Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Wielka Brytania 3D objedzie świat

Narodowa Organizacja Turystyczna VisitBritain rozpoczęła drugą odsłonę kampanii marketingowej „You’re Invited”. Obejmuje ona ekspozycję trójwymiarowych prac, które mają promować Wlk. Brytanię w Europie i poza Starym Kontynentem. W jej pierwszym etapie został wyemitowany spot telewizyjny, w którym do odwiedzenia kraju zapraszały brytyjskie gwiazdy.

Światowej sławy artyści Joe Hill i Max Lowry specjalizujący się w malarstwie ulicznym w technice 3D stworzyli obrazy, które w niecodzienny sposób prezentują Wielką Brytanię. Tematem ich prac stały się charakterystyczne dla Zjednoczonego Królestwa miejsca związane z jego historią, krajobrazem, kulturą, modą oraz sportem. Oglądający wystawę będą mogli sfotografować się na tle brytyjskich symboli, które „ożyją” na ich zdjęciach. Swoim zasięgiem akcja ma objąć najważniejsze rynki przyjazdowe dla Wlk. Brytanii, a więc Stany Zjednoczone oraz wybrane kraje Europy, a także te, z których spodziewany jest znaczący wzrost liczby odwiedzających (Indie i Chiny). Polska nie znalazła się wśród wybranych lokalizacji.
Trzy odsłony
Cała kampania marketingowa została rozplanowana na cztery lata. Jej pierwsza odsłona nastąpiła w czerwcu br. i obejmowała emisję spotu telewizyjnego. Wzięły w niej udział światowej sławy gwiazdy, które zapraszały do odwiedzenia Wielkiej Brytanii. W filmie reklamowym pojawili się Judi Dench, zdobywczyni Oscara za rolę Elżbiety I w „Zakochanym Szekspirze”, gwiazda filmu „Slumdog. Milioner z ulicy” Dev Patel, ikona mody Twiggy, aktor Rupert Everett oraz mistrz kuchni Jamie Oliver. W ramach globalnej umowy z BBC Worldwide obejmującej międzynarodowe platformy telewizyjne i cyfrowe reklamy znalazły się w międzynarodowej wersji serwisu BBC.com oraz w BBC World News w Europie i na kanale BBC America, a także w spotach sponsorowanych przez Muzeum Tenisa Ziemnego Wimbledon w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji.
W najnowszej technologii
VisitBritain przystąpił także do pionierskiego projektu obejmującego udział w programie pilotażowym iPlayer tworzonym przez BBC Worldwide. Reklama ma być prezentowana w usłudze, która jeszcze w
tym roku zostanie udostępniona
jako aplikacja na iPada. Filmy z udziałem brytyjskich gwiazd pojawiły się także na stronach www.VisitBritain.com i www.VisitBritain.tv, a także w serwisach YouTube. Obecnie trwa druga część kampanii obejmująca ekspozycję prac 3D. Sandie Dawe, szef VisitBritain, wyjaśnia, że celem przedsięwzięcia jest przyciągnięcie jeszcze większej liczby odwiedzających Wielką Brytanię. Kierowana przez niego organizacja liczy, że w ciągu czterech lat kampania przyciągnie dodatkowe 4 miliony turystów, którzy wydadzą w Wlk. Brytanii dwa miliardy funtów. – To globalny projekt, którego celem jest nawiązanie do multikulturowości Wielkiej Brytanii oraz zwrócenie uwagi na najbardziej znane brytyjskie atrakcje wśród turystów na całym świecie, nie tylko w Europie – tłumaczy Joanna Sosnowska, przedstawicielka VisitBritain na Polskę. – Zależało nam na pokazaniu różnych reakcji, wynikających też m.in. z różnic kulturowych. W ramach projektu organizowany jest konkurs fotograficzny na naszym fan pagu na Facebooku Love UK – dodaje Sosnowska. Osoby, które pojawią się w miejscu, gdzie prezentowane są obrazy, będą mogły zrobić sobie zdjęcie wykonane przez profesjonalnego fotografa. Kolejnym krokiem jest zamieszczenie go na fan pagu Love UK. Internauta, którego zdjęcie zostanie uznane przez innych użytkowników za najciekawsze, wygra wycieczkę do Wielkiej Brytanii dla 2 osób. W trzeciej odsłonie kampanii do odwiedzenia Wlk. Brytanii będą zapraszać zwykli Brytyjczycy. Jej start zaplanowano na koniec 2011 r. Kampania jest współfinsowana przez sektor prywatny. Do jej realizacji przyłączyły się Radisson Edwardian, DFDS Seaways, P&O Ferries, British Airway, E easyJet, American Express, BMI, Hilton, Wimbledon Lawn Tennis Museum, STA Traveli. Budżet na cztery lata to 100 milionów funtów. 
Marzena German

2011-10-31

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter