Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Połączona promocja przyniesie zyski

Wspólna promocja oddalonych od siebie o setki kilometrów miast zmniejszy koszty, wygeneruje większy ruch turystyczny i wzmocni markę partnerów.

Samorządy Bielska-Białej i Ustki przez najbliższe lata będą wymieniały się doświadczeniami m.in. na polu samorządowym, kulturalnym, a przede wszystkim turystycznym. Eksperci zajmujący się promocją regionów popierają ten pomysł. – Parę lat temu podobną strategię przyjęło Zakopane i Sopot, aby promować miasta zorganizowały imprezę filmową Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane, która rozsławiła miejsca – mówi Adam Kałucki, dyrektor acencji Grupa Eskadra. – Pomysł Ustki i Bielska-Białej jest trafiony, ważne jednak, czy pozostanie tylko na papierze, czy przeistoczy się w coś realnego – dodaje. W połowie lipca na promenadzie w Ustce przez kilka dni prezentowano atrakcje Bielska-Białej podczas wydarzenia „Bielsko-Biała i Beskidy w Ustce”. Z kolei zimą nadmorskie miasto przedstawi swoje atrakcje u beskidzkiego partnera. Jarosław Klimaszewski, wiceprzewodniczący Rady Miasta Bielska-Białej, podkreśla, że celem nawiązanej współpracy jest zwiększenie ruchu turystycznego w obu
miejscach. – Poprzez wzajemne niecodzienne przedsięwzięcia oba miasta wzbogacają swoją ofertę. Ciekawe eventy są magnesem, który przyciąga turystów na dany obszar – mówi Jarosław Klimaszewski.
Przedstawiciele samorządów twierdzą, że strategiczne partnerstwo stworzy miastom płaszczyznę do wymiany doświadczeń. – Bielsko-Biała jest dla mnie wzorem czerpania ze środków unijnych i ich profesjonalnego wykorzystywania. Dzięki temu miasto cały czas się rozwija. Wielokrotnie na swój grunt przenosiliśmy wzorce właśnie stamtąd. Efekty widać także w Ustce. Jest to choćby odnowione Stare Miasto i zrewitalizowana stara osada rybacka – mówi burmistrz Ustki Jan Olech.
Eksperci promujący regiony twierdzą, że sukces współpracy zależy od pomysłowości i budżetu przewidzianego na projekt. Kampanię będą przeprowadzały urzędowe biura promocji obu miast. MAK

2011-10-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter