Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Internetowy gracz z Niemiec wkrótce w Polsce

Unister, niemiecki potentat w internetowej sprzedaży usług turystycznych, wchodzi na polski rynek. Już pod koniec czerwca ruszyć ma prowadzony przez niego portal Travel24-deals.pl, oferujący wyjazdy ze zniżkami.

Wofercie znajdą się pakiety łączące pobyt w hotelach z usługami dodatkowymi. Dobór tych osta-tnich uzależniony jest zarówno od możliwości poszczególnych obiektów, jak i samych destynacji. – Naszym klientom chcemy zaproponować noclegi połączone z pewną wartością dodaną. Mogą nią być: kolacja wliczona w cenę pobytu, karta miejska, bilety wstępu do miejscowych atrakcji turystycznych czy na bieżące wydarzenie kulturalne – tłumaczy Agnieszka Piasta, country manager na Polskę w Unister. – Co dokładnie znajdzie się w ofercie, będzie jednak zależało od potrzeb rynku. Zamierzamy go mocno obserwować i dostosowywać propozycje do wymogów klientów – dodaje Agnieszka Piasta. 

Międzynarodowy projekt
Unister z platformą rezerwacji pakietów podróżnych obecny jest już
w Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii. Nowym rynkiem, poza Polską, ma być też Rosja. Firma wszędzie działa według tej samej zasady. Zespół handlowców nawiązuje kontakty z hotelami i dostawcami innych usług turystycznych w destynacji i wspólnie z nimi tworzy produkt. Oferty tworzone przez handlowców
w pierwszej kolejności trafiają do portalu dedykowanego danemu krajowi, ale mogą też znaleźć się na innych rynkach. W ofercie, poza produktem krajowym, pojawiają się z kolei propozycje pobytów za granicą. Tak jest właśnie w przypadku Niemiec i wyjazdów do Polski. – Pobyty w polskich hotelach cieszą się w Niemczech dość dużym powodzeniem – mówi Agnieszka Piasta. 

Dynamika sprzedaży miarą sukcesu
Szefowa portalu Travel24-deals.pl Agnieszka Piasta nie chce jednak spekulować na temat liczby sprzedawanych miesięcznie w Polsce kuponów. Kryterium sukcesu ma tu być raczej dynamika wzrostu obrotów, ustanowiona na 30 proc. miesięcznie. Jeśli firma będzie się rozwijać, Unister planuje otworzenie w Polsce stałego przedstawicielstwa. Obecnie portalem zarządzać ma zespół pracujący w Lipsku. Unister planuje kampanię w internecie. Firma zbuduje też własną bazę klientów, do których zamierza wysyłać swój newsletter. 

Hotel też może zyskać
Agnieszka Piasta mówi, że zarządzany przez nią projekt to nie tylko pomysł na tańszy wyjazd dla klienta, lecz także okazja dla hoteli do sprzedania miejsc poza sezonem. – Nie oczekujemy, że obiekty zaoferują nam zniżkowy pobyt w czasie najwyższego obłożenia. Liczymy raczej na oferty posezonowe – podkreśla. Travel24-deals.pl skupi się na turystyce. Nie będzie tu miejsca na inne produkty jak w przypadku portali zakupów grupowych. – Czasem markowe hotele nie chcą pojawiać się w portalach zakupów grupowych, by nie być kojarzonym z masową przeceną towarów z różnych kategorii. Dlatego nasza platforma dedykowana będzie tylko produktom turystycznym – wymienia Agnieszka Piasta. Travel24-deals.pl za swoje usługi będzie pobierać od hoteli prowizję. Jej wysokość uzależniona jest od modelu rozliczeniowego. – Nasi partnerzy płacą nam prowizję od liczby zrealizowanych lub od liczby sprzedanych kuponów. Decyzja o sposobie rozliczeń zależy od nich – wyjaśnia country manager. Firma zamierza ruszyć w Polsce już pod koniec czerwca, w zdobyciu klientów pomóc mają rozgrywki Euro 2012. MG

2012-06-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter