsbrucku, Graz i Linz w czasie adwentu poczekalnie dworców kolejowych i autobusowych zostaną wypełnione zapachem cynamonu i pierników. Akcji towarzyszyć mają plakaty prezentujące nastrojowe sceny z Wiednia.
 
Od kawiarni po radio
W Warszawie planowana jest kampania w kawiarniach i cukierniach, które zostaną przystrojone wiedeńskimi motywami. Klienci tych lokali otrzymają foldery i ulotki reklamowe z Wiednia. Z kolei w Hiszpanii podobna akcja przeprowadzona zostanie w sklepach Swarovskiego. W ramach promocji austriackiej stolicy w 11 europejskich i pozaeuropejskich metropoliach (m.in. w Toronto, Vancouver, Tokio) odbędzie się 14 konferencji prasowych. Tematem przewodnim 10 z nich będą przyszłoroczne obchody Roku Klimta. Ważnym aspektem działań marketingowych ma być współpraca z jednym z indyjskich touroperatorów Raj Travel, która zakłada emisję spotów radiowych oraz zamieszczenie reklamy zewnętrznej w trzech popularnych centrach handlowych w Bombaju oraz Hyderabadzie. 
Marzena German

2011-09-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter