Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Itaka surowa wobec zniżek

Na ośmiu agentów nałożono umowne kary za udzielanie zniżek bez uzgodnienia tego z touroperatorem. Itaka zapowiada, że każdy kolejny wykryty przypadek sprzedawania oferty po cenie niższej, niż ustalona, będzie skutkował zerwaniem umowy.

Przez cały sezon dochodziły do nas skargi, że niektórzy z agentów sprzedają ofertę taniej, biorąc na siebie koszty zniżki – mówi Piotr Henicz, wiceprezes Itaki. Firma konsultingowa przeprowadziła więc we wrześniu audyt. Wśród sprawdzonych biur agencyjnych osiem zaproponowało cenę niższą niż ta uzgodniona w ofercie. Nałożono więc kary umowne w wysokości 10 tys. zł, zgodnie z zapisem w umowie agencyjnej. – Z tymi, którzy powtórnie udzielą nieuzgodnionych rabatów, rozwiążemy umowy agencyjne. Nie będzie drugiej szansy – ostrzega Piotr Henicz.
Środowisko agentów popiera surowość w tym zakresie. – Jednak kary muszą być adekwatne do winy oraz do sprzedaży, jaką generuje dany agent – komentuje Artur Grocholski, wiceprezes OSAT. Agenci chcieliby, żeby kary umowne były wyliczne np. na podstawie obrotu czy wysokości udzielonej zniżki. Agenci chcieliby, żeby mechanizm piętnujący rabaty działał też w drugą stronę. Artur Grocholski uważa, że promocja powinna dotyczyć wszystkich punktów sprzedaży.
Itaka popiera pomysł wprowadzenia kar w postaci procentu wyliczonego od obrotu, jaki generuje agent. – Zgadzam się z tym i myślę, że w przyszłości właśnie tak będzie to wyglądało – mówi Piotr Henicz. MZ

2011-11-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter