Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Moskwa w tym roku wyjątkowo udana

Polscy uczestnicy targów MITT są bardzo zadowoleni z tegorocznej edycji. Zainteresowanie Rosjan pobytem w Polsce, w trakcie i po EURO 2012, przeszło ich oczekiwania. Chwalą też spotkanie w Ambasadzie RP, gdzie m.in. miały okazję zaprezentować się polskie miasta – gospodarze.

Jeszcze przed targami, 450 osób (w tym 250 rosyjskich touroperatorów) uczestniczyło w, zorganizowanej przez Ambasadę RP w Moskwie, konferencji pod hasłem „ Polska czeka na rosyjskich kibiców EURO 2012”. W ramach pierwszej części spotkania, przeznaczonej dla rosyjskich biur podróży, przedstawiciele polskich instytucji turystycznych wystąpili z prezentacjami, dotyczącymi m.in. promocji Polski w kontekście UEFA EURO 2012, wiz czy aktywizacji turystyki przyjazdowej. 

Gotowi na przyjazd Rosjan
Potem minister Katarzyna Sobierajska zaprosiła rosyjskich, nie tylko kibiców, do Polski, zapewniając, że nasz kraj jest doskonale przygotowany do Euro pod względem stadionów, infrastruktury, miejsc noclegowych i bezpieczeństwa podczas mistrzostw.
Gościom został również zaprezentowany film promocyjny nt. polskich miast – gospodarzy EURO 2012: Warszawy, Wrocławia, Gdańska i Poznania. Jednocześnie, w jednej z sal ambasady miasta Wrocław, Warszawa, Kraków oraz polskie biura podróży prezentowały oferty i rozdawały materiały promocyjne rosyjskim touroperatorom.
– Zapraszamy wszystkich rosyjskich kibiców do wizyty w naszym mieście – zachęcał Michał Janicki, wiceprezydent Wrocławia. – Na początku marca otworzyliśmy nowy terminal lotniczy, dysponujemy połączeniami kolejowymi z centrum miasta, mamy kilkanaście nowych hoteli, a podczas mistrzostw planujemy zorganizować dwie plenerowe premiery opery „Bal maskowy”.
Z kolei Miasto Gdańsk zaprezentowało specjalny informator „Gdańsk zaprasza kibiców”, w którym można znaleźć niezbędne informacje nt. miasta, stadionu i samych mistrzostw. Dystrybuowano też ofertę atrakcji turystycznych w językach rosyjskim i ukraińskim, przygotowana została ponadto informacja, dotycząca ruchu bezwizowego z okręgiem kaliningradzkim. 

Popyt nie tylko podczas EURO
Następnego dnia rozpoczęły się targi MITT. Motywem przewodnim było oczywiście EURO, więc na stoisku POT nie mogło zabraknąć żonglerów piłką, studentów obsługujących gości w koszulkach promujących EURO czy też gry w piłkarzyki. Polscy wystawcy byli pozytywnie zaskoczeni ogromnym zainteresowaniem Polską ze strony Rosjan. – Mogę śmiało powiedzieć, że były to najlepsze targi, w jakich uczestniczyłam – twierdzi Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. – Lokalizacja stoiska była świetna, a oferta polskich biur podróży cieszyła się sporym zainteresowaniem. Miasto Warszawa przygotowało na CD prezentację najważniejszych informacji, dotyczących noclegów, dojazdu, zwiedzania itp. oraz wykaz przewodników władających językiem rosyjskim. Na polskim stoisku dużym powodzeniem cieszył się również folder w języku rosyjskim, traktujący o nocnym życiu Warszawy, jedzeniu, zakupach, zabytkach i wydarzeniach muzycznych. Zadowolenia nie kryją również biura podróży, uczestniczące w MITT. – Nie spotkałem się jeszcze z tak dużym zainteresowaniem ze strony Rosjan – opowiada Ryszard Cetnarski, prezes Holiday Travel. – I nie chodzi tu tylko o EURO, bo wiele osób pytało również o wyjazdy do Polski w okresie jesienno-zimowym. Nasi sąsiedzi najczęściej chcieli się dowiedzieć o możliwość taniego zakwaterowania na terenie Warszawy i Wrocławia. Ze względu na bardzo wygórowane ceny hoteli, pytali głównie o ofertą kempingową, hotele studenckie, kwatery itp. 

MITT lepsze od targów Putina
Targi MITT od 19 lat cieszą się sporą popularnością wśród polskiej branży turystycznej, o wiele większą niż równoległe, wspierane przez Federalną Agencję Turystyki targi Intourmarket. – Różnica między tymi targami jest diametralna – tłumaczy Andrzej Sierakowski, dyrektor POIT w Moskwie. – Na Intourmarket praktycznie nie ma odwiedzających i wystawia się bardzo mało firm, biur etc. Ogólnie z targami w Rosji jest wielki problem – organizatorzy niestety nie zauważają malejącej liczby gości i wystawców, a ponadto nieustannie podnoszą ceny. Mamy tu najdroższe powierzchnie targowe w Europie. Do jego wypowiedzi przychyla się też Barbara Tekieli, twierdząc, że organizowanie dwóch imprez targowych w tym samym czasie pozbawione jest sensu. Tym bardziej, że branża turystyczna, a w szczególności polska, i tak wybierze te cieszące się większą popularnością i uznaniem, czyli MITT.  ARR


"WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE" W MOSKWIE
"Wiadomości Turystyczne" dystrybułowały na targach MITT w Moskwie "Destination Poland" - specjalny dodatek z polska ofertą, przygotowany w jzyku rosyjskim.

2012-04-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter