Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Z przewodnikiem w „komórce”

Dolnośląska Organizacja Turystyczna wprowadza projekt dostępu do informacji dla turystów za pomocą komunikacji SMS-owej.

Uczestnik szkolenia zakwaterowany w hotelu na Dolnym Śląsku po wysłaniu SMS-a otrzymuje informacje o harmonogramie szkolenia, o tym co poleca szef kuchni, o godzinie zbiórki i programie planowanej wycieczki, a także o najbliższych atrakcjach turystycznych, ciekawych imprezach w okolicy czy pogodzie. Na MTT we Wrocławiu przedstawiono nowoczesny projekt TIGSM składający się z komunikacji SMS-owej z turystami oraz mobilnych stron internetowych. Zdaniem Rajmunda Papiernika, dyrektora DOT-u to milowy krok w zapewnieniu turystom dostępu do informacji z pierwszej ręki. – Nasz system z jednej strony jest pasywną bazą danych atrakcji, tras turystycznych Dolnego Śląska, a zarazem pozwala na interaktywną komunikację z turystami. Został tak pomyślany, by mógł pracować dla branży turystycznej – mówi Papiernik. System informacji SMS-owej jest już testowany w dolnośląskich obiektach. Grzegorz Tuński, menedżer sprzedaży w Zamku Kliczków i Hotelu Tumskim ocenia go bardzo pozytywnie, jako dodatkowe narzędzie marketingu bezpośredniego pomagającego w zarządzaniu relacjami z klientem. – Działa bez zarzutu. To kwestia rynku i dystrybucji systemu, by efekt promocyjny był wymierny. Jak podkreśla Rajmund Papiernik, wirtualny system będzie zintegrowany i dystrybuowany różnymi kanałami. – Informacje o systemie będzie można znaleźć w punktach informacji turystycznej, hotelach, muzeach. W tym roku zamierzamy wdrożyć również Dolnośląską Kartę Turystyczną, by oba systemy działały spójnie – mówi. Już wkrótce DOT rozpoczyna promocję systemu, by go uruchomić w różnych wersjach językowych przed EURO 2012. Turyści będą korzystać z projektu TIGSM bezpłatnie (jedyny koszt to SMS inicjujący, w cenie obowiązującej dla operatora danej sieci). Podmioty gospodarcze związane z turystyką, pragnące dołączyć do systemu muszą podpisać umowę z DOT-em, (cena miesięcznego pakietu wynosi kilkadziesiąt złotych). Równocześnie rusza również nowa strona internetowa Dolnego Śląska. Nowością witryny www.dolnyslask.info.pl jest możliwość umieszczania informacji przez użytkowników. Projekt TIGSM został sfinansowany z budżetu DOT-u przy udziale firmy SI SMS. JK

2012-03-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter