Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Sejmik debatuje i nagradza

Pomimo promocji świadomość walorów turystycznych regionu wśród jego mieszkańców jest niewielka. Podczas V Sejmiku Turystycznego Województwa Mazowieckiego branża dyskutowała tym, jak to zmienić.

Zainteresowanie wzbudziło podsumowanie kampanii „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd”. Badania nad efektami 300 billboardów, 240 emisji spotów telewizyjnych, 135 publikacji dziennikarskich, 1100 spotów radiowych oraz 60 mln odsłon w internecie, przeprowadza AGROTEC Polska sp. z o.o. Przedstawiciel spółki, Wojciech Pieniążek, choć zastrzegł, że prezentuje wstępne wyniki, wywołał burzę. W trakcie badań przepytano 910 osób z regionu (w tym z Warszawy). Ich wyniki wykazały, że Mazowsze nie jest prawie w ogóle brane pod uwagę jako cel wyjazdów długoterminowych (91 proc. respondentów), rzadko jako cel krótkich wyjazdów (tylko 27 proc.), a na wycieczkę bez noclegu 38,5 proc. pytanych wybiera się poza granice województwa. Także w przyszłości znaczący odsetek nie planuje spędzać wolnego czasu w swoim regionie. Warszawiakom, kiedy już się z Warszawy wydostaną, np. Mazury wydają się o krok. Niewielu respondentów odpowiedziało, że pochodzi z Mazowsza, więc i na sentyment nie ma co liczyć. Przed promującymi region długi marsz, a zacząć trzeba od budowy tożsamości. 
Tadeusz Milik z kolei dowodził, że wycieczki po Mazowszu organizowane przez Furnel Travel, cieszą się powodzeniem wśród emerytów. Halina Sugier (PTTK Oddział Mazowsze) poddała w wątpliwość reprezentatywność próby, a przedstawiciel Nadbużańskiej LOT radził, by zlecić badania dwóm niezależnym ośrodkom i je porównać. 

Certyfikaty dla informacji turystycznej
Anna Somorowska omówiła sukcesy regionu. Świadectwem było przyznanie 21 certyfikatów punktom IT z terenu województwa. Niektóre ośrodki IT (m.in. Warszawa Centralna, Port Lotniczy im. Chopina, Nowy Dwór Maz.) otrzymały 3*, inne (Płock, Radom, Warszawa Rynek, Centrum w PKiN oraz Kordegarda) – 4*. 
Zapowiedziano, że na Mazowszu stanie 13 infokiosków – cztery w Warszawie jeszcze przed Euro 2012. Dostępne będą aplikacje mobilne, a w kwietniu 2012 uruchomiona zostanie infolinia – zaawansowany, cyfrowy system telekomunikacyjny. Ambitnym zadaniem pozostaje budowa interne- towego systemu informacji turystycznej. Do 1 marca 2012 r. potrwa audyt bazy noclegowo-gastronomicznej na Mazowszu, a do 1 kwietnia – integracja systemów MROT i POT. Od 1 maja będzie możliwy dostęp do tej bazy przez portal mazowiecki (www.mazowsze.travel) infokioski oraz aplikacje mobilne. 

Dobre wzory
Pierwszą turę wystąpień poświęcono głównie zagadnieniom akademickim. O marketingu miejsc mówili red. Grzegorz Kiszluk, twórca platformy Brief for Poland, oraz Jarosław Górski z Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc. Renata Maj z Kozienic przyznała, że wolałaby know how bliższe życia: od czego zacząć budowę produktu turystycznego i marki, jak pozyskiwać środki finansowe. Takie oczekiwania mogła spełnić druga odsłona Sejmiku, podczas której Paweł Dukielski przybliżył działania, które złożyły się na
sukces Muzeum Powstania Warszawskiego, Leszek Miłoszewski z Bielska Białej opowiedział o ruchomym święcie jakim jest Tydzień Kultury Beskidzkiej, Andrzej Rapacz ze Starostwa w Ząbkowicach Śląskich omówił pomysłowe produkty Grupy „Między Złotem a Srebrem”, a Maciej Rytczak pochwalił się podejściem do Euro 2012 w Olsztynie (hasło promocyjne: „Olsztyn, miasto wolne od futbolu”). Był też przykład zagraniczny: Klara Piwnicka-Hensche z Tourismus-Marketing Brandenburg opowiedziała o Święcie Kwitnących Drzew – produkcie na którym się zarabia w Werder nad Hawelą.
W Sejmiku uczestniczyło wielu przedstawicieli branży (m.in. Szymon Sado z Opal Travel i Janusz Rustecki z Jointex), zabrakło jednak głosu praktyków. Opinia biznesu turystycznego o szansach komercjalizacji wybranych mazowieckich produktów turystycznych bardzo by się tu przydała. 
Liliana Olchowik

16.11.2011, V Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego, Warszawa

2011-12-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter