Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Raport WT

»

RAPORT Inwestycje w turystyce

Ostatnia prosta dla Modlina Rozpoczęta budowa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin zmierza do końca. Nowe lotnisko pozyskało 150 mln zł na finansowanie inwestycji. Będzie to możliwe za sprawą emisji obligacji.

Dzięki tym środkom możliwa będzie rozbudowa lotniska w
Modlinie poprzez rozbudowę istniejącej i budowę nowej infrastruktury, w tym również zakup maszyn oraz wyposażenia lotniska. – Dla Portu Lotniczego Warszawa-Modlin emisja obligacji oznacza domknięcie finansowania realizowanej inwestycji, dzięki której w czerwcu 2012 roku Warszawa i Mazowsze zyskają nowy port lotniczy – mówi Piotr Okienczyc, prezes zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Sp. z o.o. Proces pozyskania obligacji trwał około roku i zgodnie z podpisaną umową obligacje mają być wykupione do końca września 2020 r.
Jest to już piąta podpisana przez Bank Pekao umowa na finansowanie rozbudowy ważnego lotniska regionalnego. Oprócz portu lotniczego w Modlinie Bank Pekao współuczestniczy w finansowaniu lotnisk regionalnych we Wrocławiu, Poznaniu oraz Łodzi i Rzeszowie. – Realizujemy naszą strategię wspierania zrównoważonego
rozwoju gospodarczego polskich regionów. Cieszymy się z podpisania umowy i możliwości finansowania modernizacji kolejnego już lotniska – mówi Sławomir Listkiewicz, Dyrektor w Departamencie Instytucji Finansowych i Sektora Publicznego Banku Pekao SA. 

Roboty na ukończeniu
Prace nad zakończeniem budowy nowego lotniska postępują coraz szybciej. Obecnie część lotnicza portu jest już prawie ukończona. Gotowa jest droga startowa o długości 2 500 m wraz z systemem odwadniającym. Prace prowadzone są jedynie na drogach kołowania i drogach technicznych lotniska. Także terminal zaprojektowany przez pracownię architektoniczną APA Kuryłowicz i Associates Sp. z o.o. jest już ukończony. Obecnie trwa jego wyposażanie m.in. w system bagażowy i pierwsze stanowiska check-in. Prowadzone są odbiory głównego punktu kontroli i budynków biurowych. Kończy się także proces budowy dróg dojazdowych i parkingów. – Większość prac, jakie prowadzimy jest prawie na ukończeniu, co gwarantuje, że uda się zamknąć projekt w zakładanych terminach – mówi Marcin Danił, wiceprezes zarządu spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Cały obiekt będzie miał ponad 12 tys. m2 powierzchni użytkowej i obsługiwać będzie ok. 2 mln pasażerów. 

Zdążyć przed Euro
Jak zapowiadają właściciele i inwestorzy rozpoczęcie działalności przez Port Lotniczy Warszawa-Modlin nastąpi w II kwartale 2012 roku. – Lotnisko w Modlinie to jedna z najważniejszych inwestycji na Mazowszu – mówi wicemarszałek Krzysztof Grzegorz Strzałkowski. Nowy port lotniczy będzie pełnił rolę komplementarną wobec Portu Lotniczego Warszawa im. F. Chopina. Jego oferta będzie skierowana w pierwszej kolejności do przewoźników niskokosztowych i czarterowych. Zarząd spodziewa się, że regularne połączenia lotnicze międzynarodowe i krajowe, na trasach krótkiego i średniego zasięgu rozpoczną się jesienią 2012 roku, czyli w chwili rozpoczęcia nowego sezonu lotniczego. Lotnisko będzie obsługiwać samoloty kodu referencyjnego C, czyli takie jak Boeing 737 oraz Airbus A 320. 

ULC potwierdza i certyfikuje
Jednocześnie wraz z podpisaniem umów na pozyskanie nowych funduszy, lotnisko w Modlinie otrzymało certyfikat od Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Przyznany Certyfikat Instytucji Zapewniającej Służby Żeglugi Powietrznej potwierdza, że port spełnia warunki i wymagania określone w rozporządzeniu Komisji UE. Tym samym jest zdolny do prowadzenia działalności w lotnictwie cywilnym w zakresie zapewniania służb żeglugi powietrznej. Oznacza to też, że lotnisko spełnia europejskie wymogi do zapewnienia lotniskowej służby informacji powietrznej (AFIS) w strefie ruchu lotniskowego (ATZ) Warszawa-Modlin. Jednocześnie prezes ULC zatwierdził specyfikacje operacyjne. Tym samym Lotnisko Warszawa-Modlin jest pierwszym w Polsce lotniskiem, które posiada własną certyfikowaną służbę informacji powietrznej – AFIS (Aerodrome Flight Information Service).
Zajmuje się ona udzielaniem informacji i użytecznych wskazówek
dla bezpiecznego i sprawnego wykonywania lotów kapitanom statków
powietrznych w swojej przestrzeni odpowiedzialności oraz pełni służbę alarmową. MAK

2012-02-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter