Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Regionalna oferta na styku kultur

Łódź po raz kolejny gościła przedstawicieli branży turystycznej. Charakter imprezy jest raczej konsumencki i regionalny, niż biznesowy.

Założenie, które leży u podstaw targów, odbywających się pod hasłem „Na Styku kultur”, rzeczywiście realizuje ideę wielokulturowego spotkania z ofertą turystyczną, a nie typowo biznesowych targów dla podmiotów branżowych. – Nie są to raczej targi operatorów, wystawiają się tu głównie regiony – mówi Marek Moskwa, przedstawiciel Łódzkiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – Pod tym względem łódzka impreza odróżnia się od takich wydarzeń, jak TT Warsaw czy targi w Poznaniu, które mają profil bardziej biznesowy. Tutaj, w Łodzi, poznaje się ofertę różnych regionów Polski – dodaje. Tegoroczna edycja różniła się od poprzednich rozmachem wynikającym z przeprowadzki do nowego obiektu. Zaingurowała bowiem działalność Nowego Centrum Konferencyjno-Wysta- wienniczego MTŁ. – Lokalizacja targów w nowoczesnym obiekcie pozwoliła stworzyć bogatszą niż w latach ubiegłych ofertę programową z zakresów seminariów czy warsztatów – mówi Katarzyna Drobińska, Kierownik Zespołu Promocji, Reklamy i Wydawnictw z Międzynarodowych Targów Łódzkich.
W Targach Na Styku Kultur 2012 wzięło udział około 180 przedstawicieli branży turystycznej. Łącznie na targach zaprezentowało się 13 regionów Polski. Regionem partnerskim tegorocznej edycji targów było województwo kujawsko-pomorskie wraz z Wielkopolską Organizacją Turystyczną. 

Nie wszystko przez Internet
Organizatorzy targów uważają, że nawet w dobie Internetu, do którego pomału przenoszą się działania marketingowe, warto brać udział w imprezach targowych, szczególnie tych skierowanych do konsumentów. – Pokazywanie nowych możliwości spędzania czasu wolnego pogłębia świadomość klientów, którzy później, nawet jeżeli nie skorzystają z oferty danego roku, to mogą wrócić do niej w przyszłości i w ten oto sposób buduje się popyt na nasze usługi – twierdzi Katarzyna Drobińska. Dla branży turystycznej cenna była także możliwość uczestniczenia w różnego rodzaju szkoleniach i wykładach. Podczas spotkania zorganizowanego przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Łódzkiego odbyła się prezentacja wyników badań ruchu turystycznego w Łodzi i województwie łódzkim w 2011 roku. Z kolei podczas konferencji „Turystyka szkolna w świetle przepisów oświatowych i ustawy o usługach turystycznych” przygotowanej przez Departament Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego, Izbę Turystyki Ziemi Łódzkiej, Wydział Oświaty UMŁ, Kuratorium Oświaty w Łodzi, poruszono m.in. takie kwestie: organizacja turystyki szkolnej zgodnie z obowiązującą Ustawą o usługach turystycznych i przepisami oświatowymi oraz procedury przygotowywania i rozliczania imprez turystycznych organizowanych przez szkoły. Podczas targów odbyło się również szkolenie „Social media w turystyce – czyli jak tam być, by coś z tego mieć?” dotyczące właściwego wykorzystywania narzędzi w mediach społecznościowych do celów marketingowych, a także seminarium „Co widzą klienci?”, będące
prezentacją nowoczesnej technologii badań reklamy wizualnej przy użyciu eyetrackera. 

Standard utrzymany, ale bez innowacji
Mimo pewnych niedoskonałości, można uznać, iż Targi Na Styku Kultur 2012 wypadły lepiej niż poprzednia edycja. – Niewątpliwie udało się zachować kameralny charakter imprezy, skierowanej raczej do mieszkańców miasta niż biznesu – podsumowuje targi Marek Moskwa. Nowa lokalizacja targów dała zupełnie nowe możliwości. Stworzono szerszą ofertę szkoleniową, bardziej urozmaicono również program dla zwiedzających. Nie dziwi zatem, iż tegoroczne targi cieszyły się dużą popularnością.

24-26 lutego, XVIII edycja Targów Regiony Turystyczne – Na Styku Kultur 2012, Łódź

2012-03-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter