Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Poradnia

»

Daj się odnaleźć w internetowym gąszczu

W natłoku informacji, ofert i reklam turystycznych zamieszczanych w internecie łatwo pozostać niezauważonym. Klienci zawsze chcą znaleźć najkorzystniejszą ofertę. Nie przegap swojej szansy i promuj się z głową.

Codziennie kilka milionów osób w Polsce przegląda strony internetowe, aby znaleźć ciekawą ofertę. Obecnie każdy, kto chce wypocząć, spędzić czas wolny z przyjaciółmi, wyjechać na weekend lub tygodniowe wakacje, a także skorzystać z zabiegów upiększających lub leczniczych szuka ofert z rabatami. A te dostępne są przede wszystkim na portalach zakupów grupowych. W ostatnim czasie to one zrewolucjonizowały internetowy rynek sprzedaży.
Zakupy grupowe to już nie tylko nowość, ale jeden z najczęściej wybierany przez przedsiębiorców kanałów dystrybucji. Wraz z rosnącą popularnością i częstą rekomendacją przez klientów, inwestorzy nabrali zaufania do portali i coraz częściej nawiązują współpracę biznesową. Jednak zdarza się, że zamiast promocji oferty, zadowolonych klientów i perspektyw na przyszłość kończy się jedynie na niepotrzebnie poniesionych kosztach nietrafionej inwestycji.
Mnożąca się liczba portali nie zawsze zapewnia profesjonalną obsługę. Sprawdź, czego unikać i jak powinna wyglądać twoja oferta, aby klienci byli nią zainteresowani. A także co zrobić, aby nie zniknąć w gąszczu innych dostępnych ofert, które często są do siebie bardzo podobne. 

1 Wzbudź zainteresowanie
Skłaniając się ku sprzedaży oferty przez internet, przedsiębiorcy liczą na zainteresowanie jak największej liczby osób, które przełoży się na ich wymierny sukces.
Pozornie sprawa wydaje się prosta. Mając dobry produkt w atrakcyjnej
cenie, wystarczy tylko o tym poinformować potencjalnych klientów. W praktyce jednak, wśród tak dużej konkurencji i różnorodności usług nie jest to łatwe. Każda oferta z założenia jest najbardziej korzytna, opłacalna i niepowtarzalna. Jak więc pokazać, że właśnie nasza jest tą jedyną?
Przede wszystkim ważne są dwa elementy: odpowiednia ilość informacji oraz dobrze wykonana ciekawa
grafika lub zamieszczone zdjęcia. Wszystkie te elementy muszą być ze sobą spójne, aby tworzyć prosty i zrozumiały przekaz marketingowy. Wiele osób nie ma czasu na czytanie całości oferty i wyszukuje tylko najważniejsze informacje. Warto je pogrubić lub zakreślić innym kolorem. Skuteczne jest używanie list numerowanych oraz ramek i grafiki obrazującej treść oferty.
Tworząc kontent przekazywanych informacji nie można zapomnieć
o swojej wierygodności. Na różne sposoby można pokazywać walory swoich produktów, jednak wypowiadane słowa trzeba zawsze potwierdzić. W tym celu warto zamieścić wyraźne zdjęcia i rekomendację innych klientów. 

2 Konkretyzuj oferty
Każdy przedsiębiorca, który chce trafić do odpowiedniego klienta, powinien zastanowić się, jak skutecznie może zaspokoić jego aktualnie wybrane potrzeby, a nie próbować wrzucić wszystko do jednego worka. Jeśli promujemy ofertę weekendową, trzeba skupić się na wydobyciu jej walorów. Jeśli chcemy przyciągnąć amatorów jazdy konnej, nie oferujmy im jeszcze zabiegów spa i wieczoru z kulturą chińską. Klient będzie zdezorientowany i nie będzie wiedział, na co w końcu się decyduje. Warto w tym celu konkretyzować oferty i dostosowywać do określonych grup docelowych. Tu zdecydowanie sprawdza się zasada, że jeśli coś jest dla każdego, to jest dla nikogo. Jednak nie można posunąć się też za daleko. Zbyt wąska oferta może spowodować, że oferta stanie się niszowa, przez co atrakcyjna tylko dla wąskiego grona klientów. Sprzedaż grupowa to najczęściej sprzedaż jednej lub dwóch ofert z całego pakietu, który ma do przedstawienia dana firma. 

3 Pomyśl o dodatkowych atrakcjach i pobudź wyobraźnię kupującego"
Zainteresuj swoją ofertą” – to klucz do sukcesu. W tym celu warto określić w nagłówku albo na początku listu własną grupę docelową i zaznaczyć dokładnie, czego oferta dotyczy. Aby przykuć uwagę, już w samym temacie można umieścić coś, co wzbudzi zainteresowanie zaraz po otwarciu strony. Klient musi utożsamić
się z ofertą i wyobrazić sobie jak, z niej korzystać. Kolejnym ważnym elementem jest umieszczenie informacji o dodatkowych usługach dostępnych w okolicy. Spowoduje to, że klient zacznie się utożsamiać z
danym miejscem, jeszcze zanim je wybierze. Wyobrazi sobie, co będzie robić, gdzie pójdzie i co przeżyje. Jeśli będzie mieć pozytywne skojarzenia na pewno, wybierze ofertę. 

4 Wymyśl coś oryginalnego
Obecnie liczba ofert powoduje, że rzadko można znaleźć coś wyjątkowe. Dlatego warto pokazać, że jest się w stanie dać klientowi coś specjalnie przygotowanego z myślą o nim. Dzięki temu klienci odnajdą dodatkowe korzyści w skorzystaniu z oferty. Dobrym pomysłem jest np. „pobyt z różanym motywem” w hotelu lub pensjonacie, w czasie którego klienci mogą nie tylko wypocząć i korzystać ze wszystkich usług dostępnych w każdym hotelu, ale też dodatkowo mogą wziąć udział w różanym rytuale obejmującym: kąpiel perełkową, peeling cukrowy z dodatkiem świeżych płatków róż lub aromaterapię różaną. Takie oryginalne atrakcje pobudzają wyobraźnię klientów i sprawiają, że zaczyna sobie wyobrażać siebie w tym miejscu. 

5 Płać za widoczne wyniki
Niektórzy eksperci marketingu przewidują, że w perspektywie roku przedsiębiorca, który nie będzie miał swojej oferty na platformie zakupów grupowych, może pozostać niezauważony. Jednocześnie rekomendują, że niedługo będą funkcjonować tylko dwie kategorie firm – te, które już skorzystały ze sposobu sprzedaży swoich usług przez zakupy grupowe, i te, które właśnie zamierzają to zrobić.
Obecnie jest coraz więcej platform grupowej dystrybucji, dlatego ważne jest, z kim nawiązuje się współpracę biznesową. Niewiele firm może sobie pozwolić na ponoszenie kosztów bez wymiernych rezultatów, a portali do sprzedaży grupowej jest coraz więcej, często są one nieprofesjonalne. Aby uniknać rozczarowania, warto wybierać platformy, z którymi jest możliwość rozliczania się za efekt sprzedanej oferty, a nie tylko za możliwość pojawienia się na ich stronach. Spowoduje to profesjonalne przygotowanie wystawianej oferty, co w konsekwencji wpłynie na sukces sprzedażowy. Nieważne jest, ile osób odwiedziło stronę, ale ile kupiło ofertę. MAK

OPINIA
Jakub Biernacki, Kierownik ds. Sprzedaży
i Marketingu Hotel Kudowa**** Biznes & SPA
Zamieszczanie ofert zakupów grupowych sprawdza się, lecz należy wybrać właściwy portal zakupów grupowych, ponieważ w ostatnim czasie pojawiło się na rynku bardzo wiele firm oferujących tego typu usługi. Główne korzyści, to promocja obiektu na masową skalę poprzez wysyłkę maili, którą wykonuje serwis zakupów grupowych dla ogromnej rzeszy swoich zapisanych subskrybentów. Ponadto prezentowane oferty przysparzają hotelowi wielu nowych gości, po relatywnie niewysokich cenach. Są to zupełnie nowi gości, którzy chętnie wrócą do hotelu z powrotem. Dodatkowo takie pobyty niejako zapełniają wolne "luki" w obłożeniu hotelu. Podejmując decyzję o sprzedaży swojej oferty na serwisach zakupów grupowych należy pamiętać, aby oferta była interesująca (atrakcje w ramach jednej ceny, rabaty na dodatkowe usługi i atrakcje turystyczne w okolicy itp.). Podsumowując nasze działania jesteśmy zadowoleni przede wszystkim z przełożenia promocji na ilość gości korzystających z usług w naszym hotelu. Sądzę, że jeszcze nie raz będziemy zamieszczać oferty na portalach zakupów grupowych.

2011-09-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter